Po předčasném konci u Red Bullu se Pierre Gasly vzchopil a předvádí velmi dobré výkony. Podle šéfa AlphaTauri Franze Tosta je rodák z Rouenu jedním z nejlepších pilotů v současném startovním poli.
V polovině sezony 2019 se zdálo, že formulová kariéra Pierre Gaslyho skončila. Rodák z Rouenu byl toho času přeřazen z Red Bullu zpět do juniorského Toro Rosso, přičemž snad všichni nad ním lámali hůl.
Nebylo divu. Gasly u Red Bullu zkrátka selhal. Zatímco Verstappen bojoval o pódia a vítězství v závodech, Pierre byl mnohdy rád vůbec za to, že se dostal do bodované desítky. U Toro Rosso ale znovu pookřál a ještě během sezony 2019 si na své konto připsal první stupně vítězů.
V dobrých výkonech pokračoval i loni, kdy dokázal senzačně zvítězit na italské Monze. Ba co víc, svého týmového kolegu Kvyata Gasly permanentně porážel. Také proto to byl nakonec Kvyat, kdo se z Formule 1 poroučel, přičemž jeho sedačku obsadil Japonec Juki Cunoda.
Ani ten ale na svého zkušenějšího kolegu (zatím) nestačí. Pravda je taková, že rodák z Rouenu prokazuje svou rychlost konstantně. Ve hře by tak mohl být i jeho případný návrat k rudým býkům.
„Uvidíme, jak se rozhodne Red Bull. Možné je všechno. Vyloučit nelze ani Gaslyho návrat do Red Bullu už v roce 2022. Jedno je jasné - bez pochyby je to jeden z nejlepších jezdců na současném startovním roštu. Vyzrál. Vždycky jsem tvrdil, že pro jezdce je ideální, když zůstane delší dobu v jednom týmu. Podívejte se na Vettela nebo Michaela Schumachera, to je nejlepší příklad za všechny. Uvidíme, jak to s Pierrem bude dál," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.