Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Istanbulu uvedl, že je jízda na tamějším okruhu děsivá. Na vině je povrch tratě a nedostatek přilnavosti.
Během pátečních tréninků jezdci na okruhu Istanbul Park marně hledali přilnavost. Povrch je nový a jezdci se trápili s při jízdě naplno na rovinkách, často jsme mohli vidět hodiny. Nejrychlejší časy z dnešního dne byly o znatelně pomalejší než vítězný čas kvalifikace v roce 2011, kdy se zde jelo naposledy. Ačkoliv se podmínky v odpoledním tréninku zlepšili, nejrychlejší Verstappen by na pole position z roku 2011 ztratil přes tři sekundy.
Obhájce mistrovského titulu Hamilton se musel spokojit se čtvrtým místem." Tento okruh je fantastický a opravdu nechápu, proč utratili miliony za nový povrch. Vím, že jsme tu dlouho nejeli, ale podle mě mohli jen povrch vyčistit a nevyhodit z okna všechny ty peníze. Povrch je tu horší, než jaký byl v Portimau, kde byl také nový. Pneumatiky prostě nefungují a je to viditelné. Je to jako jezdit na ledu. To kolo si neužijete tak, jako to tu bylo zvykem a nemyslím, že se to změní. Je to děsivé. Jako by tu bylo mokro a jste na hladkých pneumatikách a šlapete na plyn a jde to rychle," okomentoval situaci Brit.
Podle něj nejsou schopni dostatečně zahrát směsi, které sem Pirelli přivezlo. "Pneumatiky jsou dost tvrdé a pracují jen v určitém teplotním okně, a když se netrefíte, nefungují. A tenhle povrch je dost hladký a tady se jede hodně naplno... Je to v pr...i s velkým P," a dodal, že na nastavení vozu dnes právě kvůli pneumatikám nezměnili vůbec nic.
Podle něj bylo dnes možné získat sekundu jen kvůli tomu, že najednou v daném kole fungovaly pneumatiky. U Mercedesu prý tak mají co dohánět.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.