Druhý trénink před GP Bahrajnu patřil Maxi Verstappenovi. Holanďan zajel nejrychlejší čas, byť mu velice zdatně sekundoval Charles Leclerc. Příjemně překvapily oba vozy Haas.
Druhý bahrajnský trénink psal svůj příběh už za tmy. Do čela se brzy dostali piloti Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc. Jezdci Scuderie měli během svých úvodních kol nazuty střední pneumatiky. Velmi brzy si měřený čas připsal také Bottas, který v prvním tréninku pauzíroval kvůli technickým problémům na jeho Alfě. V tom druhém již bylo vše v pořádku.
Max Verstappen rozdělil svým prvním pokusem jezdce Ferrari. Holanďan se se ztrátou půl sekundy zařadil na druhé místo. Naproti tomu Lewis Hamilton lamentoval do týmového rádia nad přílišným poskakováním svého vozu. Tempo Stříbrných šípů celkově nevypadalo ideálně. Mistrovský tým přivezl k prvnímu závodu sezony novou podlahu, před druhým tréninkem však byla na stříbrné vozy namontována její starší verze.
A promising session so far for @HaasF1Team 👍Schumacher is currently P8, Magnussen P10 #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/ANkHiON67i
— Formula 1 (@F1) March 18, 2022V nájezdu do první zatáčky masivně probrzdil Mick Schumacher. Koneckonců Pirelli predikuje, že takových momentů bude s novými a odlišnými pneumatikami hodně.
V rámci kvalifikačních simulací zajel nejrychlejší čas Verstappen, jemuž zdatně sekundoval Leclerc. Rozdíl mezi oběma piloty činil necelou desetinu sekundy. Zatím se tak potvrzuje, že Red Bull a Ferrari by měli být na špici výkonnostního pořadí. Slušné kolo měl rozjeté také Sainz. Jenže ten chyboval a nezlepšil se. Právě proto ztrácel rodák z Madridu na svého týmového kolegu vteřinu.
#F1 #BahrainGP Qualifying simulation pace after Friday's practices according to @F1 📊:- #Ferrari 0.18s behind #RedBull, #Mercedes 3rd 0.5s off, #McLaren only 6th pic.twitter.com/HQsGi5s9BT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 18, 2022Sainz ale nakonec zrychlit dokázal. S opotřebovanými pneumatikami zajel průběžný třetí nejrychlejší čas. Z dua Mercedesu na tom byl lépe čtvrtý Russell - zdá se, že Stříbrné šípy opravdu na špičku ztrácejí. Slušně se jevily oba vozy Haas. Schumacherovi patřila osmá příčka, Magnussenovi desátá.
Pěkně zajel rovněž pátý Alonso. Trochu za očekáváním je McLaren, Ricciardo opět ztratil trochu času kvůli úniku vody. Závěr výsledkové listiny si pro sebe zarezervovali jezdci Williamsu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.