Sportovní komisaři si povolali sedm jezdců kvůli možnému porušení pravidel a vysvětlení rádiové komunikace během druhého zaváděcího kola. Tresty ale nepadly a výsledky sprintu platí.
Sportovní komisaři nejprve povolali Sebastiana Vettela a to kvůli jeho poznámkám ohledně traťových limitů během včerejšího setkání jezdců, ze kterého ve vzteku odešel ještě před ukončením. Za své chování si nakonec vysloužil pokutu 25 000 Eur. "Jezdci nemohou odejít, jak se jim zlíbí, porušil pravidla. Jezdci na jeho úrovni jsou ikony pro všechny závodníky a podle komisařů Vettel v tomto případě standardy špičkového závodníka nesplnil," uvádí se v prohlášení. Dnes se čtyřnásobný mistr světa a pilot Aston Martin ještě sešel i se závodním ředitelem Nielsem Wittichem a situaci vyjasnil. Pokuta platí do konce roku a bude ji muset zaplatit, pokud podobná pravidla poruší ještě jednou. Pokud ne, bude vymazána.
Nebyl to však jediný Vettelův prohřešek. On a další šestici, konkrétně Russella, Ocona, Ricciarda, Schumachera, Péreze a Strolla si vzali sportovní komisaři na paškál kvůli rádiové komunikaci během druhého zaváděcího kola do dnešního spritu, které bylo důsledkem problému s vozem Alfa Romeo na startu. Jezdcům bylo řečeno, že mají zapnout měřic pro rychlost v boxové uličce a řeší se případné porušení pravidel. Asistence pilotům je během zaváděcího kola zakázána. Po setkání s jezdci a manažery týmů, však naznali, že bylo vše v pořádku a k porušení pravidel nedošlo.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.