McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla bude schopný až do konce letošní sezony bojovat s Ferrari o třetí místo v šampionátu konstruktérů.
Scuderia dosáhla na pódium v obou posledních závodech, zatímco McLaren před letní přestávkou v Maďarsku nebodovat a v pořadí se propadl za ní, byť oba mají shodně 163 bodů. To Maranello povzbudilo a nyní věří, že bronz již ze svých rukou nepustí. Ve Wokingu ovšem také nepropadají pesimismu.
"Myslím, že jde o otevřenou bitvu. Musím uznat, že to [v posledním závodě] neproběhlo podle plánu, ale nešlo o nic, co bychom mohli mít pod kontrolou. Pro nás bylo povzbuzením, že jsme vlastně na takovém okruhu mohli s Ferrari bojovat, protože jsme to nečekali," poukazuje Seidl na povedenou kvalifikaci svého týmu v Maďarsku.
"Podívejte se na první závody této sezóny na podobných tratích, kdy jsme nedokázali jezdit jejich tempem. Vypovídá to také o dobré práci lidí v továrně na vývoji - neustále auto zlepšujeme, což je před druhou polovinou sezóny povzbuzením," pochvaluje si šéf McLarenu.
"Je však taky jasné, že Ferrari je velmi silným a velmi zkušeným týmem. Mají všechno potřebné k tomu, aby prožili silnou druhou polovinu sezóny. Mají dva špičkové jezdce, proto musíme předvádět po všech stránkách co nejlepší výkony, chceme-li s nimi bojovat.
Ale opět, je to povzbuzující a myslím, že máme vše ve svých rukou, abychom s nimi bojovali až do posledního závodu, jak jsme to předváděli v posledních dvou a půl letech," věří Seidl svému týmu, jenž skončil loni mezi konstruktéry na třetím místě po velkém boji s Racing Pointem a Renaultem.
Kvůli obhajobě této pozice usilovně vyvíjí letošní vůz poté, co v Maďarsku nasadil nové díly: "Nejde o poslední novinky sezóny jednoduše proto, že když je uvolníte, tak to nějakou dobu trvá je vyrobit a použít na okruhu. Přijde jich tedy ještě několik," řekl výkonný ředitel závodního týmu Andrea Stella.
"Ve Formuli 1 navíc neustále získáváte informace, jakmile díly otestujete na dráze, protože korelace s vývojovými nástroji není nikdy dokonalá. Jakmile tedy otestujete určité díly na dráze, tak obvykle získáte informace pro další doladění, což nezbytně nevyžaduje průchod aerodynamickým tunelem. Můžete tomu například jednoduše přizpůsobit některé simulace v CFD ve spojení s tím, co jsme se dozvěděli z testu na trati," pokračuje.
"Vylepšení v Maďarsku tedy nebylo poslední. Přijdou další úpravy, které budeme testovat v budoucích závodech. Nic velkého, ale přesto s něčím novým přijdeme," ujišťuje Stella. Týmy si nyní užívají povinnou letní přestávku, znovu začnou závodit až příští týden v Belgii. Dostane se již tam McLaren znovu před Ferrari?
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.