George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Velká cena Kanady nabídla nečekané vyvrcholení plné emocí. Jen tři kola před koncem došlo k nešťastné kolizi mezi jezdci McLarenu, když Lando Norris ve snaze předjet Oscara Piastriho narazil do jeho levého zadního kola. Kontakt poškodil Norrisovo přední křídlo a poslal ho přímo do boxové zdi. Pro britského pilota to znamenalo konec závodu a ztrátu bodů. Po závodě přijal Norris plnou odpovědnost za incident, který narušil týmovou harmonii.
Zatímco McLaren řešil následky kolize svých jezdců, Mercedes slavil. George Russell si po skvělém výkonu a perfektní strategii dojel pro vítězství. Od startu až do cíle si udržoval vedení a odolával tlaku Maxe Verstappena. Ten zůstal po většinu závodu těsně za ním, ale nedokázal najít prostor k útoku. Druhé místo bylo pro nizozemského mistra světa maximem, které mohl v Montrealu získat.
Třetí místo na stupních vítězů obsadil osmnáctiletý nováček Kimi Antonelli. Mladý Ital ukázal mimořádnou vyspělost, když se hned po startu dostal před Piastriho a po zbytek závodu držel solidní tempo. Odolával tlaku i v závěru a zaslouženě si dojel pro své první pódium ve Formuli 1. Vzhledem k tomu, že Russell i Verstappen v této sezoně nebodují, připsal si Antonelli do šampionátu plný počet bodů za vítězství.
Napínavé momenty přicházely i mimo pódium. Oscar Piastri po kolizi s Norrisem sice pokračoval, ale závěrečný výjezd Safety Caru znemožnil další útoky a změny pořadí. Ferrari zažilo zklamání – Charles Leclerc dojel až pátý a zpochybňoval strategii týmu ohledně volby pneumatik, zatímco Carlos Sainz skončil mimo bodované pozice. Lewis Hamilton, který měl problémy už v prvním kole, dojel na šestém místě.
Celý závod se odehrával za extrémně vysokých teplot, což kladlo důraz na správnou práci s pneumatikami a načasování zastávek v boxech. Byla to ukázka šachové partie na trati, kde i nejmenší chyba mohla znamenat konec nadějí. A právě v těchto podmínkách exceloval Russell, který s pomocí týmu zvládl vše na jedničku a po zásluze zvítězil.
Velká cena Kanady tak ukázala krásu Formule 1 – strategii, rivalitu, talent i nečekaná dramata. McLaren nyní čeká důkladná interní analýza incidentu mezi svými jezdci, zatímco Mercedes slaví návrat na vrchol. A fanoušci si mohou pamatovat tento závod i jako moment, kdy do světla reflektorů vstoupil nový hrdina Kimi Antonelli.
1. George Russell (Mercedes) – 70 kol – vítěz – 25 bodů
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0,228 s – 70 kol – 18 bodů
3. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1,014 s – 70 kol – 15 bodů
4. Oscar Piastri (McLaren) – +2,109 s – 70 kol – 12 bodů
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +3,442 s – 70 kol – 10 bodů
6. Lewis Hamilton (Ferrari) – +10,713 s – 70 kol – 8 bodů
7. Fernando Alonso (Aston Martin Racing) – +10,972 s – 70 kol – 6 bodů
8. Nico Hulkenberg (Sauber) – +15,364 s – 70 kol – 4 body
9. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – 1 kolo ztráty – 69 kol – 2 body
10. Carlos Sainz (Williams) – 1 kolo ztráty – 69 kol – 1 bod
11. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – 1 kolo ztráty – 69 kol
12. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – 1 kolo ztráty – 69 kol
13. Franco Colapinto (Alpine) – 1 kolo ztráty – 69 kol
14. Gabriel Bortoleto (Sauber) – 1 kolo ztráty – 69 kol
15. Pierre Gasly (Alpine) – 1 kolo ztráty – 69 kol
16. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1 kolo ztráty – 69 kol
17. Lance Stroll (Aston Martin Racing) – 1 kolo ztráty – 69 kol
DNF:
Lando Norris (McLaren)
Liam Lawson (Racing Bulls)
Alexander Albon (Williams)
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.