Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu
Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 27. července 2021 06:35
Sdílej:

Ferrari podle očekávání svých jezdců nebude mít na to, aby mohlo na Hungaroringu prohánět Mercedesy či Red Bully. Horší konkurenceschopnost očekává také McLaren, jejich největší soupeř v šampionátu konstruktérů.

Leclercovi minule v Silverstone, kde drtivou většinu velké ceny po úvodní kolizi Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem vedl, k vítězství scházela dvě kola. V Maranellu však podle něj nevěří, že by mohli o víkendu v Maďarsku takovou rychlost zopakovat.

"Je fajn být optimistou - myslím, že všichni chceme být po takových výkonech v posledních třech závodech optimisté. Na druhé straně však musíme být taky realisté. Je to fajn a jsme v dobré náladě, ale mířit na vítězství v Budapešti by podle mě mohlo být trochu optimistické," popisuje pilot Ferrari.

Ferrari chce být hned za Red Bullem a MercedesemProto si spíše dávají za cíl porazit McLaren, který má před nimi na třetí příčce v šampionátu náskok 15 bodů: "Abych byl realistou, tak si myslím, že budu spokojený, pokud skončíme hned za prvními dvěma špičkovými týmy."

Podobná očekávání má i jeho týmový kolega Carlos Sainz: "Z Budapešti se v poslední době v těchto autech stala vlastně středně-rychlá až rychlá trať. Když se podíváte na Monako a Baku, tak tam jsou zatáčky projížděné na dvojku a trojku."

"Současná Budapešť s těmito vozy o šíleném přítlaku má prostřední sektor, jde máte pořád zařazenou čtyřku či pětku. Takže už nejde o tak pomalou trať, jakou byla v minulosti. A nemyslím si, že nám bude tolik sedět. Podle mě půjde o skvělou příležitost, jak být hned za Red Bullem a Mercedesem," říká Sainz.

McLaren věstí náročný víkendVyjít by to mohlo, protože McLaren tam zářivý výsledek neočekává. Podle svého šéfa Andrease Seidla totiž okruh patří mezi takové, které jejich vozu MCL35M příliš nesedí, což může být rozhodující v bitvě o třetí příčku.

"Výzvy, jež představuje Hungaroringu, našemu vozu nemusí sedět tolik, jako ostatní okruhy kalendáře. Ale velkou část bitvy o letošní třetí příčku bude rozhodovat to, jak dobrý výkon podáme na tratích, které nám nehrají přirozeně do karet," dodává Seidl.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.