Závod nezávod v belgickém Spa stále budí vlnu vášní. Postupně se k němu vyjadřují osobnosti našeho sportu i piloti samotní. Svůj pohled poskytl rovněž Pierre Gasly.
Ani Francouz není šťastný z toho, jaká (bez přehánění) fraška byla v neděli na legendárním okruhu k vidění. Po několikahodinovém čekání jezdci odjeli za bezpečnostním vozem dvě kola, aby se mohly udělit poloviční body, čímž se mimo jiné vyzrálo na smlouvy s televizními společnostmi a promotérem. Formule 1 zkrátka předvedla, že když je potřeba, tak umí být i pořádně vychytralá.
Ale co dělat, aby k takovým událostem už nedošlo? Podle Pierre Gaslyho je potřeba změnit koncepci monopostů tak, aby se s nimi dalo lépe jezdit v těžkých podmínkách. Tím jsou myšlenky zejména podmínky, kdy je na trati hodně vody. Rodák z Rouenu tvrdí, že vozy současné generace produkují příliš vodní tříště, což pilotům komplikuje výhled.
„Nemám radost z toho, že bylo potřeba závod ukončit tímto způsobem, ale myslím si, že nebyla jiná volba. V provozu jste nic neviděli. Pokud by došlo k havárii, byla by minimální šance, jak havarovaný vůz vidět. Všichni přitom víme, jak nebezpečné můžou takové hromadné nehody, kdy se vám k místu blíží spousta dalších vozů být," hlásí Gasly.
„Když jsem se díval na jízdu lékařského vozu, tak to sice jelo pomaleji, ale té vodní tříště tam ani zdaleka tolik nebylo. Myslím si, že tohle je oblast, na kterou by se Formule 1 měla v blízké době zaměřit. Když množství vodní tříště omezíme, budeme lépe vidět, takže nám to otevře možnosti, jak jezdit v extrémně těžkých podmínkách. Pak už to bude jen na jezdcích, aby si s tím poradili. Ale teď v neděli jsme každopádně opravdu nic neviděli," uzavírá.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.