Málokdy v historii Formule 1 měla korunovace (prozatím) nového šampiona takovou dohru. Jistě, byly tu kontroverze třeba v roce 1964, ale to ještě nebyla komunikace na takové úrovni, aby se o myšlenkách jednoho z účastníků dozvěděl svět prakticky okamžitě.
Zatímco Max Verstappen po oznámení, že ředitel závodu Michael Masi v 56. kole nepovolí průjezd pilotů o kolo zpět kolem safety caru, jízlivě okomentoval situaci, Lewis Hamilton v samotném závěru držel radiový klid. Při působení SC na trati vyslal na svou boxovou zídku znepokojivou poznámku, že Berndt Mayländer jede hodně pomalu. V předposledním kole mu jeho inženýr Peter Bonnington oznámil, že Masi povolil vozům jedoucím o kolo zpět a nacházejícím se mezi ním a Verstappenem průjezd kolem SC.
Další radiokomunikaci obstaral "Bonny" těsně poté: "SC zajede do boxů v tomto kole, připrav si pneumatiky, bude se předjíždět na každé rovince, jedno kolo do konce." Hamilton ani boxová zídka dále nic nekomentovali, teprve čtyři zatáčky před cílem Lewis do své vysílačky hlasitě zakřičel: "Tohle bylo zmanipulováno, pánové!" Tato reakce ovšem nebyla součástí oficiálního přímého přenosu, objevila se pouze na kanálu TV F1. Poté, co vozy projely cílem, Bonnington jenom oznámil: "Prostě nemám slov, Lewisi, absolutně nemám slov!" Hamilton v dojížděcím kole vůbec nic neřekl a Bonnington mu nakonec - už pozdě - připomněl, že musí dojet na startovní rošt ke sloupku s číslem 2. Místo toho zajel exmistr světa do parc fermé, kde dvě minuty seděl bez hnutí ve voze.
Rozpaky i nesouhlas s Masiho rozhodnutímMnoho fanoušků i odborníků se nad Masiho rozhodnutím pozastavuje, například George Russell ho nepovažuje za správné: "Max je naprosto fantastický pilot, má za sebou neuvěřitelnou sezónu a chovám k němu hluboký respekt, ale co se právě stalo, je absolutně nepřijatelné. Nemohu uvěřit tomu, co jsem právě viděl." Pochopitelně se ozvaly hlasy, které Russellovu reakci zpochybňují s ohledem na skutečnost, kde bude příští rok působit.
Nemálo komentářů se vztahuje i k poměrně agresivnímu výstupu Christiana Hornera, jenž po Masiho oznámení v 56. kole tvrdě na ředitele závodu tlačil, aby změnil své rozhodnutí a vozy o kolo zpět nechal SC předjet, na což Michael odpověděl, aby mu dal ještě chvilku. Jak naznačil Paul Harris (Mercedes), článek 48.12 uvádí, že restart poté, co bylo pilotům o kolo zpět povoleno předjet SC, může přijít až "... na konci následujícího kola". To ale bylo už poslední - takže aby mohl být tento proces řešen podle článku 48.12, musel by být závod v 57. kole přerušen a následoval by sprint na jedno kolo.
FIA uznala, že pravidla v tomto bodě jsou jednoznačná a nebyla "plně aplikována". Sportovní komisaři se ale usnesli, že jiné články sportovních pravidel zmíněný 48.12 prostě anulují, nebo "přehlasují". Měli na mysli článek 15.3, podle nějž má ředitel závodu "hlavní pravomoc pro SC". Takže posvátné je jeho rozhodnutí - s využitím článku 48.13 byl ve chvíli, kdy se rozhodl uspíšit zajetí SC do boxů, článek 48.12 zkrátka vymazán.
Nebezpečný precedensPokud přijmeme tuto interpretaci určitých předpisů a jejich upřednostnění před ostatními - v tomto směru že jediným vládcem a pánem nad závodem, včetně SC a dalších aspektů - je jeho ředitel, rýsuje se nám do budoucnosti nebezpečný precedens. Upozornil na to respektovaný server motorsport.com a dodává: "Jestliže má ředitel závodu skutečně moc nad startovacím procesem, znamená to, že v budoucnu může odstartovat závod ve chvíli, kdy budou svítit pouze tři světla a ne pět? Nebo si posune čáru SC podle toho, jak se mu zlíbí? Může si diktovat nová pravidla podle svého?"
Přístup carte blanche sportovních komisařů a jejich postoupení moci řediteli závodu může znamenat, že závody budou ještě více ovlivňovány podle něčího rozhodnutí a třeba i způsobem, který v pravidlech není. Podle výše uvedeného, zamýšlí se několik odborníků F1, k tomu v Abú Dhabí byl položen základ. Připomínají, že stačí málo, třeba nátlak přes komunikaci vysílaný během přímého přenosu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.