Pirelli nasadí pro příští sezonu zbrusu nové pneumatiky, třebaže jezdci byli proti, italský pneumatikář si nakonec prosadil svou. Nová specifikace černého zlata nicméně přinese méně přilnavosti a celkové horší charakteristiky, myslí si to sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies.
Sezona 2021 moc závratných novinek nepřinese, hlavně kvůli tomu, že monoposty budou z ekonomických důvodů velmi podobné těm letošním. Jedna změna ale přece jen nastane, Pirelli totiž nasadí nové pneumatiky, které byly testovány během několika volných tréninků v závěru ročníku 2020.
S pozitivními reakcemi se však nesetkaly, neboť valná většina jezdeckého pole nový produkt italského pneumatikáře kritizovala. Podle vyjádření samotných pilotů jsou nové gumy pomalé a těžko předvídatelné, velký problém údajně nastane při jejich zahřívání.
Proto se jezdci snažili nasazení nové specifikace černého zlata zablokovat. Na rozdíl od loňské sezony ale tentokrát neuspěli. Pirelli si prosadilo svou - hlavním argumentem se stala bezpečnost, neboť loni došlo k několika nepříjemným defektům, které znamenaly pomyslný zdvižený varovný ukazováček.
Sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies předpokládá, že nové pneumatiky mohou mít velký dopad na rozložení sil mezi týmy. „Nové gumy nám přinesou více bezpečnosti, což je fajn, budeme na to moci lépe tlačit, aniž bychom se museli obávat defektu. Na druhou stranu to bude vykoupeno menší mírou přilnavosti, to je věc, kterou nechcete, ovšem je to něco, co musíme zkrátka zaplatit," má jasno Mekies.
„Ale není to jen o nižší přilnavosti, pneumatiky pro rok 2021 mají výrazně odlišnou strukturu, jejich charakteristiky jsou proto celkově jiné. Pocítíme to například při průjezdu zatáčkami, kde se změní vyvážení. Bude to pro nás velká neznámá, která může zahýbat celkovým rozložením sil," dodává Laurent Mekies.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.