Generálka na kvalifikaci se nejlépe povedla Mercedesu, i když zpočátku nebyl Hamilton jakoby ve své kůži, dokonce lehce chyboval, ale nakonec se vše usadilo v obvyklých kolejích. Překvapením byl velmi tristní výkon Landa Norrise.
Piloti s výjezdem na trať poněkud otáleli, pak se okruh v Soči začal postupně zaplňovat. Překvapivě dost borců mělo problémy se vejít do šířky tratě a FIA dokonce vyhlásila, že bude dohlížet na dodržování limitů trati.
Piloti různě zkoušeli měkkou a středně tvrdou směs; čekalo se, zda laťku nasadí Mercedesy, ale chvíli to trvalo, protože Bottas v zatáčce 7 opustil trať (i proto čas 1:55,713) a chvíli po něm na stejném místě Hamilton doslova nasedl na dlouhý červený obrubník. Nakonec se ale věci srovnaly dle očekávání: Bottas zajel nejrychlejší čas 1:35,183, za ním se překvapivě objevil Ricciardo na žlutých pneumatikách (1:35,672) a teprve pak figuroval na průběžném pořadí Hamilton (1:35,928).
Ve střední části se o vzrušení postaral Gasly, který vzápětí po svém výkonu, s nímž se na chvíli objevil na třetím místě (1:34,930) v zatáčce 15 udělal hodiny a záď jeho AlphaTauri se zastavila snad půldruhého metru od bariéry. Pod kotel přiložili i piloti Mercedesu, stále dominoval Bottas (1:34,289) a poté se mu podařil okruh se třemi fialovými sektory. Jenže Hamilton si vzápětí po nepříliš dobrém kole (1:34,499) nachystal odpověď. Rozhodující byl druhý sektor, v němž svému kolegovi naložil téměř vteřinu, takže další první a třetí stačilo zajel jen v "zelené". I tak se dostal před Valtteriho s odstupem 0,776 vteřiny.
Red Bully se snažily, ale i když se Max Verstappen v jednu chvíli pohyboval mezi oběma Mercedesy, v závěru se už extrémně nezlepšil. Albonovi byl dokonce jeho nejlepší výkon 1:34,603 škrtnutý, protože si příliš zkrátil trať na konci cílové rovinky. Další běžně nevídaný problém potkal Daniela Ricciarda - ten zpočátku dlel hodně vysoko, při přechodu na měkkou směs musel v polovině rychlého kola nastavovat uvolněné pravé zpětné zrcátko. Jestliže v prvním sektoru se pohyboval na dosah Hamiltona, tato patálie mu v závěrečné vlásence neumožnila projet bezchybně a rázem bylo po dobrém čase.
Neuvěřitelně se trápil Lando Norris - na středně tvrdé směsi zajel čas 1:36,423 a ten ho pasoval na chvost startovního pole. Na červených se však vůbec nezlepšil a klesl až na samotný chvost. Naproti tomu měli sympatické záblesky piloti Ferrari a Vettel po dlouhé době dokonce tahal v souboji s Leclercem za delší konec. Jakousi zvláštní tečku za třetím tréninkem udělal Romain Grosjean, který na stejném místě jako Gasly téměř dokonale okopíroval jeho nechtěnou piruetu...
Není pochyb, že Hamilton jen tentokrát jinou ligu, ale za pozornost určitě stojí fakt, že následujících 12 pilotů se vměstnalo do rozmezí jedné vteřiny. A určitě do očí bije rozdíl u McLarenu - a velmi sympatický výkon George Russella. Uvidíme, jak bude rošt v Soči vypadat za necelé tři hodiny...
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.