McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla bude schopný až do konce letošní sezony bojovat s Ferrari o třetí místo v šampionátu konstruktérů.
Scuderia dosáhla na pódium v obou posledních závodech, zatímco McLaren před letní přestávkou v Maďarsku nebodovat a v pořadí se propadl za ní, byť oba mají shodně 163 bodů. To Maranello povzbudilo a nyní věří, že bronz již ze svých rukou nepustí. Ve Wokingu ovšem také nepropadají pesimismu.
"Myslím, že jde o otevřenou bitvu. Musím uznat, že to [v posledním závodě] neproběhlo podle plánu, ale nešlo o nic, co bychom mohli mít pod kontrolou. Pro nás bylo povzbuzením, že jsme vlastně na takovém okruhu mohli s Ferrari bojovat, protože jsme to nečekali," poukazuje Seidl na povedenou kvalifikaci svého týmu v Maďarsku.
"Podívejte se na první závody této sezóny na podobných tratích, kdy jsme nedokázali jezdit jejich tempem. Vypovídá to také o dobré práci lidí v továrně na vývoji - neustále auto zlepšujeme, což je před druhou polovinou sezóny povzbuzením," pochvaluje si šéf McLarenu.
"Je však taky jasné, že Ferrari je velmi silným a velmi zkušeným týmem. Mají všechno potřebné k tomu, aby prožili silnou druhou polovinu sezóny. Mají dva špičkové jezdce, proto musíme předvádět po všech stránkách co nejlepší výkony, chceme-li s nimi bojovat.
Ale opět, je to povzbuzující a myslím, že máme vše ve svých rukou, abychom s nimi bojovali až do posledního závodu, jak jsme to předváděli v posledních dvou a půl letech," věří Seidl svému týmu, jenž skončil loni mezi konstruktéry na třetím místě po velkém boji s Racing Pointem a Renaultem.
Kvůli obhajobě této pozice usilovně vyvíjí letošní vůz poté, co v Maďarsku nasadil nové díly: "Nejde o poslední novinky sezóny jednoduše proto, že když je uvolníte, tak to nějakou dobu trvá je vyrobit a použít na okruhu. Přijde jich tedy ještě několik," řekl výkonný ředitel závodního týmu Andrea Stella.
"Ve Formuli 1 navíc neustále získáváte informace, jakmile díly otestujete na dráze, protože korelace s vývojovými nástroji není nikdy dokonalá. Jakmile tedy otestujete určité díly na dráze, tak obvykle získáte informace pro další doladění, což nezbytně nevyžaduje průchod aerodynamickým tunelem. Můžete tomu například jednoduše přizpůsobit některé simulace v CFD ve spojení s tím, co jsme se dozvěděli z testu na trati," pokračuje.
"Vylepšení v Maďarsku tedy nebylo poslední. Přijdou další úpravy, které budeme testovat v budoucích závodech. Nic velkého, ale přesto s něčím novým přijdeme," ujišťuje Stella. Týmy si nyní užívají povinnou letní přestávku, znovu začnou závodit až příští týden v Belgii. Dostane se již tam McLaren znovu před Ferrari?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.