Verstappen zajel v Mexiku fantastický závod a po zásluze slaví triumf. O část pozornosti ho však připravil Lewis Hamilton. Ačkoliv dojel do cíle na čtvrtém místě, je to on, kdo dnes slaví největší úspěch, a to triumf v sezoně 2018.
Startovní manévr vyšel nejlépe Hamiltonovi, který projel mezi oběma vozy týmu Red Bull na první místo, ale Verstappen na vnitřní straně první zatáčky šel hodně agresivně a pozdě na brzy. Souboj na ostří nože mu vyšel a první pozici uhájil.
LAP 1/71: Verstappen gets a flyer and takes the lead, Hamilton is up to second place #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/fZoNBUipvn
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Také Bottas dokázal odstartovat výborně a zařadil se na čtvrté místo, ale v dalších zatáčkách prohrál souboj s Vettelem a zařadil se na páté místo. Na konci startovního pole došlo k drobným kolizím a do boxů zajel Ocon a Hartley.
Ve 4. kole odstavil Alonso svůj McLaren s přehřívajícím se motorem, zřejmě v důsledku poškození chlazení úlomky z vozů po startu. Za Verstappenem následovali Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Raikkonen, Sainz, Hulkenberg, Leclerc, Ericsson, Perez...
LAP 5/71: Agony for @alo_oficial 😖 After contact with Ocon on the opening lap he's now pulled up and is OUT ✖️ #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/D1Qlk3zXgg
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Verstappen zajížděl nejrychlejší kola a v desátém kole již vedl o 3,5 vteřiny. Úvodní kola Red Bullům svědčila, Ricciardo snižoval náskok Hamiltona. Perez sváděl krásný souboj s Ericssonem.
Ve 12. kole přezul Mercedes oba své vozy, nejprve Hamiltona a následně Bottase. Brit klesl na páté místo. Ihned v dalším kole zajel k mechanikům Ricciardo a o kolo později i Verstappen. Seřadili se za vedoucím Vettelem a následujícím Räikkönenem. Ve 14. kole se po krásném soboji po vnější stopě podařilo Perezovi překonat Ericssona.
LAp 12/71: Hamilton pits, slips on some supersofts, comes back out in P5 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/nSc4elw0Oc
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Verstappen brzy překonal Räikkönena a když přezuli mechanici obě Ferrari, bylo pořadí následující. Verstappen, Hamilton, Riciardo, Vettel, Bottas, Raikkonen, Perez, Sainz, Hulkenberg, Magnussen, Leclerc, Grosjean...
Ericsson se propadl na samý konec startovního pole. Po přezutí začal Vettel rychle snižovat ztrátu na Ricciarda a ve 35. kole úspěšně zaútočil k velké radosti šéfa týmu a řady diváků. Perez si vysloužil také ovace diváků, když stejným způsobem jako předtím Ericssona, předjel i Leclerca z týmu Sauber.
⚠️ Virtual Safety Car ⚠️Sainz has ground to a halt in the stadium - that's his race done ❌#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/lc8Jvmp2Qy
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Ve 39. kole zaútočil Vettel i na druhého Hamiltona, a to ve stejné zatáčce, jako předtím na Ricciarda a stejně úspěšně. Na vedoucího Verstappena ztrácel 15 vteřin. Perez odstavil vůz po souboji s jedním z vozů Toro Rosso, zřejmě pro poškozené zavěšení pravého předního kola.
LAP 34/71: Vettel squeezes past Ricciardo! 👏 The German is now P3 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/jJgyMWq9mG
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Vettel na to hodně tlačil a postupně si připisoval jedno nejrychlejší kolo za druhým. Ricciardo zaútočil na Hamiltona ve 48. kole. Pilot Mercedesu šel na brzy později, než bylo potřeba, probrzdil a minul zatáčku. Následně zamířil do boxů pro nové pneumatiky. Stejně učinili i u Ferrari v případě Vettela. Také Bottas měnil gumy.
LAP 48/71: Ricciardo's pressure pays off! Hamilton locks up, goes over the grass and down to P4#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/d5z0VOwxZ9
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018V 53. kole bylo pořadí následující Verstappen, Ricciardo (+6,8), Vettel (+1,3), Räikkönen (+10,6), Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericsson, Hartley, Ocon, Gasly, Stroll, Magnussen, Sirotkin, Grosjean.
Při žluté fázi po odstoupení Ricciarda pro poruchu hydrauliky si v 64. kole zajel do boxů pro nové pneumatiky Bottas a začal připisovat nejrychlejší časy na kolo.
LAP 62/71: Oh no, what's this 😖 Smoke from Danny Ric's car #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1CfQMvWofj
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Vedoucí Verstappen jel bez jediného zaváhání a po zásluze zvítězil. Vettel spolu s Ferrari bojovali a Mercedes ve dvou třetinách závodu zastínili, ale na potřebné vítězství to nestačilo. Vettela na stupně vítězů doprovodil týmový kolega Räikkönen za třetí místo. Hamilton kontroloval situaci, zbytečně neriskoval a zaslouženě slaví již pátý titul mistra světa F1. Jeho týmový kolega Bottas skončil na pátém místě.
Za třemi nejlepšími týmy zela dnes propastná mezera, šestého Hülkenberga předjel vítěz dokonce dvakrát o kolo a i pátý Bottas ztratil celý jeden okruh.
LAP 70/71: He's given it his all today #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/rb7EsTZ7oV
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Kromě Ferrari a Mercedesu bodoval oběma vozy také tým Sauber a bodově si polepšil také McLaren za osmé místo Vandoorna.
Smolně naopak skončil domácí závod pro Pereze, jenž byl dnes vidět v pěkných soubojích, ale musel bohužel po kolizi odstoupit.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.