Sebastian Vettel si je dobře vědom, že předsezónní testy se jeho týmu moc nepovedly. Věří však v dobrý ročník.
Sebastian Vettel má před sebou novou výzvu. Čtyřnásobný mistr světa, který strávil posledních šest let u Ferrari, přesídlil před sezonou 2021 k Aston Martinu. Ambiciózní stáj vedená Lawrencem Strollem má od Vettela velká očekávání - jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole by ji měl obrazně řečeno posunout na vyšší level.
Jenže předsezónní testy Aston Martinu dvakrát nevyšly, což je komplikace zejména právě pro Seba. Německý pilot je znám svou náchylností k závodní technice - ta mu musí ve všech ohledech sedět, aby byl schopný podat stoprocentní výkon. Avšak vlivem výše zmíněných komplikací nebyl na podrobné ladění a zvykání si čas.
„Poslední den už byl celkem ok, ale je fakt, že první dva dny byly docela masakr," přiznává Vettel, který prorokuje vyrovnanou sezonu ve všech částech startovního pole.
„Vypadá to dost těsně, byla by paráda, pokud by to takhle těsné opravdu bylo. Red Bull je impozantní, v případě Mercedesu byste byli překvapeni, pokud nebudou vpředu. Z našeho auta máme solidní pocity, ale na soudy je zatím brzdy. Uvidíme, jak se to vyvine."
Televizní analytik Marc Surer si všímá spolehlivostních problémů Aston Martinu. Konkrétně těch s motorem a připomíná, že McLaren, který před touto sezonou přešel na agregáty od Mercedesu žádnými poruchami netrpěl. To je podle něj důvod k zamyšlený a v tmavě zeleném táboře varovně zdvižený prst.
„Je to legrační, McLaren jezdil bez problémů, jako by to byl právě on, kdo je na motory Mercedes zvyklý, kdežto Aston Martin měl hned několik slabších chvilek. Možná je to jen shoda náhod, ale třeba taky ne. Donutí vás to k zamyšlení," hlásí Surer..
A jak bude podle Marca Surera vypadat interní týmový souboj mezi Strollem juniorem a Vettelem? „Seba nečeká nic jednoduchého, tohle je Strollův tým. Nejen loni byl mnohdy lepší než Pérez... Stroll bude pro Vettela referenčním bodem, ale Sebastian ho může zdolat. Když bude v pohodě, tak může jezdit stejně dobře jako před lety," uzavírá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.