Generálka na kvalifikaci se nejlépe povedla Mercedesu, i když zpočátku nebyl Hamilton jakoby ve své kůži, dokonce lehce chyboval, ale nakonec se vše usadilo v obvyklých kolejích. Překvapením byl velmi tristní výkon Landa Norrise.
Piloti s výjezdem na trať poněkud otáleli, pak se okruh v Soči začal postupně zaplňovat. Překvapivě dost borců mělo problémy se vejít do šířky tratě a FIA dokonce vyhlásila, že bude dohlížet na dodržování limitů trati.
Piloti různě zkoušeli měkkou a středně tvrdou směs; čekalo se, zda laťku nasadí Mercedesy, ale chvíli to trvalo, protože Bottas v zatáčce 7 opustil trať (i proto čas 1:55,713) a chvíli po něm na stejném místě Hamilton doslova nasedl na dlouhý červený obrubník. Nakonec se ale věci srovnaly dle očekávání: Bottas zajel nejrychlejší čas 1:35,183, za ním se překvapivě objevil Ricciardo na žlutých pneumatikách (1:35,672) a teprve pak figuroval na průběžném pořadí Hamilton (1:35,928).
Ve střední části se o vzrušení postaral Gasly, který vzápětí po svém výkonu, s nímž se na chvíli objevil na třetím místě (1:34,930) v zatáčce 15 udělal hodiny a záď jeho AlphaTauri se zastavila snad půldruhého metru od bariéry. Pod kotel přiložili i piloti Mercedesu, stále dominoval Bottas (1:34,289) a poté se mu podařil okruh se třemi fialovými sektory. Jenže Hamilton si vzápětí po nepříliš dobrém kole (1:34,499) nachystal odpověď. Rozhodující byl druhý sektor, v němž svému kolegovi naložil téměř vteřinu, takže další první a třetí stačilo zajel jen v "zelené". I tak se dostal před Valtteriho s odstupem 0,776 vteřiny.
Red Bully se snažily, ale i když se Max Verstappen v jednu chvíli pohyboval mezi oběma Mercedesy, v závěru se už extrémně nezlepšil. Albonovi byl dokonce jeho nejlepší výkon 1:34,603 škrtnutý, protože si příliš zkrátil trať na konci cílové rovinky. Další běžně nevídaný problém potkal Daniela Ricciarda - ten zpočátku dlel hodně vysoko, při přechodu na měkkou směs musel v polovině rychlého kola nastavovat uvolněné pravé zpětné zrcátko. Jestliže v prvním sektoru se pohyboval na dosah Hamiltona, tato patálie mu v závěrečné vlásence neumožnila projet bezchybně a rázem bylo po dobrém čase.
Neuvěřitelně se trápil Lando Norris - na středně tvrdé směsi zajel čas 1:36,423 a ten ho pasoval na chvost startovního pole. Na červených se však vůbec nezlepšil a klesl až na samotný chvost. Naproti tomu měli sympatické záblesky piloti Ferrari a Vettel po dlouhé době dokonce tahal v souboji s Leclercem za delší konec. Jakousi zvláštní tečku za třetím tréninkem udělal Romain Grosjean, který na stejném místě jako Gasly téměř dokonale okopíroval jeho nechtěnou piruetu...
Není pochyb, že Hamilton jen tentokrát jinou ligu, ale za pozornost určitě stojí fakt, že následujících 12 pilotů se vměstnalo do rozmezí jedné vteřiny. A určitě do očí bije rozdíl u McLarenu - a velmi sympatický výkon George Russella. Uvidíme, jak bude rošt v Soči vypadat za necelé tři hodiny...
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.