Druhý volný trénink v Maďarsku nám přinesl překvapivé výsledky. Nejrychlejším byl Leclerc, kterému se dokázal nejvíce přiblížit Norris. Podmínky sedly i Ricciardovi, ten skončil pátý. Větší ztráta na nejrychlejší byla vidět u obou Mercedesů.
Druhý trénink, ve kterém dosahovala teplota vzduchu 33 °C a teplota trati byla okolo 55 °C, nám odstartovaly vozy Aston Martinu, ale první čas si zapsal až Magnussen, protože oba zelené monoposty zajely ihned do boxů. Po prvních pokusech patřil nejrychlejší čas Leclercovi (1:18,911), který jako většina startovního pole vyjel ze svého boxového stání na středně tvrdé směsi. Na nejměkčí jsme viděli Albona (+1,759) s Latifim (+2,679).
Po uplynutí 10 minut se Leclercovi přiblížil nejvíce Sainz (+0,637) s Verstappenem (+0,743). O čtvrté místo bojoval Alonso a Pérez, ale ztráta se vždy pohybovala už okolo jedné vteřiny. Příjemným překvapením byly výkony obou jezdců Aston Martinu, oba zajížděli časy v TOP 10.
Jezdci Williamsu to stále zkoušeli na nejměkčích pneumatikách, ale Alex Albon probrzdil první zatáčku a skončil v hodinách.
A big lock-up caused Albon's Turn 1 troubles 🔍#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/BDcpgMHehd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022Sainz zrychlil a přiblížil se Leclercovi na 4 desetiny, ale v tu chvíli stanovil na nejměkčí směsi nejrychlejší kolo Lando Norris - 1:18,662. Na červené byl vysoko i Alonso s Vettelem. Těchto podmínek vyzkoušel i Leclerc a vrátil se na první pozici s časem 1:18,445.
Podmínky na Hungaroringu sedly také McLarenu, protože Norris se stále držel na 2. místě a Ricciardovi patřilo 5. místo. Nedařilo se ale Mercedesům, oba jezdci zajížděli časy kolem 10. místa a stěží byla jejich ztráta menší než jedna vteřina.
V poslední třetině FP2 byl do boxů povolán Charles Leclerc. Monačan si stěžoval, že jeho motor ztrácí po převodu na 4. rychlostní stupeň výkon, tento problém zaregistrovala i boxová zídka. Ale problém se podařilo vyřešit a Monačan tak mohl vyjet opět na trať.
Halfway through #FP2. Here’s how we’re looking 👀#Charles16 P1 🔴#Carlos55 P3 🔴#HungarianGP pic.twitter.com/TCVEYDKJFv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 29, 2022
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.