Ani třetí tréninková jízda neměla jiného vítěze, ovšem pokud předchozí dvě části se nesly v duchu dominance Mercedesu, v sobotním časném ránu našeho času už Ferrari vystrčilo růžky a obsadilo za obhájcem titulu pomyslné stupně vítězů
Dění v Suzuce ovlivnil deštík, který se nad tratí snášel od rána. Po čtvrthodině tréninku zesílil, což vyneslo do čela obě Ferrari, v dané chvíli to byl Räikkönen, kdo se usadil čele před Vettelem. Hamilton byl v té chvíli vůbec nejpomalejší, protože v prvním rychlém kole udělal v závěru chybu a musel využít nouzového výjezdu v šikaně
Pérez v úseku Spoon na slicks rovněž prožil horkou chvilku a v tu chvíli bylo jasné, že za daných situací se dá jen těžko čekat nějaké zlepšení časů. Na čtvrt hodiny se rozhostilo nad Suzukou ticho, teprve potom se pustil do boje Bottas, ale zpočátku hodně bojoval s osychajícím povrchem. Takový Alonso se dostal k prvním pokusu až po 20 minutách a jeho odevzdané jízdě chyběl patřičný důraz.
V samotném závěru se začalo zrychlovat: nejdřív se do čela vyšvihl Räikkönen, aby ho zakrátko překonal Vettel, který ovšem po vynikajícím prvním sektoru udělal chybu v úseku Degner, kde byl příliš široký. Do boxů si stěžoval na potíže se zadní částí. Když ho pak zdolal Hamilton, zkusil ještě jednou štěstí, ale opět chyboval v šikaně 130R.
Na konečné souboje nakonec nedošlo, protože tři minuty před závěrečnou šachovnicovou vlajkou ukončil dění na trati Hülkenberg. V polovině okruhu nezvládl svůj Renault, když se pokoušel podchytit komíhající se vůz, následoval nekontrolovatelný let a náraz do bariéry. Němcův monopost doznal značných škod a je otázkou, zda se mechanikům podaří Nicovi připravit jej do kvalifikačních jízd. Červená vlajka už zůstala vyvěšena až do konce posledního tréninku.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.