George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Velká cena Kanady nabídla nečekané vyvrcholení plné emocí. Jen tři kola před koncem došlo k nešťastné kolizi mezi jezdci McLarenu, když Lando Norris ve snaze předjet Oscara Piastriho narazil do jeho levého zadního kola. Kontakt poškodil Norrisovo přední křídlo a poslal ho přímo do boxové zdi. Pro britského pilota to znamenalo konec závodu a ztrátu bodů. Po závodě přijal Norris plnou odpovědnost za incident, který narušil týmovou harmonii.
Zatímco McLaren řešil následky kolize svých jezdců, Mercedes slavil. George Russell si po skvělém výkonu a perfektní strategii dojel pro vítězství. Od startu až do cíle si udržoval vedení a odolával tlaku Maxe Verstappena. Ten zůstal po většinu závodu těsně za ním, ale nedokázal najít prostor k útoku. Druhé místo bylo pro nizozemského mistra světa maximem, které mohl v Montrealu získat.
Třetí místo na stupních vítězů obsadil osmnáctiletý nováček Kimi Antonelli. Mladý Ital ukázal mimořádnou vyspělost, když se hned po startu dostal před Piastriho a po zbytek závodu držel solidní tempo. Odolával tlaku i v závěru a zaslouženě si dojel pro své první pódium ve Formuli 1. Vzhledem k tomu, že Russell i Verstappen v této sezoně nebodují, připsal si Antonelli do šampionátu plný počet bodů za vítězství.
Napínavé momenty přicházely i mimo pódium. Oscar Piastri po kolizi s Norrisem sice pokračoval, ale závěrečný výjezd Safety Caru znemožnil další útoky a změny pořadí. Ferrari zažilo zklamání – Charles Leclerc dojel až pátý a zpochybňoval strategii týmu ohledně volby pneumatik, zatímco Carlos Sainz skončil mimo bodované pozice. Lewis Hamilton, který měl problémy už v prvním kole, dojel na šestém místě.
Celý závod se odehrával za extrémně vysokých teplot, což kladlo důraz na správnou práci s pneumatikami a načasování zastávek v boxech. Byla to ukázka šachové partie na trati, kde i nejmenší chyba mohla znamenat konec nadějí. A právě v těchto podmínkách exceloval Russell, který s pomocí týmu zvládl vše na jedničku a po zásluze zvítězil.
Velká cena Kanady tak ukázala krásu Formule 1 – strategii, rivalitu, talent i nečekaná dramata. McLaren nyní čeká důkladná interní analýza incidentu mezi svými jezdci, zatímco Mercedes slaví návrat na vrchol. A fanoušci si mohou pamatovat tento závod i jako moment, kdy do světla reflektorů vstoupil nový hrdina Kimi Antonelli.
1. George Russell (Mercedes) – 70 kol – vítěz – 25 bodů
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0,228 s – 70 kol – 18 bodů
3. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1,014 s – 70 kol – 15 bodů
4. Oscar Piastri (McLaren) – +2,109 s – 70 kol – 12 bodů
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +3,442 s – 70 kol – 10 bodů
6. Lewis Hamilton (Ferrari) – +10,713 s – 70 kol – 8 bodů
7. Fernando Alonso (Aston Martin Racing) – +10,972 s – 70 kol – 6 bodů
8. Nico Hulkenberg (Sauber) – +15,364 s – 70 kol – 4 body
9. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – 1 kolo ztráty – 69 kol – 2 body
10. Carlos Sainz (Williams) – 1 kolo ztráty – 69 kol – 1 bod
11. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – 1 kolo ztráty – 69 kol
12. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – 1 kolo ztráty – 69 kol
13. Franco Colapinto (Alpine) – 1 kolo ztráty – 69 kol
14. Gabriel Bortoleto (Sauber) – 1 kolo ztráty – 69 kol
15. Pierre Gasly (Alpine) – 1 kolo ztráty – 69 kol
16. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1 kolo ztráty – 69 kol
17. Lance Stroll (Aston Martin Racing) – 1 kolo ztráty – 69 kol
DNF:
Lando Norris (McLaren)
Liam Lawson (Racing Bulls)
Alexander Albon (Williams)
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.