Problémy s motorem Mercedes se vrací, Williams však o ten svůj obavy před Mexikem nemá

Nicholas Latifi s Williamsem FW43B v Turecku
Nicholas Latifi s Williamsem FW43B v Turecku, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 2. listopadu 2021 06:50
Sdílej:

I když Mercedes stále řeší potíže se svými pohonnými jednotkami, zákaznické týmy jimi zřejmě tolik postiženi nejsou. Williams před závodem ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku o motory obavy nemá.

Zatímco tovární Mercedes u Valtteriho Bottase použil už 6 (z toho tři v posledních čtyřech závodech) a u Hamiltona 4 motory, někteří jeho zákazníci jsou pořád na třech - jeden z McLarenů (Lando Norris) a jeden Aston Martin (Lance Stroll).

Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff před dvěma týdny v Austinu připustil, že se u nich "určité potíže se spolehlivostí vracejí" a u Hamiltona nevyloučil nasazení dalšího nového motoru ve zbytku sezóny, což by pořád bylo podstatně menší zlo než odstoupení během velké ceny.

Tento víkend se bude závodit v Mexiku ve výšce 2 285 metrů nad mořem, o týden později v Brazílii 800 m n. m. Kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu jsou proto turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) více namáhány - po větší dobu se pohybují poblíž maximálních povolených otáček.

Red Bull v tom spatřuje na těchto dvou okruzích díky odlišné koncepci pohonné jednotky Hondy svou výhodu. Šéf výkonnosti vozidla Williamsu Dave Robson v tom ale nevidí žádný problém.

"Ne, momentálně kvůli tomu nemáme starosti. Nemyslím si, že by nadmořská výška představovala velký problém z pohledu spolehlivosti. Bude to v pořádku, takže ne - v této fáze si nemyslím, že je důvod k obavám," uvádí Robson.

Williams u Georgea Russella v USA nasadil nový motor, což vysvětluje slovy: "U Georga bylo jasné, že budeme muset nasadit čtvrtý motor po jeho potížích v Rakousku" už od počátku července.

Stáj z Grove má po úspěších v Maďarsku a v Belgii, kde získala 20 ze svých 23 bodů, v šampionátu na osmém místě náskok 16 bodů před devátou Alfou Romeo. A věří, že si svou pozici udrží.

"Obvykle se dokážeme dostat docela blízko Alpine a Aston Martin, takže naše auto je osmé či deváté nejrychlejší. Ale když máme dobrý den, dokážeme dostat pomalejší ze dvou vozů Alpine a Aston Martin.

Obvykle jsme byli schopni dostat i Cunodu, ale v poslední době jezdí velmi dobře, zejména v posledních několika kvalifikacích, takže to bylo obtížnější... někdy jsme osmí, a pak i blízko sedmému," dodává Robson k formě svého týmu, jenž letos rozhodně není nejpomalejší - toto postavení patří Haasu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.