Pro Mercedes bude o víkendu velmi těžké zopakovat výsledek z Francie, Hungaroring nemá moc sedět jejich vozu W13. Na špičku stále dost ztrácejí, ale ve vývoji mají několik zajímavých novinek, které jim mají dále pomoci ve stahování náskoku.
Lewis Hamiltonem si dojel v Paul Ricard pro stříbro, jeho týmový kolega George Russell skonči na pódiu hned za ním - skvělý výsledek pro Mercedes, který ovšem těžil z chyby bourajícího Charlese Leclerca a penalizace Carlose Sainze s druhým Ferrari.
"Myslím, že momentálně auto závod od závodu stále zlepšujeme a s naší závodní rychlostí se do toho dostáváme. Ale ne v té kvalifikační. Opravdu se trápíme, abychom se dostali s nimi do boje. Přijdou určité okruhy jako Paul Ricard a Silverstone, kde tu závodní rychlost budeme moci využít ke své výhodě," říká šéf strategií James Vowles.
"Ale ještě nejsme tam, kde potřebujeme být, abychom vyhrávali. Například jde zejména o tu kvalifikační rychlost a Maďarsko tuto slabinu v určitém smyslu odhalí. Dosáhli jsme pokroků, pozoruji to. A vidíme, jakých pokroků dále dosáhneme v příštích závodech, ale v Budapešti musíme být realisté," pokračuje.
"Jsme tady kvůli tomu, abychom se zlepšili a posunuli kupředu, ale ještě tam nejsme. Potřebujeme, aby ostatní dělali chyby, využívat jich a posouvat se kupředu. Tohle auto je silné v závodě, ale nedokážeme jej využívat naplno za podmínek, které nám jsou prezentovány. Musíme odvádět lepší práci, než odvádíme, abychom se s ním kvalifikovali tam, kde bychom měli - blízko špičky," popisuje Vowles.
"Na auto jsme přidávali drobné kroky, důležité však je, že máme plány na představení mnoha dalších vylepšení v závodech, které přijdou. Ferrari a Red Bull nedoženeme najednou. Ale jak jste viděli během sezóny, postupně ztrátu stahujeme a máme toho v zásobě ještě víc," usmívá se šéf strategií Mercedesu, který má hodně spolehlivou techniku ve srovnání se svými soupeři.
Ten v šampionátu ztrácí na Red Bullu 126 bodů, ale na Ferrari jen 44 bodů - přesně tolik, kolik se dá získat v jednom závodě. V posledních dvou podnicích vždy něco ukrojil z náskoku Scuderie, naposledy ve Francii to bylo 22 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá po Maďarsku a letní přestávce ještě 9 velkých cen.
How It Started vs. How It’s Going ❤️ pic.twitter.com/OhvkNkeAP1
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 26, 2022Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.