Horké chvilky prožil pilot McLarenu Daniel Ricciardo na startu Velké ceny Holandska minulou neděli. Kvůli závady očekával velký propad dozadu, na nejhorší scénář ale naštěstí nakonec nedošlo.
U Australana se na startu objevila závada spojky, která se ovládá páčkou na volantu. Na záběru kamer šlo vidět, jak zastavil na roštu a divoce něco zkouší přenastavit. Pot začal mával levou rukou, aby dal komisařům vědět, že má problém. Jde o signál, který může vést k odložení startu.
"Nemůžu zařadit jedničku," hlásil týmu. Motor poté "přešel do módu proti zhasnutí." Jeho inženýr mu ihned poradil, aby zkusil využít páčku na opačné straně, kterou obvykle při startech nevyužívá: "start z levé strany, levou rukou." Ricciardo přestal mávat a po zhasnutí červených světel se dokázal bezpečně rozjet.
"Na startu došlo k určitým stresujícím okamžikům. Máme dvě páčky spojky, jednu z nich preferujete. Samozřejmě, že když jste praváci, tak startujete pravou rukou. Ale tahle strana prostě nefungovala," vzpomíná Ricciardo na náročný začátek nedělního závodu v Zandvoortu.
"Na roštu jsem byl kvůli tomu vystresovaný, protože jsem nemohl řadit. Domníval jsem se, že mám problém s převodovkou. Mával jsem rukama a myslel jsi, že budu z roštu odtlačený pryč. Pak jsem zkusil levou páčku, zařadil jedničku a fungovalo to," pokračuje pilot McLarenu.
"Snažil jsem se tedy přijít na to, jak odstartovat s levou rukou. Očekával jsem velmi bídný start," říká Ricciardo s tím, že pro podobné případy bude start z levé ruky nacvičovat. Jakmile se piloti rozjeli, dostal se před něj George Russell s Williamsem ještě před první zatáčkou, za ní se na jeho úroveň propracoval i Lance Stroll a téměř jej předjel.
Ricciardo se ale v třetí klopené zatáčce dokázal dostat zpět na svou původní pozici, později se mu podařilo předjet i Antonia Giovinazziho s Alfou Romeo a dostat se na deváté místo.
"Russell mě hned předjel, jak jsem očekával. Ale naštěstí se mi podařilo dostat se znovu před něj. Pak i Giovinazziho - myslím, že to bylo v 7. zatáčce. Získal jsem tedy pozici, zatímco jsem se domníval, že jich mnoho ztratím. Svým způsobem to tedy nakonec byla zábava," uzavírá Ricciardo, jenž cílem projel jako jedenáctý za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.