Kvalifikaci na GP Holandska těsně vyhrál Max Verstappen před duem jezdců Mercedesu.
V úvodu kvalifikace zajel pěkný čas Latifi, Kubica byl ve svém prvním pokusu lepší než oba Haasy. Poté zatopil Verstappen - 1:10,036. Mercedesy kroužily v úvodu na středně tvrdých pneumatikách. Štěstí měl Carlos Sainz. Ten ve třetím tréninku boural, ale mechanici stihli jeho vůz opravit, takže Španěl se mohl kvalifikace zúčastnit.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupily oba Haasy, oba vozy Aston Martin a stejně tak Kubica. Trať se ale rychle vyvíjela, takže v závěrečných vteřinách se dala čekat vlna zlepšení. Ta také přišla, ale ne v podání Sebastiana Vettela a Sergia Péreze, oba tito piloti skončili už v Q1. Zvláště v případě Mexičana jde o fiasko. Kromě toho se do Q2 neprobojovali Schumacher s Mazepinem a Kubica.
Do druhé části kvalifikace nastoupili všichni piloti s nejměkčími pneumatikami. Verstappen hned svým prvním pokusem zničil konkurenci, ale za Holanďanem bylo pole o poznání vyrovnanější. Před druhými pokusy by se do Q3 neprobojoval Norris, který se v kvalifikaci trápil. Vždyť už v Q1 byl pár tisícin od vyřazení.
Chybu vyrobil Russell. Brit ve službách Williamsu ztratil v závěrečné části okruhu kontrolu nad svým strojem a skončil v bariéře. Naštěstí pro něj se s vozem dokázal dostat do boxů. Po konci červených vlajek způsobených Russellem se na okruh vydali všichni jezdci ve snaze zajet co nejrychlejší čas. Nestihl to žádný z nich. Latifi totiž také havaroval - o poznání tvrději než Russell. Ředitelství závodu se následně rozhodlo Q2 předčasně ukončit, což byla tvrdá rána zejména pro třináctého Norrise. Spolu s ním nepostoupili, Stroll, Russell, Cunoda a právě Latifi.
Závěrečná kvalifikační část přinesla nejrychlejší čas Maxe Verstappena, který odstartuje z pole position. Za ním se seřadí Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Další pozice patří Gaslymu, Leclercovi a Sainzovi,
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.