Závěrečnou kvalifikaci letošní sezony si pro sebe uzmul Max Verstappen před duem Mercedesu. Dařilo se také McLarenu, který má před zítřejším závodem velmi dobrou výchozí pozici.
Jako první se v rámci poslední kvalifikace letošní sezony vydaly na trať monoposty týmu Haas. Rychlejší byl Magnussen, byť minimálním rozdílem necelé jedné desetiny sekundy. George Russell časy obou Haasů na první pokus překonat nedokázal, ztrácel dvě desetiny.
Nejrychlejší čas si brzy připsal Hamilton následovaný Bottasem a Albonem. Nicméně Hamiltonovi byl jeho nejrychlejší čas odebrán kvůli překročení limitů tratě. Navíc Mercedes měl podezření na poškození Britovi podlahy, konkrétně kvůli agresivním přejezdům přes obrubníky.
Z Q1 nepostoupily oba Haasy, oba Williamsy a Raikkonen.
Druhý kvalifikační segment přinesl tradiční rozdělení strategií, když se řada pilotů pokusila kvalifikovat na tvrdší směsi pneumatik. Do problémů se dostal Albon, jemuž byl odebrán nejrychlejší čas. Prvním nepostupujícím byl po úvodních pokusech Vettel, Němec ztrácel na svého týmového kolegu propastných sedm desetin. Vettel se ale nakonec posunul na desátou příčku, protože čas byl odebrán také Ricciardovi.
Do závěrečné části kvalifikace se nedokázali probojovat Ocon, Ricciardo, Vettel, Giovinazzi a Pérez, který nezajel žádný čas, neboť zítra bude startovat z konce startovního roštu kvůli výměně pohonné jednotky.
Po prvních pokusech třetí části vedl Bottas před Verstappenem. Hamiltonem a Albonem. Středu pole vévodili Sainz s Norrisem. Závěrečná kola přinesla parádní bitvu, ze které vyšel nejlépe a nutno říct, že senzačně Max Verstappen, druhá pozice na startu zítřejšího závodu patří Bottasovi a ta třetí Hamiltonovi. Zaskvěl se také čtvrtý Lando Norris.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.