Lewis Hamilton si nedávno poprvé v kariéře vyzkoušel vůz Ferrari F1, a jak sám prohlásil, byl to pro něj jeden z nejlepších okamžiků života. Sedminásobný mistr světa navštívil sídlo týmu v italském Maranellu a následně absolvoval testovací jízdu na známém okruhu Fiorano, kde usedl za volant modelu SF-23. Tento historický okamžik označil Hamilton za „emocionální návrat ke kořenům“ své kariéry.
Testovací den začal instalací na mokrých pneumatikách za mlhavého rána, kdy na okruhu přihlížela i část Tifosi, věrných fanoušků Ferrari. Přítomni byli také členové Hamiltonovy rodiny, týmový šéf Fred Vasseur a jeho zástupce Jérôme d’Ambrosio. Postupně se podmínky zlepšily, Hamilton přešel na suché pneumatiky a během testu dokončil celkem 30 kol, včetně několika letmých kol a tréninkových startů.
Hamilton po jízdě popsal své nadšení: „Měl jsem to štěstí zažít mnoho ‚poprvé‘ ve své kariéře – první test, první závod, první vítězství i titul. Ale dnešní den byl jedním z nejlepších okamžiků mého života. Když jsem nastartoval vůz a projel garážovými vraty, měl jsem na tváři obrovský úsměv. Připomnělo mi to, jaké to bylo, když jsem poprvé testoval vůz Formule 1. Je neuvěřitelné, že téměř po 20 letech zažívám tyto emoce znovu.“
Hamilton také ocenil vášeň, kterou podle něj Ferrari dýchá. „Už zvenčí jsem věděl, jak jsou všichni ve Ferrari oddaní, od lidí v týmu až po Tifosi. Ale zažít to na vlastní kůži jako jezdec Ferrari je něco výjimečného. Tato vášeň je nakažlivá a dodává energii. Jsem nesmírně vděčný za to, jak mě tady přivítali, a nemohu se dočkat, až začneme společně pracovat,“ dodal.
Testovací jízdu si ten den na Fioranu odbyl i Charles Leclerc, který v odpolední části programu najezdil 14 kol. Na závěr svého stintu potěšil fanoušky několika efektními „donuty“. Leclerc poté poznamenal: „První den zpět za volantem po prázdninách je vždy skvělý pocit. Bylo úžasné vidět tolik fanoušků, kteří nás přišli podpořit. A samozřejmě bylo speciální vidět, jak Lewis poprvé usedá do vozu Ferrari.“
Týmový šéf Fred Vasseur rovněž sdílel své dojmy z tohoto významného dne: „První jízda nového jezdce je vždy důležitý moment. Dnešek byl obzvlášť emotivní, protože šlo o Lewisovu premiéru ve Ferrari. Pro Charlese možná nebyl dnešek tak výjimečný, ale bylo skvělé vidět ho v dobré kondici, uvolněného a připraveného na novou sezónu.“
Následující týdny bude Hamilton pokračovat v integraci do svého nového týmu, zatímco Ferrari se připravuje na sezónu 2025. První ostré testy se odehrají za měsíc v Bahrajnu, kde se fanoušci dočkají prvních náznaků toho, co může tato nová spolupráce přinést.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.