McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla bude schopný až do konce letošní sezony bojovat s Ferrari o třetí místo v šampionátu konstruktérů.
Scuderia dosáhla na pódium v obou posledních závodech, zatímco McLaren před letní přestávkou v Maďarsku nebodovat a v pořadí se propadl za ní, byť oba mají shodně 163 bodů. To Maranello povzbudilo a nyní věří, že bronz již ze svých rukou nepustí. Ve Wokingu ovšem také nepropadají pesimismu.
"Myslím, že jde o otevřenou bitvu. Musím uznat, že to [v posledním závodě] neproběhlo podle plánu, ale nešlo o nic, co bychom mohli mít pod kontrolou. Pro nás bylo povzbuzením, že jsme vlastně na takovém okruhu mohli s Ferrari bojovat, protože jsme to nečekali," poukazuje Seidl na povedenou kvalifikaci svého týmu v Maďarsku.
"Podívejte se na první závody této sezóny na podobných tratích, kdy jsme nedokázali jezdit jejich tempem. Vypovídá to také o dobré práci lidí v továrně na vývoji - neustále auto zlepšujeme, což je před druhou polovinou sezóny povzbuzením," pochvaluje si šéf McLarenu.
"Je však taky jasné, že Ferrari je velmi silným a velmi zkušeným týmem. Mají všechno potřebné k tomu, aby prožili silnou druhou polovinu sezóny. Mají dva špičkové jezdce, proto musíme předvádět po všech stránkách co nejlepší výkony, chceme-li s nimi bojovat.
Ale opět, je to povzbuzující a myslím, že máme vše ve svých rukou, abychom s nimi bojovali až do posledního závodu, jak jsme to předváděli v posledních dvou a půl letech," věří Seidl svému týmu, jenž skončil loni mezi konstruktéry na třetím místě po velkém boji s Racing Pointem a Renaultem.
Kvůli obhajobě této pozice usilovně vyvíjí letošní vůz poté, co v Maďarsku nasadil nové díly: "Nejde o poslední novinky sezóny jednoduše proto, že když je uvolníte, tak to nějakou dobu trvá je vyrobit a použít na okruhu. Přijde jich tedy ještě několik," řekl výkonný ředitel závodního týmu Andrea Stella.
"Ve Formuli 1 navíc neustále získáváte informace, jakmile díly otestujete na dráze, protože korelace s vývojovými nástroji není nikdy dokonalá. Jakmile tedy otestujete určité díly na dráze, tak obvykle získáte informace pro další doladění, což nezbytně nevyžaduje průchod aerodynamickým tunelem. Můžete tomu například jednoduše přizpůsobit některé simulace v CFD ve spojení s tím, co jsme se dozvěděli z testu na trati," pokračuje.
"Vylepšení v Maďarsku tedy nebylo poslední. Přijdou další úpravy, které budeme testovat v budoucích závodech. Nic velkého, ale přesto s něčím novým přijdeme," ujišťuje Stella. Týmy si nyní užívají povinnou letní přestávku, znovu začnou závodit až příští týden v Belgii. Dostane se již tam McLaren znovu před Ferrari?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.