Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval Sergia Péreze před pokusem o předjetí v zatáčce č. 4. Mexičan přesně tam kolidoval s Georgem Russellem a tým ho s poškozeným vozem stáhl do boxů. Inženýři nyní hledají odpovědi na překvapivě vysokou degradaci pneumatik u Maxe Verstappena.
Ke kolizi Mexičana s mladším pilotem Mercedesu došlo již v prvním kole, když se jej Pérez snažil předjet po vnější stopě. Žel došlo ke kontaktu a Red Bull skončil ve smyku ve štěrku.
Sergio se sice vrátil na trať, s poškozeným autem však ve 24. kole definitivně odstoupil, zatímco Russell neutrpěl žádnou úhonu a cílem projel na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, a to i přes pětisekundovou penalizaci, kterou dostal za kolizi s Pérezem.
Marko po závodě svého pilota moc nepochválil, před rizikovým manévrem v případném souboji jej předem varoval: "Před startem jsme mu říkali: nejezdi vnějškem té zatáčky! To není možné! Bylo to zbytečné. Nefunguje to."
Druhý Red Bull řízený Verstappenem byl během závodu třikrát předjet Charlesem Leclercem a zřejmě by si jej podal i Sainz s druhým Ferrari, tomu však při pokusu o předjetí shořel motor.
Pro domácí tým bylo překvapením, jak rychle mu odcházely pneumatiky, což je obvykle jeho silná stránka, ale spíše na okruzích, kde je limitem opotřebení předních pneumatik - ve Spielbergu týmy limitují naopak zadní pneumatiky a v těchto situacích má obvykle navrch Ferrari.
Inženýr Gianpiero Lambiase nám po závodě nebyl schopen tento fenomén vysvětlit. Zmiňované počasí příčinou nebylo, teploty byly téměř stejné jako v předchozích dvou dnech, vyšší zátěž způsobenou nižší hustotou vzduchu (kvůli vyšší teplotě) můžeme vyloučit.
Na vině bude spíše vyšší hmotnost auta kvůli závodnímu množství benzínu, což má dopad i na vyvážení monopostu. Poslední nové díly také zvedly váhu vozu RB18, který je opět cca 10 kg nad minimální hmotností stanovenou pravidly.
Poté se vyjádřil k tomu, proč Pérez skončil před třetinou závodu v garáži: "Měl pak poškozené auto a nedávalo to smysl pokračovat. Podlaha byla hodně poškozená. Mohl by do cíle dojet o dvě kola později, takže to nedávalo žádný smysl. Lepší bylo ušetřit kilometry," vysvětluje Marko.
It takes two to tangle 😲Perez and Russell collide at Turn 4 on the opening lap #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/47p4I8W5ZX
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.