Sportovní komisaři si povolali sedm jezdců kvůli možnému porušení pravidel a vysvětlení rádiové komunikace během druhého zaváděcího kola. Tresty ale nepadly a výsledky sprintu platí.
Sportovní komisaři nejprve povolali Sebastiana Vettela a to kvůli jeho poznámkám ohledně traťových limitů během včerejšího setkání jezdců, ze kterého ve vzteku odešel ještě před ukončením. Za své chování si nakonec vysloužil pokutu 25 000 Eur. "Jezdci nemohou odejít, jak se jim zlíbí, porušil pravidla. Jezdci na jeho úrovni jsou ikony pro všechny závodníky a podle komisařů Vettel v tomto případě standardy špičkového závodníka nesplnil," uvádí se v prohlášení. Dnes se čtyřnásobný mistr světa a pilot Aston Martin ještě sešel i se závodním ředitelem Nielsem Wittichem a situaci vyjasnil. Pokuta platí do konce roku a bude ji muset zaplatit, pokud podobná pravidla poruší ještě jednou. Pokud ne, bude vymazána.
Nebyl to však jediný Vettelův prohřešek. On a další šestici, konkrétně Russella, Ocona, Ricciarda, Schumachera, Péreze a Strolla si vzali sportovní komisaři na paškál kvůli rádiové komunikaci během druhého zaváděcího kola do dnešního spritu, které bylo důsledkem problému s vozem Alfa Romeo na startu. Jezdcům bylo řečeno, že mají zapnout měřic pro rychlost v boxové uličce a řeší se případné porušení pravidel. Asistence pilotům je během zaváděcího kola zakázána. Po setkání s jezdci a manažery týmů, však naznali, že bylo vše v pořádku a k porušení pravidel nedošlo.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.