Lewis Hamilton získal pole position pro sprint na Velké ceně Číny, když o 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. McLaren zklamal, přičemž Norris v druhé části kvalifikace předčil Piastriho a McLaren obsadil první dvě příčky.
Lewis Hamilton si v páteční sprintové kvalifikaci na Velkou cenu Číny zajistil první místo, když o pouhých 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. Očekávaná dominance McLarenu se nekonala – místo toho se v popředí ocitli rivalové z dramatického titulového boje sezóny 2021.
Sprintová kvalifikace, která následovala po jediném hodinovém tréninku, přinesla hned v úvodu napínavé momenty. Jako první se na povinných středně tvrdých pneumatikách vydal na trať Kimi Antonelli. Verstappen se brzy chopil vedení, ale jeho čas překonali jezdci Ferrari, přičemž nejrychlejší kolo zajel Hamilton.
Následně přišel nástup McLarenu. Oscar Piastri zajel nejlepší čas 1:31,7, zatímco Lando Norris chyboval a skončil až na pátém místě. Mezitím se na druhou pozici vyšvihl Fernando Alonso s Aston Martinem, který na Piastriho ztratil čtyři desetiny sekundy.
Kvalifikace se neobešla bez kontroverzí. George Russell byl vyšetřován za možné blokování Júkiho Cunody, zatímco Oliver Bearman a Lance Stroll také upoutali pozornost komisařů.
Závěr první části patřil Hamiltonovi, který si zajistil nejrychlejší čas. Na opačném konci tabulky skončili Jack Doohan, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg a Liam Lawson. Jezdec Red Bullu se po nevydařeném výkonu omlouval týmu: „Nemohl jsem zahřát pneumatiky.“
Druhá část sprintové kvalifikace začala zprávou, že Russell nebude penalizován za incident s Tsunodou. Brit se tak mohl soustředit na boj o postup mezi nejlepších patnáct jezdců, kde všichni opět vyjeli na střední sadě pneumatik.
Lando Norris potvrdil skvělou formu a ovládl druhou část sprintové kvalifikace. Pilot McLarenu zajel nejrychlejší kolo v čase 1:31,1 a o 0,188 sekundy předčil týmového kolegu Oscara Piastriho. McLaren tak obsadil první dvě příčky, zatímco Max Verstappen doplnil elitní trojici.
Norris si byl svou rychlostí natolik jistý, že se rozhodl neabsolvovat další měřené kolo. Na opačné straně spektra se nacházel George Russell, který se potýkal s nedostatkem přilnavosti a postupně se propadal výsledkovou listinou. Kvalifikace vyvrcholila dramatickým závěrem, kdy šest jezdců vyčkávalo se svým pokusem až do poslední chvíle. Mezi těmi, kteří se do finálové části neprobojovali, byli Fernando Alonso, Oliver Bearman, Carlos Sainz, Gabriel Bortoleto a Isack Hadjar.
Ve finální části (SQ3) se jezdci rozhodli pro měkké pneumatiky, přičemž nejrychleji odstartoval Oscar Piastri s časem 1:30,929. Lando Norris však chyboval a propadl se na třetí místo za George Russella. Kimi Antonelli si díky dvěma měřeným kolům zajistil čtvrtou příčku.
Poté ale přišel rozhodující moment. Lewis Hamilton s Ferrari předvedl brilantní jízdu a časem 1:30,846 všechny zaskočil. Piastri už svůj pokus nezlepšil, Norris se rozhodl své kolo nedokončit a poslední šanci na pole position měl Max Verstappen. Nizozemec však na britského veterána nestačil.
Hamilton si tak zajistil pole position pro sprintový závod Velké ceny Číny a dokázal, že i nadále patří mezi největší šampiony.
1. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:30.849
2.Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.018
3. Oscar Piastri (McLaren) – +0.080
4. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.208
5. George Russell (Mercedes) – +0.320
6. Lando Norris (McLaren) – +0.544
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.889
8.Yuki Tsunoda (Racing Bulls) – +0.924
9. Alexander Albon (Williams) – +1.003
10. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.133
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:31.815
12. Oliver Bearman (Haas) – 1:31.978
13. Carlos Sainz (Williams) – 1:32.325
14. Gabriel Bortoleto (Sauber) – 1:32.564
15. Isack Hadjar (Racing Bulls) – bez času
16. Jack Doohan (Alpine) – 1:32.575
17. Pierre Gasly (Alpine) – 1:32.640
18. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – 1:32.651
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – 1:32.675
20. Liam Lawson (Red Bull Racing) – 1:32.729
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.