Podobenství se závodem v minulém týdnu se sice nabízelo, ale zdaleka nešlo o tak hrůznou podívanou. Bohužel už ve čtvrté zatáčce skončili dva z favoritů a díky tomu si piloti hned v úvodu vyzkoušeli jízdu za safety carem
Krátká verze, která pro letošek vstoupila do kalendáře Grand Prix jako závod v Sáchiru, se jela rovněž pod umělým osvětlením - ovšem řadí se k těm nejkratším variantám v historii F1. Na start se postavili piloti Mercedesu, Ocon, Albon, Vettel a Giovinazzi na středně tvrdých pneu, zbytek si nasadil měkkou směs.
Start vyšel nejlépe Russellovi, Bottas se propadl na druhé místo a před třetí zatáčkou se jeho Mercedes poněkud smýkl, takže za ním bojující trio Pérez, Verstappen, Leclerc se dostalo do jeho těsné blízkosti. Před čtvrtou zatáčkou se Max poněkud stáhl, ale ani to mu nebylo nic platné - Leclerc trefil u vnitřního okraje pravé zadní kolo Pérezova Racing Pointu a sám si ulomil levé přední. Verstappen se snažil oba objet, ale pastí se pro něj stal nezpevněný povrch, takže bez šance zatočit skončil přídí v bariéře. Po vystoupení z vozu dal průchod svému vzteku a zuřivě nakopl betonové panely u trati.
Na trať se vydal safety car a vedl pole až do konce 6. kola, kdy se první desítka chystala k restartu v pořadí Russell, Bottas, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Stroll, Gasly, Ocon, Vettel a Norris. Zejména Lando se skvěle propracoval během té krátké chvíle, co se závodilo, z 19. místa až do první desítky. Hned po restartu si Sainz dokonce troufal na Bottase, zatímco Russell vpředu pomalu ujížděl - dostal se až na 2,5 vteřiny náskoku.
Vzhledem k odlišné strategii se Mercedesy vyhnuly první sadě výměn - George k mechanikům zajel (velmi opatrně) ve 46. kole a nasadil nejtvrdší směs, Bottase nechal tým na trati až do 50. kola, ale kdo by čekal nějaký alternativní pokus, byl by zklamán - také Fin dostal bíle označené pneu.
LAP 21/87 Albon gets past Norris and then Perez passes the McLaren driver, tooAlbon moves up to P9, Perez P10 #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/qpfvjq3Xsr
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020
Po krátkém virtuálním safety caru v 55. kole kvůli odstavenému vozu Latifiho přišel zlomový bod v 62. kole. Nováček Aitken na Williamsu nezvládl zatáčku před nájezdem na cílovou rovinku a po hodinách urazil přední spoiler. Ten zůstal ležet na trati a vedení po režimu VSC vyslalo na trať Mayländerův vůz. Mercedes na to reagoval double pit-stopem a pokud mu v minulosti přálo vrchovatě štěstí, teď jako by se všechno sečetlo.
LAP 63/87Full ⚠️ SAFETY CAR ⚠️ deployedMercedes call both drivers into the pits for new tyres but there's a problem putting on Bottas' fresh set #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/sGC1KYFsBO
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020Russell netrefil přesně boxové stání a mechanici mu navíc nasadili sadu určenou pro Bottase. Když George odjel, Bottas stál nekonečných 27,4 vteřiny, než mechanici zjistili, že mu další středně tvrdou sadu nenasadí. Už jenom maličkostí byl fakt, že mu na levé předním kole začaly hořet brzdy. Russell v dalším kole musel opět do boxů pro "své" pneumatiky a propadl se za Bottase, Mercedesy pak klesly do poloviny první desítky.
LAP 64/87More drama for Mercedes - the team radio Russell requesting he box again because they've put a "mixed set" of tyres on his carPerez now leads the race! #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/RPpL3nhLHX
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020
Restart v 68. kole absolvovala špička závodního pole ve složení Pérez, Ocon, Stroll, Bottas, Russell, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Gasly a Albon. Russell si nejdřív v 70. kole vyšlápl na týmového kolegu, který navíc ve 4. zatáčce chyboval, po dalších dvou kolech zdolal Strolla, kolo nato Ocona a blížil se k Pérezovi. Mezitím se dál trápil Bottas na tvrdých pneu a možná i s problematickými brzdami, takže ho v 77. kole předjeli Sainz a Ricciardo, o kolo později i Albon.
Když už Russellovi chyběly na vedoucího Péreze dvě vteřiny, přišla další Jobova zvěst - defekt přední pneumatiky. Nešťastný George musel v 79. kole zajet do boxů a propadl se na 15. příčku. Sice nasadil na nejměkčí směsi sprint, ale chyběl mu čas. Počínaje 82, kolem v každém z těch, které do cíle zbývaly, předjel jednoho soupeře: postupně Räikkönena, Giovinazziho, Vettela, Gaslyho a Norrise, ale místo stupňů vítězů mu zbyla jen útěcha v podobě bodované příčky.
LAP 50/87 Bottas dives into the pitsLike Russell he puts on a set of hard tyres but the Finn has lost ground to his team mate - he trails the Briton by nearly 9 seconds#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/0RaRhoomOM
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020
O to větší radost měl Sergio Pérez. Nejenže dokázal eliminovat ztrátu, je třeba si uvědomit, že na konci prvního kola musel do boxů vyměnit pneumatiky a vůbec nevěděl, jestli jeho auto není nějak poškozené. Postupně se dral kupředu a v 57. kole rozhodl pro sebe i interní týmový souboj, kterému pomohl Stroll chybným nájezdem do zatáčky 4.
O další pozice se praly mezi sebou týmy Renault, McLaren a AlphaTauri, mezi než se pokoušel vklínit Albon. Vláček pilotů těchto stájí byl k vidění vlastně celý závod, Sainz se snažil seč mohl, aby v závěru ohrozil Strolla, ale v této fázi se ukazovalo, že předjíždění na krátkém okruhu není tím, co by šlo hladce. AlphaTauri se dlouho držely v polovině první desítky, Gasly nakonec přišel o bod útěchy v posledním kole po souboji s Norrisem.
LAP 55/87Latifi is out ❌His retirement triggers a Virtual Safety Car#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/qT4y0AthZp
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020
Zatímco Aitken svou nehodou vlastně otočil celou Grand Prix naruby, Pietro Fittipaldi se provlékl závodem bez větších potíží. Ty měl naopak Vettel - pokolikáté už musel z kokpitu bezmocně sledovat, jak mechanici zápolí při výměně kol s nějakým problémem. Když exmistr světa zajel k mechanikům při prvním VSC, nemohli mu dotáhnout levé přední kolo a Němec opouštěl boxy s citelnou ztrátou. Příliš se nedařilo ani Kimi Räikkönenovi, který roztočil svůj vůz prakticky na stejném místě, kde před týdnem vyjel z trati.
Je to neuvěřitelné, ale po Pedro Rodriguezovi, který vyhrál v roce 1970 Grand Prix Belgie, jsme opět mohli slyšet mexickou hymnu - trvalo to půl století. Exploze nadšení vybuchla i v garáži Racing Point, protože nástupce týmu Force India konečně dokázal zapsat své jméno do Zlaté knihy vítězů.
Checo will never forget this moment #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/RI3R5oTAdN
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.