Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Istanbulu uvedl, že je jízda na tamějším okruhu děsivá. Na vině je povrch tratě a nedostatek přilnavosti.
Během pátečních tréninků jezdci na okruhu Istanbul Park marně hledali přilnavost. Povrch je nový a jezdci se trápili s při jízdě naplno na rovinkách, často jsme mohli vidět hodiny. Nejrychlejší časy z dnešního dne byly o znatelně pomalejší než vítězný čas kvalifikace v roce 2011, kdy se zde jelo naposledy. Ačkoliv se podmínky v odpoledním tréninku zlepšili, nejrychlejší Verstappen by na pole position z roku 2011 ztratil přes tři sekundy.
Obhájce mistrovského titulu Hamilton se musel spokojit se čtvrtým místem." Tento okruh je fantastický a opravdu nechápu, proč utratili miliony za nový povrch. Vím, že jsme tu dlouho nejeli, ale podle mě mohli jen povrch vyčistit a nevyhodit z okna všechny ty peníze. Povrch je tu horší, než jaký byl v Portimau, kde byl také nový. Pneumatiky prostě nefungují a je to viditelné. Je to jako jezdit na ledu. To kolo si neužijete tak, jako to tu bylo zvykem a nemyslím, že se to změní. Je to děsivé. Jako by tu bylo mokro a jste na hladkých pneumatikách a šlapete na plyn a jde to rychle," okomentoval situaci Brit.
Podle něj nejsou schopni dostatečně zahrát směsi, které sem Pirelli přivezlo. "Pneumatiky jsou dost tvrdé a pracují jen v určitém teplotním okně, a když se netrefíte, nefungují. A tenhle povrch je dost hladký a tady se jede hodně naplno... Je to v pr...i s velkým P," a dodal, že na nastavení vozu dnes právě kvůli pneumatikám nezměnili vůbec nic.
Podle něj bylo dnes možné získat sekundu jen kvůli tomu, že najednou v daném kole fungovaly pneumatiky. U Mercedesu prý tak mají co dohánět.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.