Závod nezávod v belgickém Spa stále budí vlnu vášní. Postupně se k němu vyjadřují osobnosti našeho sportu i piloti samotní. Svůj pohled poskytl rovněž Pierre Gasly.
Ani Francouz není šťastný z toho, jaká (bez přehánění) fraška byla v neděli na legendárním okruhu k vidění. Po několikahodinovém čekání jezdci odjeli za bezpečnostním vozem dvě kola, aby se mohly udělit poloviční body, čímž se mimo jiné vyzrálo na smlouvy s televizními společnostmi a promotérem. Formule 1 zkrátka předvedla, že když je potřeba, tak umí být i pořádně vychytralá.
Ale co dělat, aby k takovým událostem už nedošlo? Podle Pierre Gaslyho je potřeba změnit koncepci monopostů tak, aby se s nimi dalo lépe jezdit v těžkých podmínkách. Tím jsou myšlenky zejména podmínky, kdy je na trati hodně vody. Rodák z Rouenu tvrdí, že vozy současné generace produkují příliš vodní tříště, což pilotům komplikuje výhled.
„Nemám radost z toho, že bylo potřeba závod ukončit tímto způsobem, ale myslím si, že nebyla jiná volba. V provozu jste nic neviděli. Pokud by došlo k havárii, byla by minimální šance, jak havarovaný vůz vidět. Všichni přitom víme, jak nebezpečné můžou takové hromadné nehody, kdy se vám k místu blíží spousta dalších vozů být," hlásí Gasly.
„Když jsem se díval na jízdu lékařského vozu, tak to sice jelo pomaleji, ale té vodní tříště tam ani zdaleka tolik nebylo. Myslím si, že tohle je oblast, na kterou by se Formule 1 měla v blízké době zaměřit. Když množství vodní tříště omezíme, budeme lépe vidět, takže nám to otevře možnosti, jak jezdit v extrémně těžkých podmínkách. Pak už to bude jen na jezdcích, aby si s tím poradili. Ale teď v neděli jsme každopádně opravdu nic neviděli," uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.