I když Mercedes stále řeší potíže se svými pohonnými jednotkami, zákaznické týmy jimi zřejmě tolik postiženi nejsou. Williams před závodem ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku o motory obavy nemá.
Zatímco tovární Mercedes u Valtteriho Bottase použil už 6 (z toho tři v posledních čtyřech závodech) a u Hamiltona 4 motory, někteří jeho zákazníci jsou pořád na třech - jeden z McLarenů (Lando Norris) a jeden Aston Martin (Lance Stroll).
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff před dvěma týdny v Austinu připustil, že se u nich "určité potíže se spolehlivostí vracejí" a u Hamiltona nevyloučil nasazení dalšího nového motoru ve zbytku sezóny, což by pořád bylo podstatně menší zlo než odstoupení během velké ceny.
Tento víkend se bude závodit v Mexiku ve výšce 2 285 metrů nad mořem, o týden později v Brazílii 800 m n. m. Kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu jsou proto turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) více namáhány - po větší dobu se pohybují poblíž maximálních povolených otáček.
Red Bull v tom spatřuje na těchto dvou okruzích díky odlišné koncepci pohonné jednotky Hondy svou výhodu. Šéf výkonnosti vozidla Williamsu Dave Robson v tom ale nevidí žádný problém.
"Ne, momentálně kvůli tomu nemáme starosti. Nemyslím si, že by nadmořská výška představovala velký problém z pohledu spolehlivosti. Bude to v pořádku, takže ne - v této fáze si nemyslím, že je důvod k obavám," uvádí Robson.
Williams u Georgea Russella v USA nasadil nový motor, což vysvětluje slovy: "U Georga bylo jasné, že budeme muset nasadit čtvrtý motor po jeho potížích v Rakousku" už od počátku července.
Stáj z Grove má po úspěších v Maďarsku a v Belgii, kde získala 20 ze svých 23 bodů, v šampionátu na osmém místě náskok 16 bodů před devátou Alfou Romeo. A věří, že si svou pozici udrží.
"Obvykle se dokážeme dostat docela blízko Alpine a Aston Martin, takže naše auto je osmé či deváté nejrychlejší. Ale když máme dobrý den, dokážeme dostat pomalejší ze dvou vozů Alpine a Aston Martin.
Obvykle jsme byli schopni dostat i Cunodu, ale v poslední době jezdí velmi dobře, zejména v posledních několika kvalifikacích, takže to bylo obtížnější... někdy jsme osmí, a pak i blízko sedmému," dodává Robson k formě svého týmu, jenž letos rozhodně není nejpomalejší - toto postavení patří Haasu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.