Lewis Hamilton získal pole position pro sprint na Velké ceně Číny, když o 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. McLaren zklamal, přičemž Norris v druhé části kvalifikace předčil Piastriho a McLaren obsadil první dvě příčky.
Lewis Hamilton si v páteční sprintové kvalifikaci na Velkou cenu Číny zajistil první místo, když o pouhých 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. Očekávaná dominance McLarenu se nekonala – místo toho se v popředí ocitli rivalové z dramatického titulového boje sezóny 2021.
Sprintová kvalifikace, která následovala po jediném hodinovém tréninku, přinesla hned v úvodu napínavé momenty. Jako první se na povinných středně tvrdých pneumatikách vydal na trať Kimi Antonelli. Verstappen se brzy chopil vedení, ale jeho čas překonali jezdci Ferrari, přičemž nejrychlejší kolo zajel Hamilton.
Následně přišel nástup McLarenu. Oscar Piastri zajel nejlepší čas 1:31,7, zatímco Lando Norris chyboval a skončil až na pátém místě. Mezitím se na druhou pozici vyšvihl Fernando Alonso s Aston Martinem, který na Piastriho ztratil čtyři desetiny sekundy.
Kvalifikace se neobešla bez kontroverzí. George Russell byl vyšetřován za možné blokování Júkiho Cunody, zatímco Oliver Bearman a Lance Stroll také upoutali pozornost komisařů.
Závěr první části patřil Hamiltonovi, který si zajistil nejrychlejší čas. Na opačném konci tabulky skončili Jack Doohan, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg a Liam Lawson. Jezdec Red Bullu se po nevydařeném výkonu omlouval týmu: „Nemohl jsem zahřát pneumatiky.“
Druhá část sprintové kvalifikace začala zprávou, že Russell nebude penalizován za incident s Tsunodou. Brit se tak mohl soustředit na boj o postup mezi nejlepších patnáct jezdců, kde všichni opět vyjeli na střední sadě pneumatik.
Lando Norris potvrdil skvělou formu a ovládl druhou část sprintové kvalifikace. Pilot McLarenu zajel nejrychlejší kolo v čase 1:31,1 a o 0,188 sekundy předčil týmového kolegu Oscara Piastriho. McLaren tak obsadil první dvě příčky, zatímco Max Verstappen doplnil elitní trojici.
Norris si byl svou rychlostí natolik jistý, že se rozhodl neabsolvovat další měřené kolo. Na opačné straně spektra se nacházel George Russell, který se potýkal s nedostatkem přilnavosti a postupně se propadal výsledkovou listinou. Kvalifikace vyvrcholila dramatickým závěrem, kdy šest jezdců vyčkávalo se svým pokusem až do poslední chvíle. Mezi těmi, kteří se do finálové části neprobojovali, byli Fernando Alonso, Oliver Bearman, Carlos Sainz, Gabriel Bortoleto a Isack Hadjar.
Ve finální části (SQ3) se jezdci rozhodli pro měkké pneumatiky, přičemž nejrychleji odstartoval Oscar Piastri s časem 1:30,929. Lando Norris však chyboval a propadl se na třetí místo za George Russella. Kimi Antonelli si díky dvěma měřeným kolům zajistil čtvrtou příčku.
Poté ale přišel rozhodující moment. Lewis Hamilton s Ferrari předvedl brilantní jízdu a časem 1:30,846 všechny zaskočil. Piastri už svůj pokus nezlepšil, Norris se rozhodl své kolo nedokončit a poslední šanci na pole position měl Max Verstappen. Nizozemec však na britského veterána nestačil.
Hamilton si tak zajistil pole position pro sprintový závod Velké ceny Číny a dokázal, že i nadále patří mezi největší šampiony.
1. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:30.849
2.Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.018
3. Oscar Piastri (McLaren) – +0.080
4. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.208
5. George Russell (Mercedes) – +0.320
6. Lando Norris (McLaren) – +0.544
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.889
8.Yuki Tsunoda (Racing Bulls) – +0.924
9. Alexander Albon (Williams) – +1.003
10. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.133
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:31.815
12. Oliver Bearman (Haas) – 1:31.978
13. Carlos Sainz (Williams) – 1:32.325
14. Gabriel Bortoleto (Sauber) – 1:32.564
15. Isack Hadjar (Racing Bulls) – bez času
16. Jack Doohan (Alpine) – 1:32.575
17. Pierre Gasly (Alpine) – 1:32.640
18. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – 1:32.651
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – 1:32.675
20. Liam Lawson (Red Bull Racing) – 1:32.729
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.