Horké chvilky prožil pilot McLarenu Daniel Ricciardo na startu Velké ceny Holandska minulou neděli. Kvůli závady očekával velký propad dozadu, na nejhorší scénář ale naštěstí nakonec nedošlo.
U Australana se na startu objevila závada spojky, která se ovládá páčkou na volantu. Na záběru kamer šlo vidět, jak zastavil na roštu a divoce něco zkouší přenastavit. Pot začal mával levou rukou, aby dal komisařům vědět, že má problém. Jde o signál, který může vést k odložení startu.
"Nemůžu zařadit jedničku," hlásil týmu. Motor poté "přešel do módu proti zhasnutí." Jeho inženýr mu ihned poradil, aby zkusil využít páčku na opačné straně, kterou obvykle při startech nevyužívá: "start z levé strany, levou rukou." Ricciardo přestal mávat a po zhasnutí červených světel se dokázal bezpečně rozjet.
"Na startu došlo k určitým stresujícím okamžikům. Máme dvě páčky spojky, jednu z nich preferujete. Samozřejmě, že když jste praváci, tak startujete pravou rukou. Ale tahle strana prostě nefungovala," vzpomíná Ricciardo na náročný začátek nedělního závodu v Zandvoortu.
"Na roštu jsem byl kvůli tomu vystresovaný, protože jsem nemohl řadit. Domníval jsem se, že mám problém s převodovkou. Mával jsem rukama a myslel jsi, že budu z roštu odtlačený pryč. Pak jsem zkusil levou páčku, zařadil jedničku a fungovalo to," pokračuje pilot McLarenu.
"Snažil jsem se tedy přijít na to, jak odstartovat s levou rukou. Očekával jsem velmi bídný start," říká Ricciardo s tím, že pro podobné případy bude start z levé ruky nacvičovat. Jakmile se piloti rozjeli, dostal se před něj George Russell s Williamsem ještě před první zatáčkou, za ní se na jeho úroveň propracoval i Lance Stroll a téměř jej předjel.
Ricciardo se ale v třetí klopené zatáčce dokázal dostat zpět na svou původní pozici, později se mu podařilo předjet i Antonia Giovinazziho s Alfou Romeo a dostat se na deváté místo.
"Russell mě hned předjel, jak jsem očekával. Ale naštěstí se mi podařilo dostat se znovu před něj. Pak i Giovinazziho - myslím, že to bylo v 7. zatáčce. Získal jsem tedy pozici, zatímco jsem se domníval, že jich mnoho ztratím. Svým způsobem to tedy nakonec byla zábava," uzavírá Ricciardo, jenž cílem projel jako jedenáctý za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.