Druhý trénink má v závodním víkendu svou nezastupitelnou úlohu - piloti si mohou udělat obrázek o tom, jak by se mohly vozy chovat v samotné Grand Prix. Vše podstatné se odehrálo v jeho první části a tentokrát to byl Hamilton, kdo si připsal dílčí úspěch.
Prvním pilotem, který vyrazil na trať Jas Marina Bay v 2. tréninku, byl Fernando Alonso, ale zůstalo jen u out-lapu. Pak se okruh začal postupně zaplňovat, všichni piloti s výjimkou dvou osamělých vsadili pro začátek na superměkkou směs. Vedle Strolla ji použil i Vandoorne, ale zdálo se, jako by mu spíš překážela.
Na konci první čtvrthodiny v úseku mezi dvojicí posledních zatáček vykroužil hodiny a chvíli mu trvalo, než přiměl svůj mclaren opět k jízdě. Protože dostal od inženýrů pokyn k zajetí do boxů, učinil tak i navzdory tomu, že přejel plnou bílou čáru. Nedařilo se ani Strollovi, takže do prozatímního čela zatím zamířil Bottas - 1:40,412.
Hamilton svůj první pokus vysloveně zazdil (1:49,264) když nezvládl nájezd do zatáčky 11 a musel si následující šikanu narovnat, to podstatně lépe se vedlo Räikkönenovi - 1:40,224. Na tisícinu stejný čas zakrátko zajel i Stoffel Vandoorne, ale na směsi o stupeň měkčí. Vettel se probouzel podstatně pomaleji (1:40,739 a 1:40,582), proto začal úřadovat Hamilton a v pohodě si zajistil odstup od soupeřů - 1:39,720. Poslední dva piloti bez času byli Alonso a Massa a nijak se záznamem do listiny časoměřičů nepospíchali.
Po první dvacetiminutovce se přidali všichni kromě Force Indie, Haasu a Gaslyho do rodiny ultrasoftů a časy začaly padat. Určitou smůlu měl v této pasážil Ricciardo, který netradičně válcoval kolegu Verstappena. Když to vypadalo na vynikající čas, dostihl před poslední zatáčkou Grosjeana, startujícího do rychlého kola - Francouz ale Australana ignoroval a rychlé kolo mu zkazil, což Daniel neopomněl okomentovat do radiokomunikace. I tak zalej výborný čas 1:39,186, který vzápětí zlepšil na 1:38,546. Verstappenovi dlouho dělalo problémy se dostat pod hranici 1:39,0 a tak se propadl nejen za obě Ferrari, ale i oba Mercedesy, ačkoliv Bottas neměl zrovna svůj den. Při jednom ze svých rychlých pokusů mu nevyšla úvodní zatáčka a Fin několik desítek metrů poskakoval po obrubníku i za ním.
Nebyl ale zdaleka sám, kdo okusil půvab únikových zón. V poslední zatáčce si střihl hodiny Grosjean, Hamilton těsně před uplynutím hodiny nezkrotil svůj vůz v zatáčce 17, na stejném místě jako pilot Haasu vypochodoval z trati bokem Hartley. Tým ho proto povolal do boxů k výměně pneumatik.
Během závodní simulace, která probíhala prakticky po celou druhou polovinu zkoušeli piloti nejen ultraměkkou směs, ale opět se vraceli k superměkké. V této poklidnější fázi se časy pohybovaly v rozmezí 1:42,3 - 1:46,5 a zdálo se, že se účastníci tréninku dokáži na trati dobře porovnat.
Jen Verstappen si stěžoval, že mu motor brzdí bez ohledu na jeho rozhodnutí, jinak žádné potíže nikdo neměl. Tedy pokud nepočítáme situaci ze zatáčky 7 mezi Massou a Ricciardem, kdy Brazilec oblouk v druhé části značně "utáhl" a Daniel měl co dělat, aby se nepodíval zblízka na zadní partie jeho Williamsu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best Sectors vs Fastest Laptimes set ?:#Vettel fastest in middle sector, #Alonso ahead of #Hülkenberg who nailed it in his hot lap pic.twitter.com/MoIbKaSDpj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Když jsme u tradiční stáje, její pilot Lance Stroll zhruba čtvrt hodiny před koncem měnil přední spoiler a o poslední vzrušení se postaral Verstappen, který mezi zatáčkami 20 a 21 nezvládl svůj Red Bull a ocitl se za okrajem trati. Časy se nezlepšily, což ostatně nikdo nečekal, snad jen složení první šestice bylo poněkud jiné než se předpokládalo.
Sluší se ještě poznamenat, že pouze dvojice Grosjean a Hartley si zapsala nejlepší čas na superměkké směsi (ultraměkkou nazuli jen pro závodní simulaci) a celkem podle očekávání skončili tito piloti na posledních dvou místech.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. speeds ?:#Vettel hit 337.2kph, #McLaren duo in the middle - 12kph off with lower drag pic.twitter.com/8zHelPxlGF
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Přehled všech měřených kol: PDF.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.