Ani třetí tréninková jízda neměla jiného vítěze, ovšem pokud předchozí dvě části se nesly v duchu dominance Mercedesu, v sobotním časném ránu našeho času už Ferrari vystrčilo růžky a obsadilo za obhájcem titulu pomyslné stupně vítězů
Dění v Suzuce ovlivnil deštík, který se nad tratí snášel od rána. Po čtvrthodině tréninku zesílil, což vyneslo do čela obě Ferrari, v dané chvíli to byl Räikkönen, kdo se usadil čele před Vettelem. Hamilton byl v té chvíli vůbec nejpomalejší, protože v prvním rychlém kole udělal v závěru chybu a musel využít nouzového výjezdu v šikaně
Pérez v úseku Spoon na slicks rovněž prožil horkou chvilku a v tu chvíli bylo jasné, že za daných situací se dá jen těžko čekat nějaké zlepšení časů. Na čtvrt hodiny se rozhostilo nad Suzukou ticho, teprve potom se pustil do boje Bottas, ale zpočátku hodně bojoval s osychajícím povrchem. Takový Alonso se dostal k prvním pokusu až po 20 minutách a jeho odevzdané jízdě chyběl patřičný důraz.
V samotném závěru se začalo zrychlovat: nejdřív se do čela vyšvihl Räikkönen, aby ho zakrátko překonal Vettel, který ovšem po vynikajícím prvním sektoru udělal chybu v úseku Degner, kde byl příliš široký. Do boxů si stěžoval na potíže se zadní částí. Když ho pak zdolal Hamilton, zkusil ještě jednou štěstí, ale opět chyboval v šikaně 130R.
Na konečné souboje nakonec nedošlo, protože tři minuty před závěrečnou šachovnicovou vlajkou ukončil dění na trati Hülkenberg. V polovině okruhu nezvládl svůj Renault, když se pokoušel podchytit komíhající se vůz, následoval nekontrolovatelný let a náraz do bariéry. Němcův monopost doznal značných škod a je otázkou, zda se mechanikům podaří Nicovi připravit jej do kvalifikačních jízd. Červená vlajka už zůstala vyvěšena až do konce posledního tréninku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.