Pirelli nasadí pro příští sezonu zbrusu nové pneumatiky, třebaže jezdci byli proti, italský pneumatikář si nakonec prosadil svou. Nová specifikace černého zlata nicméně přinese méně přilnavosti a celkové horší charakteristiky, myslí si to sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies.
Sezona 2021 moc závratných novinek nepřinese, hlavně kvůli tomu, že monoposty budou z ekonomických důvodů velmi podobné těm letošním. Jedna změna ale přece jen nastane, Pirelli totiž nasadí nové pneumatiky, které byly testovány během několika volných tréninků v závěru ročníku 2020.
S pozitivními reakcemi se však nesetkaly, neboť valná většina jezdeckého pole nový produkt italského pneumatikáře kritizovala. Podle vyjádření samotných pilotů jsou nové gumy pomalé a těžko předvídatelné, velký problém údajně nastane při jejich zahřívání.
Proto se jezdci snažili nasazení nové specifikace černého zlata zablokovat. Na rozdíl od loňské sezony ale tentokrát neuspěli. Pirelli si prosadilo svou - hlavním argumentem se stala bezpečnost, neboť loni došlo k několika nepříjemným defektům, které znamenaly pomyslný zdvižený varovný ukazováček.
Sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies předpokládá, že nové pneumatiky mohou mít velký dopad na rozložení sil mezi týmy. „Nové gumy nám přinesou více bezpečnosti, což je fajn, budeme na to moci lépe tlačit, aniž bychom se museli obávat defektu. Na druhou stranu to bude vykoupeno menší mírou přilnavosti, to je věc, kterou nechcete, ovšem je to něco, co musíme zkrátka zaplatit," má jasno Mekies.
„Ale není to jen o nižší přilnavosti, pneumatiky pro rok 2021 mají výrazně odlišnou strukturu, jejich charakteristiky jsou proto celkově jiné. Pocítíme to například při průjezdu zatáčkami, kde se změní vyvážení. Bude to pro nás velká neznámá, která může zahýbat celkovým rozložením sil," dodává Laurent Mekies.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.