Pirelli nasadí pro příští sezonu zbrusu nové pneumatiky, třebaže jezdci byli proti, italský pneumatikář si nakonec prosadil svou. Nová specifikace černého zlata nicméně přinese méně přilnavosti a celkové horší charakteristiky, myslí si to sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies.
Sezona 2021 moc závratných novinek nepřinese, hlavně kvůli tomu, že monoposty budou z ekonomických důvodů velmi podobné těm letošním. Jedna změna ale přece jen nastane, Pirelli totiž nasadí nové pneumatiky, které byly testovány během několika volných tréninků v závěru ročníku 2020.
S pozitivními reakcemi se však nesetkaly, neboť valná většina jezdeckého pole nový produkt italského pneumatikáře kritizovala. Podle vyjádření samotných pilotů jsou nové gumy pomalé a těžko předvídatelné, velký problém údajně nastane při jejich zahřívání.
Proto se jezdci snažili nasazení nové specifikace černého zlata zablokovat. Na rozdíl od loňské sezony ale tentokrát neuspěli. Pirelli si prosadilo svou - hlavním argumentem se stala bezpečnost, neboť loni došlo k několika nepříjemným defektům, které znamenaly pomyslný zdvižený varovný ukazováček.
Sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies předpokládá, že nové pneumatiky mohou mít velký dopad na rozložení sil mezi týmy. „Nové gumy nám přinesou více bezpečnosti, což je fajn, budeme na to moci lépe tlačit, aniž bychom se museli obávat defektu. Na druhou stranu to bude vykoupeno menší mírou přilnavosti, to je věc, kterou nechcete, ovšem je to něco, co musíme zkrátka zaplatit," má jasno Mekies.
„Ale není to jen o nižší přilnavosti, pneumatiky pro rok 2021 mají výrazně odlišnou strukturu, jejich charakteristiky jsou proto celkově jiné. Pocítíme to například při průjezdu zatáčkami, kde se změní vyvážení. Bude to pro nás velká neznámá, která může zahýbat celkovým rozložením sil," dodává Laurent Mekies.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.