Mercedesu se ve Španělsku s novou verzí podlahy konečně podařilo vyřešit poskakování svého monopostu W13 a pomalu začíná přemýšlet o tom, co změnit před příští sezónou, aby mohl být konkurenceschopný. Lewis Hamilton vytipoval několik věcí, které je třeba změnit.
Před dvěma týdny do Barcelony přivezly Stříbrné šípy nový aerodynamický balík, který omezil poskakování a zlepšil výkonnost. Hamilton tam skončil pátý a jeho týmový kolega George Russell to dokonce dotáhl na bednu. V Monaku se však objevily nové problémy a oba piloti si opět stěžovali na chování vozu.
I když letos už bojovat o titul nebude, tak Mercedes podle Hamiltona ještě nesmí zahodit práce na letošním voze ve prospěch toho příštího, který již začíná připravovat. Zkušený pilot si přeje, aby ještě lépe pochopili současné auto.
"Myslím, že musíme přijít na to, co je s tímto autem špatně před tím, než začneme dělat druhé. Pokud zkrátka začneme dělat další auto, snadno bychom ho mohlo dopadnout špatně. Proto si myslím, že nejprve musíme plně vyřešit tento vůz, což se nám stále nepodařilo. To nám pak poskytne vodítko, kudy se ubírat," vysvětluje sedminásobný mistr světa F1.
O některých rysech nového monopostu W14 ale má již jasno: "Rozhodně u tohoto vozu existuje spousta věcí, které nechci, aby se dostaly na ten příští, takže jsem to už sdělil."
Problémy s poskakováním, které se objevily v Monte Carlu, podle jeho šéfa Tota Wolffa ale nesouvisely s přísavným efektem, nýbrž s celkovou tuhostí vozu v kombinaci s městským okruhem.
"Myslím, že se poskakování nevrátilo. Zkrátka jsme naráželi podlahou na vozovku velmi odlišným způsobem. Auto je příliš tuhé a příliš nízko," vysvětluje šéf Mercedesu, jenž si o dalších pět bodů upevnil mezi konstruktéry třetí příčku před McLarenem.
Na špičku v podobě Red Bullu a Ferrari toho moc nestahuje. "Odstup je stále stejný jako byl v kvalifikaci v Barceloně. Auto má na páté a šesté místo, Norris nás v tom porazil. Ale jinak jsme neměli očekávat žádné zázraky, obzvlášť v Monaku," dodává Wolff.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.