Ferrari podle očekávání svých jezdců nebude mít na to, aby mohlo na Hungaroringu prohánět Mercedesy či Red Bully. Horší konkurenceschopnost očekává také McLaren, jejich největší soupeř v šampionátu konstruktérů.
Leclercovi minule v Silverstone, kde drtivou většinu velké ceny po úvodní kolizi Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem vedl, k vítězství scházela dvě kola. V Maranellu však podle něj nevěří, že by mohli o víkendu v Maďarsku takovou rychlost zopakovat.
"Je fajn být optimistou - myslím, že všichni chceme být po takových výkonech v posledních třech závodech optimisté. Na druhé straně však musíme být taky realisté. Je to fajn a jsme v dobré náladě, ale mířit na vítězství v Budapešti by podle mě mohlo být trochu optimistické," popisuje pilot Ferrari.
Ferrari chce být hned za Red Bullem a MercedesemProto si spíše dávají za cíl porazit McLaren, který má před nimi na třetí příčce v šampionátu náskok 15 bodů: "Abych byl realistou, tak si myslím, že budu spokojený, pokud skončíme hned za prvními dvěma špičkovými týmy."
Podobná očekávání má i jeho týmový kolega Carlos Sainz: "Z Budapešti se v poslední době v těchto autech stala vlastně středně-rychlá až rychlá trať. Když se podíváte na Monako a Baku, tak tam jsou zatáčky projížděné na dvojku a trojku."
"Současná Budapešť s těmito vozy o šíleném přítlaku má prostřední sektor, jde máte pořád zařazenou čtyřku či pětku. Takže už nejde o tak pomalou trať, jakou byla v minulosti. A nemyslím si, že nám bude tolik sedět. Podle mě půjde o skvělou příležitost, jak být hned za Red Bullem a Mercedesem," říká Sainz.
McLaren věstí náročný víkendVyjít by to mohlo, protože McLaren tam zářivý výsledek neočekává. Podle svého šéfa Andrease Seidla totiž okruh patří mezi takové, které jejich vozu MCL35M příliš nesedí, což může být rozhodující v bitvě o třetí příčku.
"Výzvy, jež představuje Hungaroringu, našemu vozu nemusí sedět tolik, jako ostatní okruhy kalendáře. Ale velkou část bitvy o letošní třetí příčku bude rozhodovat to, jak dobrý výkon podáme na tratích, které nám nehrají přirozeně do karet," dodává Seidl.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.