Poslední trénink na maďarskou GP patřil Williamsu. Nicholas Latifi a Alex Albon se dokázali nejlépe vypořádat s nástrhami mokré trati, díky čemuž obsadili první a třetí příčku výsledkové listiny.
Závěrečný trénink přinesl mokrou trať. Většina pilotů tedy moc nejezdila. A ti, kteří ano, tak měli nazuty mokré pneumatiky. Jen Alonso to zkusil na přechodných, ale brzy poznal, že nejde o ideální volbu. Jezdci Red Bullu a Lewis Hamilton v prvních třiceti minutách nevyjeli vůbec.
Vedení patřilo Leclercovi, který byl o devět desetin rychlejší než druhý Sainz. Třetí příčka patřila Vettelovi. Čtyřnásobný šampion oznámil svůj konec ve Formuli 1 a zcela jistě by si z Maďarska rád odvezl dobrý výsledek. Drobný výlet mimo trať předvedl Magnussen. Úsměv na tváři Guentheru Steinerovi ovšem nezamrzl.
Hamiltonův první měřený čas stačil na sedmnáctou příčku. Brit se se svým vozem evidentně pral. Trápila se rovněž AlphaTauri, což potvrdil Gasly, který skončil v hodinách. Poté si George Russell do týmového rádia stěžoval, že nemá žádný grip.
Thumbs up from Jost 👍 #HungarianGP @WilliamsRacing pic.twitter.com/yKhs8umrj6
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022Dvacet minut před koncem třetího tréninku přišel čas pro přechodné obutí. Jenže jezdci měli se zkrocením svých vozů na zeleně označeném obutí nemalé problémy. Horké chvilky zažili Alonso, Vettel i Leclerc. Všichni tři ale situaci ustáli bez jakýchkoliv škod.
Vettel si ale nedal říct a dále pokoušel štěstěnu. Ta se k němu nakonec obrátila zády, protože Seb ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Následovala červená vlajka. Mechanici Aston Martinu budou mít práci, aby Němcův vůz připravili pro kvalifikaci.
Nejrychlejší kola zajeli piloti v samém závěru. To úplně nejlepší předvedl překvapivě Nicholas Latifi s Williamsem. Druhý skončil Leclerc a třetí druhý pilot Williamsu Alex Albon. Nyní nás čeká kvalifikace, která rozhodne o pořadí na startu pro zítřejší závod.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.