Kvalifikaci na GP Holandska těsně vyhrál Max Verstappen před duem jezdců Mercedesu.
V úvodu kvalifikace zajel pěkný čas Latifi, Kubica byl ve svém prvním pokusu lepší než oba Haasy. Poté zatopil Verstappen - 1:10,036. Mercedesy kroužily v úvodu na středně tvrdých pneumatikách. Štěstí měl Carlos Sainz. Ten ve třetím tréninku boural, ale mechanici stihli jeho vůz opravit, takže Španěl se mohl kvalifikace zúčastnit.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupily oba Haasy, oba vozy Aston Martin a stejně tak Kubica. Trať se ale rychle vyvíjela, takže v závěrečných vteřinách se dala čekat vlna zlepšení. Ta také přišla, ale ne v podání Sebastiana Vettela a Sergia Péreze, oba tito piloti skončili už v Q1. Zvláště v případě Mexičana jde o fiasko. Kromě toho se do Q2 neprobojovali Schumacher s Mazepinem a Kubica.
Do druhé části kvalifikace nastoupili všichni piloti s nejměkčími pneumatikami. Verstappen hned svým prvním pokusem zničil konkurenci, ale za Holanďanem bylo pole o poznání vyrovnanější. Před druhými pokusy by se do Q3 neprobojoval Norris, který se v kvalifikaci trápil. Vždyť už v Q1 byl pár tisícin od vyřazení.
Chybu vyrobil Russell. Brit ve službách Williamsu ztratil v závěrečné části okruhu kontrolu nad svým strojem a skončil v bariéře. Naštěstí pro něj se s vozem dokázal dostat do boxů. Po konci červených vlajek způsobených Russellem se na okruh vydali všichni jezdci ve snaze zajet co nejrychlejší čas. Nestihl to žádný z nich. Latifi totiž také havaroval - o poznání tvrději než Russell. Ředitelství závodu se následně rozhodlo Q2 předčasně ukončit, což byla tvrdá rána zejména pro třináctého Norrise. Spolu s ním nepostoupili, Stroll, Russell, Cunoda a právě Latifi.
Závěrečná kvalifikační část přinesla nejrychlejší čas Maxe Verstappena, který odstartuje z pole position. Za ním se seřadí Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Další pozice patří Gaslymu, Leclercovi a Sainzovi,
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.