Ricciardo popisuje drama, které prožíval na startu v Holandsku. K velkému propadu nakonec nedošlo

Daniel Ricciardo s McLarenem v Zandvoortu
Daniel Ricciardo s McLarenem v Zandvoortu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 9. září 2021 06:30
Sdílej:

Horké chvilky prožil pilot McLarenu Daniel Ricciardo na startu Velké ceny Holandska minulou neděli. Kvůli závady očekával velký propad dozadu, na nejhorší scénář ale naštěstí nakonec nedošlo.

U Australana se na startu objevila závada spojky, která se ovládá páčkou na volantu. Na záběru kamer šlo vidět, jak zastavil na roštu a divoce něco zkouší přenastavit. Pot začal mával levou rukou, aby dal komisařům vědět, že má problém. Jde o signál, který může vést k odložení startu.

"Nemůžu zařadit jedničku," hlásil týmu. Motor poté "přešel do módu proti zhasnutí." Jeho inženýr mu ihned poradil, aby zkusil využít páčku na opačné straně, kterou obvykle při startech nevyužívá: "start z levé strany, levou rukou." Ricciardo přestal mávat a po zhasnutí červených světel se dokázal bezpečně rozjet.

"Na startu došlo k určitým stresujícím okamžikům. Máme dvě páčky spojky, jednu z nich preferujete. Samozřejmě, že když jste praváci, tak startujete pravou rukou. Ale tahle strana prostě nefungovala," vzpomíná Ricciardo na náročný začátek nedělního závodu v Zandvoortu.

"Na roštu jsem byl kvůli tomu vystresovaný, protože jsem nemohl řadit. Domníval jsem se, že mám problém s převodovkou. Mával jsem rukama a myslel jsi, že budu z roštu odtlačený pryč. Pak jsem zkusil levou páčku, zařadil jedničku a fungovalo to," pokračuje pilot McLarenu.

"Snažil jsem se tedy přijít na to, jak odstartovat s levou rukou. Očekával jsem velmi bídný start," říká Ricciardo s tím, že pro podobné případy bude start z levé ruky nacvičovat. Jakmile se piloti rozjeli, dostal se před něj George Russell s Williamsem ještě před první zatáčkou, za ní se na jeho úroveň propracoval i Lance Stroll a téměř jej předjel.

Ricciardo se ale v třetí klopené zatáčce dokázal dostat zpět na svou původní pozici, později se mu podařilo předjet i Antonia Giovinazziho s Alfou Romeo a dostat se na deváté místo.

"Russell mě hned předjel, jak jsem očekával. Ale naštěstí se mi podařilo dostat se znovu před něj. Pak i Giovinazziho - myslím, že to bylo v 7. zatáčce. Získal jsem tedy pozici, zatímco jsem se domníval, že jich mnoho ztratím. Svým způsobem to tedy nakonec byla zábava," uzavírá Ricciardo, jenž cílem projel jako jedenáctý za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.