I když Mercedes stále řeší potíže se svými pohonnými jednotkami, zákaznické týmy jimi zřejmě tolik postiženi nejsou. Williams před závodem ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku o motory obavy nemá.
Zatímco tovární Mercedes u Valtteriho Bottase použil už 6 (z toho tři v posledních čtyřech závodech) a u Hamiltona 4 motory, někteří jeho zákazníci jsou pořád na třech - jeden z McLarenů (Lando Norris) a jeden Aston Martin (Lance Stroll).
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff před dvěma týdny v Austinu připustil, že se u nich "určité potíže se spolehlivostí vracejí" a u Hamiltona nevyloučil nasazení dalšího nového motoru ve zbytku sezóny, což by pořád bylo podstatně menší zlo než odstoupení během velké ceny.
Tento víkend se bude závodit v Mexiku ve výšce 2 285 metrů nad mořem, o týden později v Brazílii 800 m n. m. Kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu jsou proto turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) více namáhány - po větší dobu se pohybují poblíž maximálních povolených otáček.
Red Bull v tom spatřuje na těchto dvou okruzích díky odlišné koncepci pohonné jednotky Hondy svou výhodu. Šéf výkonnosti vozidla Williamsu Dave Robson v tom ale nevidí žádný problém.
"Ne, momentálně kvůli tomu nemáme starosti. Nemyslím si, že by nadmořská výška představovala velký problém z pohledu spolehlivosti. Bude to v pořádku, takže ne - v této fáze si nemyslím, že je důvod k obavám," uvádí Robson.
Williams u Georgea Russella v USA nasadil nový motor, což vysvětluje slovy: "U Georga bylo jasné, že budeme muset nasadit čtvrtý motor po jeho potížích v Rakousku" už od počátku července.
Stáj z Grove má po úspěších v Maďarsku a v Belgii, kde získala 20 ze svých 23 bodů, v šampionátu na osmém místě náskok 16 bodů před devátou Alfou Romeo. A věří, že si svou pozici udrží.
"Obvykle se dokážeme dostat docela blízko Alpine a Aston Martin, takže naše auto je osmé či deváté nejrychlejší. Ale když máme dobrý den, dokážeme dostat pomalejší ze dvou vozů Alpine a Aston Martin.
Obvykle jsme byli schopni dostat i Cunodu, ale v poslední době jezdí velmi dobře, zejména v posledních několika kvalifikacích, takže to bylo obtížnější... někdy jsme osmí, a pak i blízko sedmému," dodává Robson k formě svého týmu, jenž letos rozhodně není nejpomalejší - toto postavení patří Haasu.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.