Poslední trénink na maďarskou GP patřil Williamsu. Nicholas Latifi a Alex Albon se dokázali nejlépe vypořádat s nástrhami mokré trati, díky čemuž obsadili první a třetí příčku výsledkové listiny.
Závěrečný trénink přinesl mokrou trať. Většina pilotů tedy moc nejezdila. A ti, kteří ano, tak měli nazuty mokré pneumatiky. Jen Alonso to zkusil na přechodných, ale brzy poznal, že nejde o ideální volbu. Jezdci Red Bullu a Lewis Hamilton v prvních třiceti minutách nevyjeli vůbec.
Vedení patřilo Leclercovi, který byl o devět desetin rychlejší než druhý Sainz. Třetí příčka patřila Vettelovi. Čtyřnásobný šampion oznámil svůj konec ve Formuli 1 a zcela jistě by si z Maďarska rád odvezl dobrý výsledek. Drobný výlet mimo trať předvedl Magnussen. Úsměv na tváři Guentheru Steinerovi ovšem nezamrzl.
Hamiltonův první měřený čas stačil na sedmnáctou příčku. Brit se se svým vozem evidentně pral. Trápila se rovněž AlphaTauri, což potvrdil Gasly, který skončil v hodinách. Poté si George Russell do týmového rádia stěžoval, že nemá žádný grip.
Thumbs up from Jost 👍 #HungarianGP @WilliamsRacing pic.twitter.com/yKhs8umrj6
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022Dvacet minut před koncem třetího tréninku přišel čas pro přechodné obutí. Jenže jezdci měli se zkrocením svých vozů na zeleně označeném obutí nemalé problémy. Horké chvilky zažili Alonso, Vettel i Leclerc. Všichni tři ale situaci ustáli bez jakýchkoliv škod.
Vettel si ale nedal říct a dále pokoušel štěstěnu. Ta se k němu nakonec obrátila zády, protože Seb ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Následovala červená vlajka. Mechanici Aston Martinu budou mít práci, aby Němcův vůz připravili pro kvalifikaci.
Nejrychlejší kola zajeli piloti v samém závěru. To úplně nejlepší předvedl překvapivě Nicholas Latifi s Williamsem. Druhý skončil Leclerc a třetí druhý pilot Williamsu Alex Albon. Nyní nás čeká kvalifikace, která rozhodne o pořadí na startu pro zítřejší závod.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.