Generálka na kvalifikaci se nejlépe povedla Mercedesu, i když zpočátku nebyl Hamilton jakoby ve své kůži, dokonce lehce chyboval, ale nakonec se vše usadilo v obvyklých kolejích. Překvapením byl velmi tristní výkon Landa Norrise.
Piloti s výjezdem na trať poněkud otáleli, pak se okruh v Soči začal postupně zaplňovat. Překvapivě dost borců mělo problémy se vejít do šířky tratě a FIA dokonce vyhlásila, že bude dohlížet na dodržování limitů trati.
Piloti různě zkoušeli měkkou a středně tvrdou směs; čekalo se, zda laťku nasadí Mercedesy, ale chvíli to trvalo, protože Bottas v zatáčce 7 opustil trať (i proto čas 1:55,713) a chvíli po něm na stejném místě Hamilton doslova nasedl na dlouhý červený obrubník. Nakonec se ale věci srovnaly dle očekávání: Bottas zajel nejrychlejší čas 1:35,183, za ním se překvapivě objevil Ricciardo na žlutých pneumatikách (1:35,672) a teprve pak figuroval na průběžném pořadí Hamilton (1:35,928).
Ve střední části se o vzrušení postaral Gasly, který vzápětí po svém výkonu, s nímž se na chvíli objevil na třetím místě (1:34,930) v zatáčce 15 udělal hodiny a záď jeho AlphaTauri se zastavila snad půldruhého metru od bariéry. Pod kotel přiložili i piloti Mercedesu, stále dominoval Bottas (1:34,289) a poté se mu podařil okruh se třemi fialovými sektory. Jenže Hamilton si vzápětí po nepříliš dobrém kole (1:34,499) nachystal odpověď. Rozhodující byl druhý sektor, v němž svému kolegovi naložil téměř vteřinu, takže další první a třetí stačilo zajel jen v "zelené". I tak se dostal před Valtteriho s odstupem 0,776 vteřiny.
Red Bully se snažily, ale i když se Max Verstappen v jednu chvíli pohyboval mezi oběma Mercedesy, v závěru se už extrémně nezlepšil. Albonovi byl dokonce jeho nejlepší výkon 1:34,603 škrtnutý, protože si příliš zkrátil trať na konci cílové rovinky. Další běžně nevídaný problém potkal Daniela Ricciarda - ten zpočátku dlel hodně vysoko, při přechodu na měkkou směs musel v polovině rychlého kola nastavovat uvolněné pravé zpětné zrcátko. Jestliže v prvním sektoru se pohyboval na dosah Hamiltona, tato patálie mu v závěrečné vlásence neumožnila projet bezchybně a rázem bylo po dobrém čase.
Neuvěřitelně se trápil Lando Norris - na středně tvrdé směsi zajel čas 1:36,423 a ten ho pasoval na chvost startovního pole. Na červených se však vůbec nezlepšil a klesl až na samotný chvost. Naproti tomu měli sympatické záblesky piloti Ferrari a Vettel po dlouhé době dokonce tahal v souboji s Leclercem za delší konec. Jakousi zvláštní tečku za třetím tréninkem udělal Romain Grosjean, který na stejném místě jako Gasly téměř dokonale okopíroval jeho nechtěnou piruetu...
Není pochyb, že Hamilton jen tentokrát jinou ligu, ale za pozornost určitě stojí fakt, že následujících 12 pilotů se vměstnalo do rozmezí jedné vteřiny. A určitě do očí bije rozdíl u McLarenu - a velmi sympatický výkon George Russella. Uvidíme, jak bude rošt v Soči vypadat za necelé tři hodiny...
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.