Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval Sergia Péreze před pokusem o předjetí v zatáčce č. 4. Mexičan přesně tam kolidoval s Georgem Russellem a tým ho s poškozeným vozem stáhl do boxů. Inženýři nyní hledají odpovědi na překvapivě vysokou degradaci pneumatik u Maxe Verstappena.
Ke kolizi Mexičana s mladším pilotem Mercedesu došlo již v prvním kole, když se jej Pérez snažil předjet po vnější stopě. Žel došlo ke kontaktu a Red Bull skončil ve smyku ve štěrku.
Sergio se sice vrátil na trať, s poškozeným autem však ve 24. kole definitivně odstoupil, zatímco Russell neutrpěl žádnou úhonu a cílem projel na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, a to i přes pětisekundovou penalizaci, kterou dostal za kolizi s Pérezem.
Marko po závodě svého pilota moc nepochválil, před rizikovým manévrem v případném souboji jej předem varoval: "Před startem jsme mu říkali: nejezdi vnějškem té zatáčky! To není možné! Bylo to zbytečné. Nefunguje to."
Druhý Red Bull řízený Verstappenem byl během závodu třikrát předjet Charlesem Leclercem a zřejmě by si jej podal i Sainz s druhým Ferrari, tomu však při pokusu o předjetí shořel motor.
Pro domácí tým bylo překvapením, jak rychle mu odcházely pneumatiky, což je obvykle jeho silná stránka, ale spíše na okruzích, kde je limitem opotřebení předních pneumatik - ve Spielbergu týmy limitují naopak zadní pneumatiky a v těchto situacích má obvykle navrch Ferrari.
Inženýr Gianpiero Lambiase nám po závodě nebyl schopen tento fenomén vysvětlit. Zmiňované počasí příčinou nebylo, teploty byly téměř stejné jako v předchozích dvou dnech, vyšší zátěž způsobenou nižší hustotou vzduchu (kvůli vyšší teplotě) můžeme vyloučit.
Na vině bude spíše vyšší hmotnost auta kvůli závodnímu množství benzínu, což má dopad i na vyvážení monopostu. Poslední nové díly také zvedly váhu vozu RB18, který je opět cca 10 kg nad minimální hmotností stanovenou pravidly.
Poté se vyjádřil k tomu, proč Pérez skončil před třetinou závodu v garáži: "Měl pak poškozené auto a nedávalo to smysl pokračovat. Podlaha byla hodně poškozená. Mohl by do cíle dojet o dvě kola později, takže to nedávalo žádný smysl. Lepší bylo ušetřit kilometry," vysvětluje Marko.
It takes two to tangle 😲Perez and Russell collide at Turn 4 on the opening lap #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/47p4I8W5ZX
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.