Max Verstappen si v Maďarsku připsal další cenné vítězství, do cíle však dojel díky prozíravosti Red Bullu, který mu v sobotu raději vyměnil celou pohonnou jednotku a odvrátil tak pohromu.
Šéf týmu Christian Horner po závodě popsal, jak velkým technickým potížím čelily během uplynulého víkendu. Verstappen v poslední části kvalifikace zažíval výpadky výkonů, Red Bull mu pak raději vyměnil celou pohonnou jednotku místo opravy postižené části.
Díky tomu, že byl stále pouze na druhém motoru a během sezóny mohou beztrestně využít tři, vyhnul se na roštu penalizaci. Do závodu i tak startoval až z desátého místa, přesto se mu podařilo vyhrát a navýšit svůj náskok v šampionátu na Charlese Leclerca z Ferrari na 80 bodů.
"Vyměnili jsme Maxovi pohonnou jednotku, protože se mu v sobotu pokazila jedna součástka. Když se ohlédnu zpět, tak jsme moc rádi, že se to stalo v sobotu, protože jinak by se motor pokazil o 12 kilometrů později při cestě na rošt," popisuje Horner.
Po zklamání v kvalifikaci, kdy Max nezajel v Q3 kvůli zmíněnému problému ani jedno konkurenceschopné kolo, čekala mechaniky spousta práce. "Vyměnili jsme celou pohonnou jednotku, místo abychom se ji snažili opravit. Preventivně jsme vyměnili pohonnou jednotku také ve voze Checa [Péreze]," přibližuje šéf Red Bullu.
Verstappen si pak dojel pro vítězství i přes smyk, který dostal na výjezdu z předposlední zatáčky. Po něm se na chvíli propadl zpět za Leclerca. Podle holandského jezdce k tomu přispěl problém se spojkou.
"Měli jsme na Maxově voze potíže se spojkou, dokázal je zvládnout. Teploty byly příliš vysoké. Proto jsme mu nechali po první zastávce větší odstup od Carlose [Sainze]. Když jsme ho ale vypustili zpět na trať, když jsme dostali problém se spojkou pod kontrolu, měl skvělou rychlost," potvrzuje Horner.
Signing off for the summer in style 😎🏆 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/RykgSxf9hW
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 31, 2022Verstappen po závodě ocenil strategii Red Bullu, který se na poslední chvíli rozhodl pro měkké pneumatiky pro start závodu: "Vybírali jsme ty správné pneumatiky ve správnou chvíli. To nejdůležitější dnes bylo mít přilnavost. Pomalu jsme se posouvali dopředu, poslední zastávka pak byla velmi dobrá. Po ní jsem viděl, že se Charles [Leclerc] hodně trápí na tvrdých pneumatikách - to byl tedy mj okamžik, kdy jsem se pokusil o útok."
"Dostihl jsem jej, pak jsem se otočil o 360 ° a znovu přišel o pozici. Bylo to trochu nešťastné, ale drželi jsme se při zemi a opat jsem ho dostal, vyjel si náskok a udržel to až do konce, kdy taky začalo mírně pršet. Už jsem neriskoval, jen se to snažil dovézt do cíle," uzavírá Verstappen.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.