Max Verstappen si v Maďarsku připsal další cenné vítězství, do cíle však dojel díky prozíravosti Red Bullu, který mu v sobotu raději vyměnil celou pohonnou jednotku a odvrátil tak pohromu.
Šéf týmu Christian Horner po závodě popsal, jak velkým technickým potížím čelily během uplynulého víkendu. Verstappen v poslední části kvalifikace zažíval výpadky výkonů, Red Bull mu pak raději vyměnil celou pohonnou jednotku místo opravy postižené části.
Díky tomu, že byl stále pouze na druhém motoru a během sezóny mohou beztrestně využít tři, vyhnul se na roštu penalizaci. Do závodu i tak startoval až z desátého místa, přesto se mu podařilo vyhrát a navýšit svůj náskok v šampionátu na Charlese Leclerca z Ferrari na 80 bodů.
"Vyměnili jsme Maxovi pohonnou jednotku, protože se mu v sobotu pokazila jedna součástka. Když se ohlédnu zpět, tak jsme moc rádi, že se to stalo v sobotu, protože jinak by se motor pokazil o 12 kilometrů později při cestě na rošt," popisuje Horner.
Po zklamání v kvalifikaci, kdy Max nezajel v Q3 kvůli zmíněnému problému ani jedno konkurenceschopné kolo, čekala mechaniky spousta práce. "Vyměnili jsme celou pohonnou jednotku, místo abychom se ji snažili opravit. Preventivně jsme vyměnili pohonnou jednotku také ve voze Checa [Péreze]," přibližuje šéf Red Bullu.
Verstappen si pak dojel pro vítězství i přes smyk, který dostal na výjezdu z předposlední zatáčky. Po něm se na chvíli propadl zpět za Leclerca. Podle holandského jezdce k tomu přispěl problém se spojkou.
"Měli jsme na Maxově voze potíže se spojkou, dokázal je zvládnout. Teploty byly příliš vysoké. Proto jsme mu nechali po první zastávce větší odstup od Carlose [Sainze]. Když jsme ho ale vypustili zpět na trať, když jsme dostali problém se spojkou pod kontrolu, měl skvělou rychlost," potvrzuje Horner.
Signing off for the summer in style 😎🏆 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/RykgSxf9hW
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 31, 2022Verstappen po závodě ocenil strategii Red Bullu, který se na poslední chvíli rozhodl pro měkké pneumatiky pro start závodu: "Vybírali jsme ty správné pneumatiky ve správnou chvíli. To nejdůležitější dnes bylo mít přilnavost. Pomalu jsme se posouvali dopředu, poslední zastávka pak byla velmi dobrá. Po ní jsem viděl, že se Charles [Leclerc] hodně trápí na tvrdých pneumatikách - to byl tedy mj okamžik, kdy jsem se pokusil o útok."
"Dostihl jsem jej, pak jsem se otočil o 360 ° a znovu přišel o pozici. Bylo to trochu nešťastné, ale drželi jsme se při zemi a opat jsem ho dostal, vyjel si náskok a udržel to až do konce, kdy taky začalo mírně pršet. Už jsem neriskoval, jen se to snažil dovézt do cíle," uzavírá Verstappen.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.