Sebastian Vettel si je dobře vědom, že předsezónní testy se jeho týmu moc nepovedly. Věří však v dobrý ročník.
Sebastian Vettel má před sebou novou výzvu. Čtyřnásobný mistr světa, který strávil posledních šest let u Ferrari, přesídlil před sezonou 2021 k Aston Martinu. Ambiciózní stáj vedená Lawrencem Strollem má od Vettela velká očekávání - jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole by ji měl obrazně řečeno posunout na vyšší level.
Jenže předsezónní testy Aston Martinu dvakrát nevyšly, což je komplikace zejména právě pro Seba. Německý pilot je znám svou náchylností k závodní technice - ta mu musí ve všech ohledech sedět, aby byl schopný podat stoprocentní výkon. Avšak vlivem výše zmíněných komplikací nebyl na podrobné ladění a zvykání si čas.
„Poslední den už byl celkem ok, ale je fakt, že první dva dny byly docela masakr," přiznává Vettel, který prorokuje vyrovnanou sezonu ve všech částech startovního pole.
„Vypadá to dost těsně, byla by paráda, pokud by to takhle těsné opravdu bylo. Red Bull je impozantní, v případě Mercedesu byste byli překvapeni, pokud nebudou vpředu. Z našeho auta máme solidní pocity, ale na soudy je zatím brzdy. Uvidíme, jak se to vyvine."
Televizní analytik Marc Surer si všímá spolehlivostních problémů Aston Martinu. Konkrétně těch s motorem a připomíná, že McLaren, který před touto sezonou přešel na agregáty od Mercedesu žádnými poruchami netrpěl. To je podle něj důvod k zamyšlený a v tmavě zeleném táboře varovně zdvižený prst.
„Je to legrační, McLaren jezdil bez problémů, jako by to byl právě on, kdo je na motory Mercedes zvyklý, kdežto Aston Martin měl hned několik slabších chvilek. Možná je to jen shoda náhod, ale třeba taky ne. Donutí vás to k zamyšlení," hlásí Surer..
A jak bude podle Marca Surera vypadat interní týmový souboj mezi Strollem juniorem a Vettelem? „Seba nečeká nic jednoduchého, tohle je Strollův tým. Nejen loni byl mnohdy lepší než Pérez... Stroll bude pro Vettela referenčním bodem, ale Sebastian ho může zdolat. Když bude v pohodě, tak může jezdit stejně dobře jako před lety," uzavírá.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.