Sebastian Vettel si je dobře vědom, že předsezónní testy se jeho týmu moc nepovedly. Věří však v dobrý ročník.
Sebastian Vettel má před sebou novou výzvu. Čtyřnásobný mistr světa, který strávil posledních šest let u Ferrari, přesídlil před sezonou 2021 k Aston Martinu. Ambiciózní stáj vedená Lawrencem Strollem má od Vettela velká očekávání - jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole by ji měl obrazně řečeno posunout na vyšší level.
Jenže předsezónní testy Aston Martinu dvakrát nevyšly, což je komplikace zejména právě pro Seba. Německý pilot je znám svou náchylností k závodní technice - ta mu musí ve všech ohledech sedět, aby byl schopný podat stoprocentní výkon. Avšak vlivem výše zmíněných komplikací nebyl na podrobné ladění a zvykání si čas.
„Poslední den už byl celkem ok, ale je fakt, že první dva dny byly docela masakr," přiznává Vettel, který prorokuje vyrovnanou sezonu ve všech částech startovního pole.
„Vypadá to dost těsně, byla by paráda, pokud by to takhle těsné opravdu bylo. Red Bull je impozantní, v případě Mercedesu byste byli překvapeni, pokud nebudou vpředu. Z našeho auta máme solidní pocity, ale na soudy je zatím brzdy. Uvidíme, jak se to vyvine."
Televizní analytik Marc Surer si všímá spolehlivostních problémů Aston Martinu. Konkrétně těch s motorem a připomíná, že McLaren, který před touto sezonou přešel na agregáty od Mercedesu žádnými poruchami netrpěl. To je podle něj důvod k zamyšlený a v tmavě zeleném táboře varovně zdvižený prst.
„Je to legrační, McLaren jezdil bez problémů, jako by to byl právě on, kdo je na motory Mercedes zvyklý, kdežto Aston Martin měl hned několik slabších chvilek. Možná je to jen shoda náhod, ale třeba taky ne. Donutí vás to k zamyšlení," hlásí Surer..
A jak bude podle Marca Surera vypadat interní týmový souboj mezi Strollem juniorem a Vettelem? „Seba nečeká nic jednoduchého, tohle je Strollův tým. Nejen loni byl mnohdy lepší než Pérez... Stroll bude pro Vettela referenčním bodem, ale Sebastian ho může zdolat. Když bude v pohodě, tak může jezdit stejně dobře jako před lety," uzavírá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.