Druhý trénink má v závodním víkendu svou nezastupitelnou úlohu - piloti si mohou udělat obrázek o tom, jak by se mohly vozy chovat v samotné Grand Prix. Vše podstatné se odehrálo v jeho první části a tentokrát to byl Hamilton, kdo si připsal dílčí úspěch.
Prvním pilotem, který vyrazil na trať Jas Marina Bay v 2. tréninku, byl Fernando Alonso, ale zůstalo jen u out-lapu. Pak se okruh začal postupně zaplňovat, všichni piloti s výjimkou dvou osamělých vsadili pro začátek na superměkkou směs. Vedle Strolla ji použil i Vandoorne, ale zdálo se, jako by mu spíš překážela.
Na konci první čtvrthodiny v úseku mezi dvojicí posledních zatáček vykroužil hodiny a chvíli mu trvalo, než přiměl svůj mclaren opět k jízdě. Protože dostal od inženýrů pokyn k zajetí do boxů, učinil tak i navzdory tomu, že přejel plnou bílou čáru. Nedařilo se ani Strollovi, takže do prozatímního čela zatím zamířil Bottas - 1:40,412.
Hamilton svůj první pokus vysloveně zazdil (1:49,264) když nezvládl nájezd do zatáčky 11 a musel si následující šikanu narovnat, to podstatně lépe se vedlo Räikkönenovi - 1:40,224. Na tisícinu stejný čas zakrátko zajel i Stoffel Vandoorne, ale na směsi o stupeň měkčí. Vettel se probouzel podstatně pomaleji (1:40,739 a 1:40,582), proto začal úřadovat Hamilton a v pohodě si zajistil odstup od soupeřů - 1:39,720. Poslední dva piloti bez času byli Alonso a Massa a nijak se záznamem do listiny časoměřičů nepospíchali.
Po první dvacetiminutovce se přidali všichni kromě Force Indie, Haasu a Gaslyho do rodiny ultrasoftů a časy začaly padat. Určitou smůlu měl v této pasážil Ricciardo, který netradičně válcoval kolegu Verstappena. Když to vypadalo na vynikající čas, dostihl před poslední zatáčkou Grosjeana, startujícího do rychlého kola - Francouz ale Australana ignoroval a rychlé kolo mu zkazil, což Daniel neopomněl okomentovat do radiokomunikace. I tak zalej výborný čas 1:39,186, který vzápětí zlepšil na 1:38,546. Verstappenovi dlouho dělalo problémy se dostat pod hranici 1:39,0 a tak se propadl nejen za obě Ferrari, ale i oba Mercedesy, ačkoliv Bottas neměl zrovna svůj den. Při jednom ze svých rychlých pokusů mu nevyšla úvodní zatáčka a Fin několik desítek metrů poskakoval po obrubníku i za ním.
Nebyl ale zdaleka sám, kdo okusil půvab únikových zón. V poslední zatáčce si střihl hodiny Grosjean, Hamilton těsně před uplynutím hodiny nezkrotil svůj vůz v zatáčce 17, na stejném místě jako pilot Haasu vypochodoval z trati bokem Hartley. Tým ho proto povolal do boxů k výměně pneumatik.
Během závodní simulace, která probíhala prakticky po celou druhou polovinu zkoušeli piloti nejen ultraměkkou směs, ale opět se vraceli k superměkké. V této poklidnější fázi se časy pohybovaly v rozmezí 1:42,3 - 1:46,5 a zdálo se, že se účastníci tréninku dokáži na trati dobře porovnat.
Jen Verstappen si stěžoval, že mu motor brzdí bez ohledu na jeho rozhodnutí, jinak žádné potíže nikdo neměl. Tedy pokud nepočítáme situaci ze zatáčky 7 mezi Massou a Ricciardem, kdy Brazilec oblouk v druhé části značně "utáhl" a Daniel měl co dělat, aby se nepodíval zblízka na zadní partie jeho Williamsu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best Sectors vs Fastest Laptimes set ?:#Vettel fastest in middle sector, #Alonso ahead of #Hülkenberg who nailed it in his hot lap pic.twitter.com/MoIbKaSDpj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Když jsme u tradiční stáje, její pilot Lance Stroll zhruba čtvrt hodiny před koncem měnil přední spoiler a o poslední vzrušení se postaral Verstappen, který mezi zatáčkami 20 a 21 nezvládl svůj Red Bull a ocitl se za okrajem trati. Časy se nezlepšily, což ostatně nikdo nečekal, snad jen složení první šestice bylo poněkud jiné než se předpokládalo.
Sluší se ještě poznamenat, že pouze dvojice Grosjean a Hartley si zapsala nejlepší čas na superměkké směsi (ultraměkkou nazuli jen pro závodní simulaci) a celkem podle očekávání skončili tito piloti na posledních dvou místech.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. speeds ?:#Vettel hit 337.2kph, #McLaren duo in the middle - 12kph off with lower drag pic.twitter.com/8zHelPxlGF
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Přehled všech měřených kol: PDF.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.