Závod nezávod v belgickém Spa stále budí vlnu vášní. Postupně se k němu vyjadřují osobnosti našeho sportu i piloti samotní. Svůj pohled poskytl rovněž Pierre Gasly.
Ani Francouz není šťastný z toho, jaká (bez přehánění) fraška byla v neděli na legendárním okruhu k vidění. Po několikahodinovém čekání jezdci odjeli za bezpečnostním vozem dvě kola, aby se mohly udělit poloviční body, čímž se mimo jiné vyzrálo na smlouvy s televizními společnostmi a promotérem. Formule 1 zkrátka předvedla, že když je potřeba, tak umí být i pořádně vychytralá.
Ale co dělat, aby k takovým událostem už nedošlo? Podle Pierre Gaslyho je potřeba změnit koncepci monopostů tak, aby se s nimi dalo lépe jezdit v těžkých podmínkách. Tím jsou myšlenky zejména podmínky, kdy je na trati hodně vody. Rodák z Rouenu tvrdí, že vozy současné generace produkují příliš vodní tříště, což pilotům komplikuje výhled.
„Nemám radost z toho, že bylo potřeba závod ukončit tímto způsobem, ale myslím si, že nebyla jiná volba. V provozu jste nic neviděli. Pokud by došlo k havárii, byla by minimální šance, jak havarovaný vůz vidět. Všichni přitom víme, jak nebezpečné můžou takové hromadné nehody, kdy se vám k místu blíží spousta dalších vozů být," hlásí Gasly.
„Když jsem se díval na jízdu lékařského vozu, tak to sice jelo pomaleji, ale té vodní tříště tam ani zdaleka tolik nebylo. Myslím si, že tohle je oblast, na kterou by se Formule 1 měla v blízké době zaměřit. Když množství vodní tříště omezíme, budeme lépe vidět, takže nám to otevře možnosti, jak jezdit v extrémně těžkých podmínkách. Pak už to bude jen na jezdcích, aby si s tím poradili. Ale teď v neděli jsme každopádně opravdu nic neviděli," uzavírá.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.