Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Istanbulu uvedl, že je jízda na tamějším okruhu děsivá. Na vině je povrch tratě a nedostatek přilnavosti.
Během pátečních tréninků jezdci na okruhu Istanbul Park marně hledali přilnavost. Povrch je nový a jezdci se trápili s při jízdě naplno na rovinkách, často jsme mohli vidět hodiny. Nejrychlejší časy z dnešního dne byly o znatelně pomalejší než vítězný čas kvalifikace v roce 2011, kdy se zde jelo naposledy. Ačkoliv se podmínky v odpoledním tréninku zlepšili, nejrychlejší Verstappen by na pole position z roku 2011 ztratil přes tři sekundy.
Obhájce mistrovského titulu Hamilton se musel spokojit se čtvrtým místem." Tento okruh je fantastický a opravdu nechápu, proč utratili miliony za nový povrch. Vím, že jsme tu dlouho nejeli, ale podle mě mohli jen povrch vyčistit a nevyhodit z okna všechny ty peníze. Povrch je tu horší, než jaký byl v Portimau, kde byl také nový. Pneumatiky prostě nefungují a je to viditelné. Je to jako jezdit na ledu. To kolo si neužijete tak, jako to tu bylo zvykem a nemyslím, že se to změní. Je to děsivé. Jako by tu bylo mokro a jste na hladkých pneumatikách a šlapete na plyn a jde to rychle," okomentoval situaci Brit.
Podle něj nejsou schopni dostatečně zahrát směsi, které sem Pirelli přivezlo. "Pneumatiky jsou dost tvrdé a pracují jen v určitém teplotním okně, a když se netrefíte, nefungují. A tenhle povrch je dost hladký a tady se jede hodně naplno... Je to v pr...i s velkým P," a dodal, že na nastavení vozu dnes právě kvůli pneumatikám nezměnili vůbec nic.
Podle něj bylo dnes možné získat sekundu jen kvůli tomu, že najednou v daném kole fungovaly pneumatiky. U Mercedesu prý tak mají co dohánět.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.