Pro Mercedes bude o víkendu velmi těžké zopakovat výsledek z Francie, Hungaroring nemá moc sedět jejich vozu W13. Na špičku stále dost ztrácejí, ale ve vývoji mají několik zajímavých novinek, které jim mají dále pomoci ve stahování náskoku.
Lewis Hamiltonem si dojel v Paul Ricard pro stříbro, jeho týmový kolega George Russell skonči na pódiu hned za ním - skvělý výsledek pro Mercedes, který ovšem těžil z chyby bourajícího Charlese Leclerca a penalizace Carlose Sainze s druhým Ferrari.
"Myslím, že momentálně auto závod od závodu stále zlepšujeme a s naší závodní rychlostí se do toho dostáváme. Ale ne v té kvalifikační. Opravdu se trápíme, abychom se dostali s nimi do boje. Přijdou určité okruhy jako Paul Ricard a Silverstone, kde tu závodní rychlost budeme moci využít ke své výhodě," říká šéf strategií James Vowles.
"Ale ještě nejsme tam, kde potřebujeme být, abychom vyhrávali. Například jde zejména o tu kvalifikační rychlost a Maďarsko tuto slabinu v určitém smyslu odhalí. Dosáhli jsme pokroků, pozoruji to. A vidíme, jakých pokroků dále dosáhneme v příštích závodech, ale v Budapešti musíme být realisté," pokračuje.
"Jsme tady kvůli tomu, abychom se zlepšili a posunuli kupředu, ale ještě tam nejsme. Potřebujeme, aby ostatní dělali chyby, využívat jich a posouvat se kupředu. Tohle auto je silné v závodě, ale nedokážeme jej využívat naplno za podmínek, které nám jsou prezentovány. Musíme odvádět lepší práci, než odvádíme, abychom se s ním kvalifikovali tam, kde bychom měli - blízko špičky," popisuje Vowles.
"Na auto jsme přidávali drobné kroky, důležité však je, že máme plány na představení mnoha dalších vylepšení v závodech, které přijdou. Ferrari a Red Bull nedoženeme najednou. Ale jak jste viděli během sezóny, postupně ztrátu stahujeme a máme toho v zásobě ještě víc," usmívá se šéf strategií Mercedesu, který má hodně spolehlivou techniku ve srovnání se svými soupeři.
Ten v šampionátu ztrácí na Red Bullu 126 bodů, ale na Ferrari jen 44 bodů - přesně tolik, kolik se dá získat v jednom závodě. V posledních dvou podnicích vždy něco ukrojil z náskoku Scuderie, naposledy ve Francii to bylo 22 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá po Maďarsku a letní přestávce ještě 9 velkých cen.
How It Started vs. How It’s Going ❤️ pic.twitter.com/OhvkNkeAP1
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 26, 2022Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.