Ani třetí tréninková jízda neměla jiného vítěze, ovšem pokud předchozí dvě části se nesly v duchu dominance Mercedesu, v sobotním časném ránu našeho času už Ferrari vystrčilo růžky a obsadilo za obhájcem titulu pomyslné stupně vítězů
Dění v Suzuce ovlivnil deštík, který se nad tratí snášel od rána. Po čtvrthodině tréninku zesílil, což vyneslo do čela obě Ferrari, v dané chvíli to byl Räikkönen, kdo se usadil čele před Vettelem. Hamilton byl v té chvíli vůbec nejpomalejší, protože v prvním rychlém kole udělal v závěru chybu a musel využít nouzového výjezdu v šikaně
Pérez v úseku Spoon na slicks rovněž prožil horkou chvilku a v tu chvíli bylo jasné, že za daných situací se dá jen těžko čekat nějaké zlepšení časů. Na čtvrt hodiny se rozhostilo nad Suzukou ticho, teprve potom se pustil do boje Bottas, ale zpočátku hodně bojoval s osychajícím povrchem. Takový Alonso se dostal k prvním pokusu až po 20 minutách a jeho odevzdané jízdě chyběl patřičný důraz.
V samotném závěru se začalo zrychlovat: nejdřív se do čela vyšvihl Räikkönen, aby ho zakrátko překonal Vettel, který ovšem po vynikajícím prvním sektoru udělal chybu v úseku Degner, kde byl příliš široký. Do boxů si stěžoval na potíže se zadní částí. Když ho pak zdolal Hamilton, zkusil ještě jednou štěstí, ale opět chyboval v šikaně 130R.
Na konečné souboje nakonec nedošlo, protože tři minuty před závěrečnou šachovnicovou vlajkou ukončil dění na trati Hülkenberg. V polovině okruhu nezvládl svůj Renault, když se pokoušel podchytit komíhající se vůz, následoval nekontrolovatelný let a náraz do bariéry. Němcův monopost doznal značných škod a je otázkou, zda se mechanikům podaří Nicovi připravit jej do kvalifikačních jízd. Červená vlajka už zůstala vyvěšena až do konce posledního tréninku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.