Poslední trénink na maďarskou GP patřil Williamsu. Nicholas Latifi a Alex Albon se dokázali nejlépe vypořádat s nástrhami mokré trati, díky čemuž obsadili první a třetí příčku výsledkové listiny.
Závěrečný trénink přinesl mokrou trať. Většina pilotů tedy moc nejezdila. A ti, kteří ano, tak měli nazuty mokré pneumatiky. Jen Alonso to zkusil na přechodných, ale brzy poznal, že nejde o ideální volbu. Jezdci Red Bullu a Lewis Hamilton v prvních třiceti minutách nevyjeli vůbec.
Vedení patřilo Leclercovi, který byl o devět desetin rychlejší než druhý Sainz. Třetí příčka patřila Vettelovi. Čtyřnásobný šampion oznámil svůj konec ve Formuli 1 a zcela jistě by si z Maďarska rád odvezl dobrý výsledek. Drobný výlet mimo trať předvedl Magnussen. Úsměv na tváři Guentheru Steinerovi ovšem nezamrzl.
Hamiltonův první měřený čas stačil na sedmnáctou příčku. Brit se se svým vozem evidentně pral. Trápila se rovněž AlphaTauri, což potvrdil Gasly, který skončil v hodinách. Poté si George Russell do týmového rádia stěžoval, že nemá žádný grip.
Thumbs up from Jost 👍 #HungarianGP @WilliamsRacing pic.twitter.com/yKhs8umrj6
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022Dvacet minut před koncem třetího tréninku přišel čas pro přechodné obutí. Jenže jezdci měli se zkrocením svých vozů na zeleně označeném obutí nemalé problémy. Horké chvilky zažili Alonso, Vettel i Leclerc. Všichni tři ale situaci ustáli bez jakýchkoliv škod.
Vettel si ale nedal říct a dále pokoušel štěstěnu. Ta se k němu nakonec obrátila zády, protože Seb ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Následovala červená vlajka. Mechanici Aston Martinu budou mít práci, aby Němcův vůz připravili pro kvalifikaci.
Nejrychlejší kola zajeli piloti v samém závěru. To úplně nejlepší předvedl překvapivě Nicholas Latifi s Williamsem. Druhý skončil Leclerc a třetí druhý pilot Williamsu Alex Albon. Nyní nás čeká kvalifikace, která rozhodne o pořadí na startu pro zítřejší závod.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.