Sportovní komisaři si povolali sedm jezdců kvůli možnému porušení pravidel a vysvětlení rádiové komunikace během druhého zaváděcího kola. Tresty ale nepadly a výsledky sprintu platí.
Sportovní komisaři nejprve povolali Sebastiana Vettela a to kvůli jeho poznámkám ohledně traťových limitů během včerejšího setkání jezdců, ze kterého ve vzteku odešel ještě před ukončením. Za své chování si nakonec vysloužil pokutu 25 000 Eur. "Jezdci nemohou odejít, jak se jim zlíbí, porušil pravidla. Jezdci na jeho úrovni jsou ikony pro všechny závodníky a podle komisařů Vettel v tomto případě standardy špičkového závodníka nesplnil," uvádí se v prohlášení. Dnes se čtyřnásobný mistr světa a pilot Aston Martin ještě sešel i se závodním ředitelem Nielsem Wittichem a situaci vyjasnil. Pokuta platí do konce roku a bude ji muset zaplatit, pokud podobná pravidla poruší ještě jednou. Pokud ne, bude vymazána.
Nebyl to však jediný Vettelův prohřešek. On a další šestici, konkrétně Russella, Ocona, Ricciarda, Schumachera, Péreze a Strolla si vzali sportovní komisaři na paškál kvůli rádiové komunikaci během druhého zaváděcího kola do dnešního spritu, které bylo důsledkem problému s vozem Alfa Romeo na startu. Jezdcům bylo řečeno, že mají zapnout měřic pro rychlost v boxové uličce a řeší se případné porušení pravidel. Asistence pilotům je během zaváděcího kola zakázána. Po setkání s jezdci a manažery týmů, však naznali, že bylo vše v pořádku a k porušení pravidel nedošlo.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.