Mercedesu se ve Španělsku s novou verzí podlahy konečně podařilo vyřešit poskakování svého monopostu W13 a pomalu začíná přemýšlet o tom, co změnit před příští sezónou, aby mohl být konkurenceschopný. Lewis Hamilton vytipoval několik věcí, které je třeba změnit.
Před dvěma týdny do Barcelony přivezly Stříbrné šípy nový aerodynamický balík, který omezil poskakování a zlepšil výkonnost. Hamilton tam skončil pátý a jeho týmový kolega George Russell to dokonce dotáhl na bednu. V Monaku se však objevily nové problémy a oba piloti si opět stěžovali na chování vozu.
I když letos už bojovat o titul nebude, tak Mercedes podle Hamiltona ještě nesmí zahodit práce na letošním voze ve prospěch toho příštího, který již začíná připravovat. Zkušený pilot si přeje, aby ještě lépe pochopili současné auto.
"Myslím, že musíme přijít na to, co je s tímto autem špatně před tím, než začneme dělat druhé. Pokud zkrátka začneme dělat další auto, snadno bychom ho mohlo dopadnout špatně. Proto si myslím, že nejprve musíme plně vyřešit tento vůz, což se nám stále nepodařilo. To nám pak poskytne vodítko, kudy se ubírat," vysvětluje sedminásobný mistr světa F1.
O některých rysech nového monopostu W14 ale má již jasno: "Rozhodně u tohoto vozu existuje spousta věcí, které nechci, aby se dostaly na ten příští, takže jsem to už sdělil."
Problémy s poskakováním, které se objevily v Monte Carlu, podle jeho šéfa Tota Wolffa ale nesouvisely s přísavným efektem, nýbrž s celkovou tuhostí vozu v kombinaci s městským okruhem.
"Myslím, že se poskakování nevrátilo. Zkrátka jsme naráželi podlahou na vozovku velmi odlišným způsobem. Auto je příliš tuhé a příliš nízko," vysvětluje šéf Mercedesu, jenž si o dalších pět bodů upevnil mezi konstruktéry třetí příčku před McLarenem.
Na špičku v podobě Red Bullu a Ferrari toho moc nestahuje. "Odstup je stále stejný jako byl v kvalifikaci v Barceloně. Auto má na páté a šesté místo, Norris nás v tom porazil. Ale jinak jsme neměli očekávat žádné zázraky, obzvlášť v Monaku," dodává Wolff.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.