Druhý volný trénink v Maďarsku nám přinesl překvapivé výsledky. Nejrychlejším byl Leclerc, kterému se dokázal nejvíce přiblížit Norris. Podmínky sedly i Ricciardovi, ten skončil pátý. Větší ztráta na nejrychlejší byla vidět u obou Mercedesů.
Druhý trénink, ve kterém dosahovala teplota vzduchu 33 °C a teplota trati byla okolo 55 °C, nám odstartovaly vozy Aston Martinu, ale první čas si zapsal až Magnussen, protože oba zelené monoposty zajely ihned do boxů. Po prvních pokusech patřil nejrychlejší čas Leclercovi (1:18,911), který jako většina startovního pole vyjel ze svého boxového stání na středně tvrdé směsi. Na nejměkčí jsme viděli Albona (+1,759) s Latifim (+2,679).
Po uplynutí 10 minut se Leclercovi přiblížil nejvíce Sainz (+0,637) s Verstappenem (+0,743). O čtvrté místo bojoval Alonso a Pérez, ale ztráta se vždy pohybovala už okolo jedné vteřiny. Příjemným překvapením byly výkony obou jezdců Aston Martinu, oba zajížděli časy v TOP 10.
Jezdci Williamsu to stále zkoušeli na nejměkčích pneumatikách, ale Alex Albon probrzdil první zatáčku a skončil v hodinách.
A big lock-up caused Albon's Turn 1 troubles 🔍#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/BDcpgMHehd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022Sainz zrychlil a přiblížil se Leclercovi na 4 desetiny, ale v tu chvíli stanovil na nejměkčí směsi nejrychlejší kolo Lando Norris - 1:18,662. Na červené byl vysoko i Alonso s Vettelem. Těchto podmínek vyzkoušel i Leclerc a vrátil se na první pozici s časem 1:18,445.
Podmínky na Hungaroringu sedly také McLarenu, protože Norris se stále držel na 2. místě a Ricciardovi patřilo 5. místo. Nedařilo se ale Mercedesům, oba jezdci zajížděli časy kolem 10. místa a stěží byla jejich ztráta menší než jedna vteřina.
V poslední třetině FP2 byl do boxů povolán Charles Leclerc. Monačan si stěžoval, že jeho motor ztrácí po převodu na 4. rychlostní stupeň výkon, tento problém zaregistrovala i boxová zídka. Ale problém se podařilo vyřešit a Monačan tak mohl vyjet opět na trať.
Halfway through #FP2. Here’s how we’re looking 👀#Charles16 P1 🔴#Carlos55 P3 🔴#HungarianGP pic.twitter.com/TCVEYDKJFv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 29, 2022James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.