Mercedes vyřešil poskakování, chystá vývoj vozu pro rok 2023: "Spoustu věcí na něm nechci," říká Hamilton

Lewis Hamilton s Mercedesem W13
Lewis Hamilton s Mercedesem W13, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 1. června 2022 6:30
Sdílej:

Mercedesu se ve Španělsku s novou verzí podlahy konečně podařilo vyřešit poskakování svého monopostu W13 a pomalu začíná přemýšlet o tom, co změnit před příští sezónou, aby mohl být konkurenceschopný. Lewis Hamilton vytipoval několik věcí, které je třeba změnit.

Před dvěma týdny do Barcelony přivezly Stříbrné šípy nový aerodynamický balík, který omezil poskakování a zlepšil výkonnost. Hamilton tam skončil pátý a jeho týmový kolega George Russell to dokonce dotáhl na bednu. V Monaku se však objevily nové problémy a oba piloti si opět stěžovali na chování vozu.

I když letos už bojovat o titul nebude, tak Mercedes podle Hamiltona ještě nesmí zahodit práce na letošním voze ve prospěch toho příštího, který již začíná připravovat. Zkušený pilot si přeje, aby ještě lépe pochopili současné auto.

"Myslím, že musíme přijít na to, co je s tímto autem špatně před tím, než začneme dělat druhé. Pokud zkrátka začneme dělat další auto, snadno bychom ho mohlo dopadnout špatně. Proto si myslím, že nejprve musíme plně vyřešit tento vůz, což se nám stále nepodařilo. To nám pak poskytne vodítko, kudy se ubírat," vysvětluje sedminásobný mistr světa F1.

O některých rysech nového monopostu W14 ale má již jasno: "Rozhodně u tohoto vozu existuje spousta věcí, které nechci, aby se dostaly na ten příští, takže jsem to už sdělil."

Problémy s poskakováním, které se objevily v Monte Carlu, podle jeho šéfa Tota Wolffa ale nesouvisely s přísavným efektem, nýbrž s celkovou tuhostí vozu v kombinaci s městským okruhem.

"Myslím, že se poskakování nevrátilo. Zkrátka jsme naráželi podlahou na vozovku velmi odlišným způsobem. Auto je příliš tuhé a příliš nízko," vysvětluje šéf Mercedesu, jenž si o dalších pět bodů upevnil mezi konstruktéry třetí příčku před McLarenem.

Na špičku v podobě Red Bullu a Ferrari toho moc nestahuje. "Odstup je stále stejný jako byl v kvalifikaci v Barceloně. Auto má na páté a šesté místo, Norris nás v tom porazil. Ale jinak jsme neměli očekávat žádné  zázraky, obzvlášť v Monaku," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.