McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla bude schopný až do konce letošní sezony bojovat s Ferrari o třetí místo v šampionátu konstruktérů.
Scuderia dosáhla na pódium v obou posledních závodech, zatímco McLaren před letní přestávkou v Maďarsku nebodovat a v pořadí se propadl za ní, byť oba mají shodně 163 bodů. To Maranello povzbudilo a nyní věří, že bronz již ze svých rukou nepustí. Ve Wokingu ovšem také nepropadají pesimismu.
"Myslím, že jde o otevřenou bitvu. Musím uznat, že to [v posledním závodě] neproběhlo podle plánu, ale nešlo o nic, co bychom mohli mít pod kontrolou. Pro nás bylo povzbuzením, že jsme vlastně na takovém okruhu mohli s Ferrari bojovat, protože jsme to nečekali," poukazuje Seidl na povedenou kvalifikaci svého týmu v Maďarsku.
"Podívejte se na první závody této sezóny na podobných tratích, kdy jsme nedokázali jezdit jejich tempem. Vypovídá to také o dobré práci lidí v továrně na vývoji - neustále auto zlepšujeme, což je před druhou polovinou sezóny povzbuzením," pochvaluje si šéf McLarenu.
"Je však taky jasné, že Ferrari je velmi silným a velmi zkušeným týmem. Mají všechno potřebné k tomu, aby prožili silnou druhou polovinu sezóny. Mají dva špičkové jezdce, proto musíme předvádět po všech stránkách co nejlepší výkony, chceme-li s nimi bojovat.
Ale opět, je to povzbuzující a myslím, že máme vše ve svých rukou, abychom s nimi bojovali až do posledního závodu, jak jsme to předváděli v posledních dvou a půl letech," věří Seidl svému týmu, jenž skončil loni mezi konstruktéry na třetím místě po velkém boji s Racing Pointem a Renaultem.
Kvůli obhajobě této pozice usilovně vyvíjí letošní vůz poté, co v Maďarsku nasadil nové díly: "Nejde o poslední novinky sezóny jednoduše proto, že když je uvolníte, tak to nějakou dobu trvá je vyrobit a použít na okruhu. Přijde jich tedy ještě několik," řekl výkonný ředitel závodního týmu Andrea Stella.
"Ve Formuli 1 navíc neustále získáváte informace, jakmile díly otestujete na dráze, protože korelace s vývojovými nástroji není nikdy dokonalá. Jakmile tedy otestujete určité díly na dráze, tak obvykle získáte informace pro další doladění, což nezbytně nevyžaduje průchod aerodynamickým tunelem. Můžete tomu například jednoduše přizpůsobit některé simulace v CFD ve spojení s tím, co jsme se dozvěděli z testu na trati," pokračuje.
"Vylepšení v Maďarsku tedy nebylo poslední. Přijdou další úpravy, které budeme testovat v budoucích závodech. Nic velkého, ale přesto s něčím novým přijdeme," ujišťuje Stella. Týmy si nyní užívají povinnou letní přestávku, znovu začnou závodit až příští týden v Belgii. Dostane se již tam McLaren znovu před Ferrari?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.