Generálka na kvalifikaci se nejlépe povedla Mercedesu, i když zpočátku nebyl Hamilton jakoby ve své kůži, dokonce lehce chyboval, ale nakonec se vše usadilo v obvyklých kolejích. Překvapením byl velmi tristní výkon Landa Norrise.
Piloti s výjezdem na trať poněkud otáleli, pak se okruh v Soči začal postupně zaplňovat. Překvapivě dost borců mělo problémy se vejít do šířky tratě a FIA dokonce vyhlásila, že bude dohlížet na dodržování limitů trati.
Piloti různě zkoušeli měkkou a středně tvrdou směs; čekalo se, zda laťku nasadí Mercedesy, ale chvíli to trvalo, protože Bottas v zatáčce 7 opustil trať (i proto čas 1:55,713) a chvíli po něm na stejném místě Hamilton doslova nasedl na dlouhý červený obrubník. Nakonec se ale věci srovnaly dle očekávání: Bottas zajel nejrychlejší čas 1:35,183, za ním se překvapivě objevil Ricciardo na žlutých pneumatikách (1:35,672) a teprve pak figuroval na průběžném pořadí Hamilton (1:35,928).
Ve střední části se o vzrušení postaral Gasly, který vzápětí po svém výkonu, s nímž se na chvíli objevil na třetím místě (1:34,930) v zatáčce 15 udělal hodiny a záď jeho AlphaTauri se zastavila snad půldruhého metru od bariéry. Pod kotel přiložili i piloti Mercedesu, stále dominoval Bottas (1:34,289) a poté se mu podařil okruh se třemi fialovými sektory. Jenže Hamilton si vzápětí po nepříliš dobrém kole (1:34,499) nachystal odpověď. Rozhodující byl druhý sektor, v němž svému kolegovi naložil téměř vteřinu, takže další první a třetí stačilo zajel jen v "zelené". I tak se dostal před Valtteriho s odstupem 0,776 vteřiny.
Red Bully se snažily, ale i když se Max Verstappen v jednu chvíli pohyboval mezi oběma Mercedesy, v závěru se už extrémně nezlepšil. Albonovi byl dokonce jeho nejlepší výkon 1:34,603 škrtnutý, protože si příliš zkrátil trať na konci cílové rovinky. Další běžně nevídaný problém potkal Daniela Ricciarda - ten zpočátku dlel hodně vysoko, při přechodu na měkkou směs musel v polovině rychlého kola nastavovat uvolněné pravé zpětné zrcátko. Jestliže v prvním sektoru se pohyboval na dosah Hamiltona, tato patálie mu v závěrečné vlásence neumožnila projet bezchybně a rázem bylo po dobrém čase.
Neuvěřitelně se trápil Lando Norris - na středně tvrdé směsi zajel čas 1:36,423 a ten ho pasoval na chvost startovního pole. Na červených se však vůbec nezlepšil a klesl až na samotný chvost. Naproti tomu měli sympatické záblesky piloti Ferrari a Vettel po dlouhé době dokonce tahal v souboji s Leclercem za delší konec. Jakousi zvláštní tečku za třetím tréninkem udělal Romain Grosjean, který na stejném místě jako Gasly téměř dokonale okopíroval jeho nechtěnou piruetu...
Není pochyb, že Hamilton jen tentokrát jinou ligu, ale za pozornost určitě stojí fakt, že následujících 12 pilotů se vměstnalo do rozmezí jedné vteřiny. A určitě do očí bije rozdíl u McLarenu - a velmi sympatický výkon George Russella. Uvidíme, jak bude rošt v Soči vypadat za necelé tři hodiny...
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.