Kvalifikaci na závod v Maďarsku překvapivě vyhrál George Russell. Nahánět ho budou obě Ferrari. Naproti tomu Red Bull selhal.
První část kvalifikace přinesla suchou trať.Na čele byl po úvodních pokusech Verstappen před Norrisem, Pérezem a Russellem. Leclercovi měřené kolo nevyšlo, Monačan byl průběžně až desátý. Své kolo ale dokázal brzy zlepšit a posunul se na druhou příčku. Pět minut před koncem úvodní části byl dál nepostoupili Zhou, Magnussen, Latifi, Vettel a Schumacher.
Poslední ostré pokusy v Q1 ale výsledkovou listinou pořádně zamávaly. Před branami Q2 nakonec zůstali Cunoda, Albon, Vettel, Gasly a Latifi. Mizérie AlphaTauri a Aston Martinu tedy pokračuje v plné parádě.
Také druhou část kvalifikace začal nejrychleji Verstappen před druhým Leclercem. Třetí příčka patřila Alonsovi, přičemž jeho týmový kolega Ocon byl až jedenáctý. Nedařilo se ani devátému Pérezovi, který tak byl před posledními pokusy v zóně ohrožení. A bylo ještě hůř. Pérez totiž skončil až jedenáctý, takže Q3 tentokrát psala svůj příběh bez něj. Společně s Mexičanem dál neprorazili Schumacher, Stroll, Magnussen a Zhou.
První pokus v Q3 vyšel nejlépe Sainzovi. Druhou příčku obsadil Russell, třetí Leclerc. Verstappenovi kolo nevyšlo, probrzdil, kvůli čemuž byl průběžně až sedmý. Verstappen měl ve třetí části technické probllémy, kvůli kterým odstartuje až desátý. Z třetí pozice vyrazí zítra Leclerc, druhý bude stát na startu závodu Carlos Sainz a první George Russell, který zajel parádní kolo a vysloužil si první pole position v kariéře.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.