Max Verstappen si v Maďarsku připsal další cenné vítězství, do cíle však dojel díky prozíravosti Red Bullu, který mu v sobotu raději vyměnil celou pohonnou jednotku a odvrátil tak pohromu.
Šéf týmu Christian Horner po závodě popsal, jak velkým technickým potížím čelily během uplynulého víkendu. Verstappen v poslední části kvalifikace zažíval výpadky výkonů, Red Bull mu pak raději vyměnil celou pohonnou jednotku místo opravy postižené části.
Díky tomu, že byl stále pouze na druhém motoru a během sezóny mohou beztrestně využít tři, vyhnul se na roštu penalizaci. Do závodu i tak startoval až z desátého místa, přesto se mu podařilo vyhrát a navýšit svůj náskok v šampionátu na Charlese Leclerca z Ferrari na 80 bodů.
"Vyměnili jsme Maxovi pohonnou jednotku, protože se mu v sobotu pokazila jedna součástka. Když se ohlédnu zpět, tak jsme moc rádi, že se to stalo v sobotu, protože jinak by se motor pokazil o 12 kilometrů později při cestě na rošt," popisuje Horner.
Po zklamání v kvalifikaci, kdy Max nezajel v Q3 kvůli zmíněnému problému ani jedno konkurenceschopné kolo, čekala mechaniky spousta práce. "Vyměnili jsme celou pohonnou jednotku, místo abychom se ji snažili opravit. Preventivně jsme vyměnili pohonnou jednotku také ve voze Checa [Péreze]," přibližuje šéf Red Bullu.
Verstappen si pak dojel pro vítězství i přes smyk, který dostal na výjezdu z předposlední zatáčky. Po něm se na chvíli propadl zpět za Leclerca. Podle holandského jezdce k tomu přispěl problém se spojkou.
"Měli jsme na Maxově voze potíže se spojkou, dokázal je zvládnout. Teploty byly příliš vysoké. Proto jsme mu nechali po první zastávce větší odstup od Carlose [Sainze]. Když jsme ho ale vypustili zpět na trať, když jsme dostali problém se spojkou pod kontrolu, měl skvělou rychlost," potvrzuje Horner.
Signing off for the summer in style 😎🏆 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/RykgSxf9hW
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 31, 2022Verstappen po závodě ocenil strategii Red Bullu, který se na poslední chvíli rozhodl pro měkké pneumatiky pro start závodu: "Vybírali jsme ty správné pneumatiky ve správnou chvíli. To nejdůležitější dnes bylo mít přilnavost. Pomalu jsme se posouvali dopředu, poslední zastávka pak byla velmi dobrá. Po ní jsem viděl, že se Charles [Leclerc] hodně trápí na tvrdých pneumatikách - to byl tedy mj okamžik, kdy jsem se pokusil o útok."
"Dostihl jsem jej, pak jsem se otočil o 360 ° a znovu přišel o pozici. Bylo to trochu nešťastné, ale drželi jsme se při zemi a opat jsem ho dostal, vyjel si náskok a udržel to až do konce, kdy taky začalo mírně pršet. Už jsem neriskoval, jen se to snažil dovézt do cíle," uzavírá Verstappen.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.