Kvalifikaci na GP Holandska těsně vyhrál Max Verstappen před duem jezdců Mercedesu.
V úvodu kvalifikace zajel pěkný čas Latifi, Kubica byl ve svém prvním pokusu lepší než oba Haasy. Poté zatopil Verstappen - 1:10,036. Mercedesy kroužily v úvodu na středně tvrdých pneumatikách. Štěstí měl Carlos Sainz. Ten ve třetím tréninku boural, ale mechanici stihli jeho vůz opravit, takže Španěl se mohl kvalifikace zúčastnit.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupily oba Haasy, oba vozy Aston Martin a stejně tak Kubica. Trať se ale rychle vyvíjela, takže v závěrečných vteřinách se dala čekat vlna zlepšení. Ta také přišla, ale ne v podání Sebastiana Vettela a Sergia Péreze, oba tito piloti skončili už v Q1. Zvláště v případě Mexičana jde o fiasko. Kromě toho se do Q2 neprobojovali Schumacher s Mazepinem a Kubica.
Do druhé části kvalifikace nastoupili všichni piloti s nejměkčími pneumatikami. Verstappen hned svým prvním pokusem zničil konkurenci, ale za Holanďanem bylo pole o poznání vyrovnanější. Před druhými pokusy by se do Q3 neprobojoval Norris, který se v kvalifikaci trápil. Vždyť už v Q1 byl pár tisícin od vyřazení.
Chybu vyrobil Russell. Brit ve službách Williamsu ztratil v závěrečné části okruhu kontrolu nad svým strojem a skončil v bariéře. Naštěstí pro něj se s vozem dokázal dostat do boxů. Po konci červených vlajek způsobených Russellem se na okruh vydali všichni jezdci ve snaze zajet co nejrychlejší čas. Nestihl to žádný z nich. Latifi totiž také havaroval - o poznání tvrději než Russell. Ředitelství závodu se následně rozhodlo Q2 předčasně ukončit, což byla tvrdá rána zejména pro třináctého Norrise. Spolu s ním nepostoupili, Stroll, Russell, Cunoda a právě Latifi.
Závěrečná kvalifikační část přinesla nejrychlejší čas Maxe Verstappena, který odstartuje z pole position. Za ním se seřadí Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Další pozice patří Gaslymu, Leclercovi a Sainzovi,
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.