Verstappen zajel v Mexiku fantastický závod a po zásluze slaví triumf. O část pozornosti ho však připravil Lewis Hamilton. Ačkoliv dojel do cíle na čtvrtém místě, je to on, kdo dnes slaví největší úspěch, a to triumf v sezoně 2018.
Startovní manévr vyšel nejlépe Hamiltonovi, který projel mezi oběma vozy týmu Red Bull na první místo, ale Verstappen na vnitřní straně první zatáčky šel hodně agresivně a pozdě na brzy. Souboj na ostří nože mu vyšel a první pozici uhájil.
LAP 1/71: Verstappen gets a flyer and takes the lead, Hamilton is up to second place #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/fZoNBUipvn
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Také Bottas dokázal odstartovat výborně a zařadil se na čtvrté místo, ale v dalších zatáčkách prohrál souboj s Vettelem a zařadil se na páté místo. Na konci startovního pole došlo k drobným kolizím a do boxů zajel Ocon a Hartley.
Ve 4. kole odstavil Alonso svůj McLaren s přehřívajícím se motorem, zřejmě v důsledku poškození chlazení úlomky z vozů po startu. Za Verstappenem následovali Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Raikkonen, Sainz, Hulkenberg, Leclerc, Ericsson, Perez...
LAP 5/71: Agony for @alo_oficial 😖 After contact with Ocon on the opening lap he's now pulled up and is OUT ✖️ #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/D1Qlk3zXgg
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Verstappen zajížděl nejrychlejší kola a v desátém kole již vedl o 3,5 vteřiny. Úvodní kola Red Bullům svědčila, Ricciardo snižoval náskok Hamiltona. Perez sváděl krásný souboj s Ericssonem.
Ve 12. kole přezul Mercedes oba své vozy, nejprve Hamiltona a následně Bottase. Brit klesl na páté místo. Ihned v dalším kole zajel k mechanikům Ricciardo a o kolo později i Verstappen. Seřadili se za vedoucím Vettelem a následujícím Räikkönenem. Ve 14. kole se po krásném soboji po vnější stopě podařilo Perezovi překonat Ericssona.
LAp 12/71: Hamilton pits, slips on some supersofts, comes back out in P5 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/nSc4elw0Oc
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Verstappen brzy překonal Räikkönena a když přezuli mechanici obě Ferrari, bylo pořadí následující. Verstappen, Hamilton, Riciardo, Vettel, Bottas, Raikkonen, Perez, Sainz, Hulkenberg, Magnussen, Leclerc, Grosjean...
Ericsson se propadl na samý konec startovního pole. Po přezutí začal Vettel rychle snižovat ztrátu na Ricciarda a ve 35. kole úspěšně zaútočil k velké radosti šéfa týmu a řady diváků. Perez si vysloužil také ovace diváků, když stejným způsobem jako předtím Ericssona, předjel i Leclerca z týmu Sauber.
⚠️ Virtual Safety Car ⚠️Sainz has ground to a halt in the stadium - that's his race done ❌#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/lc8Jvmp2Qy
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Ve 39. kole zaútočil Vettel i na druhého Hamiltona, a to ve stejné zatáčce, jako předtím na Ricciarda a stejně úspěšně. Na vedoucího Verstappena ztrácel 15 vteřin. Perez odstavil vůz po souboji s jedním z vozů Toro Rosso, zřejmě pro poškozené zavěšení pravého předního kola.
LAP 34/71: Vettel squeezes past Ricciardo! 👏 The German is now P3 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/jJgyMWq9mG
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Vettel na to hodně tlačil a postupně si připisoval jedno nejrychlejší kolo za druhým. Ricciardo zaútočil na Hamiltona ve 48. kole. Pilot Mercedesu šel na brzy později, než bylo potřeba, probrzdil a minul zatáčku. Následně zamířil do boxů pro nové pneumatiky. Stejně učinili i u Ferrari v případě Vettela. Také Bottas měnil gumy.
LAP 48/71: Ricciardo's pressure pays off! Hamilton locks up, goes over the grass and down to P4#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/d5z0VOwxZ9
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018V 53. kole bylo pořadí následující Verstappen, Ricciardo (+6,8), Vettel (+1,3), Räikkönen (+10,6), Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericsson, Hartley, Ocon, Gasly, Stroll, Magnussen, Sirotkin, Grosjean.
Při žluté fázi po odstoupení Ricciarda pro poruchu hydrauliky si v 64. kole zajel do boxů pro nové pneumatiky Bottas a začal připisovat nejrychlejší časy na kolo.
LAP 62/71: Oh no, what's this 😖 Smoke from Danny Ric's car #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1CfQMvWofj
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Vedoucí Verstappen jel bez jediného zaváhání a po zásluze zvítězil. Vettel spolu s Ferrari bojovali a Mercedes ve dvou třetinách závodu zastínili, ale na potřebné vítězství to nestačilo. Vettela na stupně vítězů doprovodil týmový kolega Räikkönen za třetí místo. Hamilton kontroloval situaci, zbytečně neriskoval a zaslouženě slaví již pátý titul mistra světa F1. Jeho týmový kolega Bottas skončil na pátém místě.
Za třemi nejlepšími týmy zela dnes propastná mezera, šestého Hülkenberga předjel vítěz dokonce dvakrát o kolo a i pátý Bottas ztratil celý jeden okruh.
LAP 70/71: He's given it his all today #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/rb7EsTZ7oV
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018Kromě Ferrari a Mercedesu bodoval oběma vozy také tým Sauber a bodově si polepšil také McLaren za osmé místo Vandoorna.
Smolně naopak skončil domácí závod pro Pereze, jenž byl dnes vidět v pěkných soubojích, ale musel bohužel po kolizi odstoupit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.