Kariéra Daniela Ricciarda zažívá strmý pád. Zdá se, že brzy čtyřiatřicetiletý Australan bude v příštím roce zastávat pozici rezervního jezdce Mercedesu. Jenson Button však o správnosti takového kroku pochybuje.
„Co z toho bude mít? Brzy oslaví 34 let, v pátečních trénincích, které jsou určeny pro mladíky jezdit nebude. Pozice třetího pilota je pro někoho jeho formátu hodně zvláštní, za mě z toho nebude mít nic. Je to zbytečný krok. Možná doufá, že Lewis po příští sezoně ukončí kariéru, ale nechal se slyšet, že chce jezdit ještě dalších pět let," přemítal Button ve vysílání Sky Sports.
Faktem je, že Ricciardo nemá dobrou pozici. Vlivem špatných výkonů u McLarenu přišel o své renomé a nové si i vzhledem na svůj věk vypracuje jen těžko. Teoreticky by sice ještě mohl zamířit k Williamsu nebo Haasu, ale oba tyto týmy dají nejspíš přednost perspektivnějším pilotům. Perspektivnějším z jezdeckého a stejně tak ekonomického hlediska.
„Musí si najít tým, ke kterému bude moci přestoupit pro sezonu 2024, jinak to bude ve F1 jeho konec, protože se na něj zapomene. Možná by ale mohl zkusit něco nového. Například Le Mans. Do světa vytrvalostních závodů přichází celá řada automobilek, takže tahle kategorie motorsportu může přinést skvělou budoucnost. Otázkou ale je, jestli on sám chce," uzavírá Jenson Button.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.