Druhý trénink má v závodním víkendu svou nezastupitelnou úlohu - piloti si mohou udělat obrázek o tom, jak by se mohly vozy chovat v samotné Grand Prix. Vše podstatné se odehrálo v jeho první části a tentokrát to byl Hamilton, kdo si připsal dílčí úspěch.
Prvním pilotem, který vyrazil na trať Jas Marina Bay v 2. tréninku, byl Fernando Alonso, ale zůstalo jen u out-lapu. Pak se okruh začal postupně zaplňovat, všichni piloti s výjimkou dvou osamělých vsadili pro začátek na superměkkou směs. Vedle Strolla ji použil i Vandoorne, ale zdálo se, jako by mu spíš překážela.
Na konci první čtvrthodiny v úseku mezi dvojicí posledních zatáček vykroužil hodiny a chvíli mu trvalo, než přiměl svůj mclaren opět k jízdě. Protože dostal od inženýrů pokyn k zajetí do boxů, učinil tak i navzdory tomu, že přejel plnou bílou čáru. Nedařilo se ani Strollovi, takže do prozatímního čela zatím zamířil Bottas - 1:40,412.
Hamilton svůj první pokus vysloveně zazdil (1:49,264) když nezvládl nájezd do zatáčky 11 a musel si následující šikanu narovnat, to podstatně lépe se vedlo Räikkönenovi - 1:40,224. Na tisícinu stejný čas zakrátko zajel i Stoffel Vandoorne, ale na směsi o stupeň měkčí. Vettel se probouzel podstatně pomaleji (1:40,739 a 1:40,582), proto začal úřadovat Hamilton a v pohodě si zajistil odstup od soupeřů - 1:39,720. Poslední dva piloti bez času byli Alonso a Massa a nijak se záznamem do listiny časoměřičů nepospíchali.
Po první dvacetiminutovce se přidali všichni kromě Force Indie, Haasu a Gaslyho do rodiny ultrasoftů a časy začaly padat. Určitou smůlu měl v této pasážil Ricciardo, který netradičně válcoval kolegu Verstappena. Když to vypadalo na vynikající čas, dostihl před poslední zatáčkou Grosjeana, startujícího do rychlého kola - Francouz ale Australana ignoroval a rychlé kolo mu zkazil, což Daniel neopomněl okomentovat do radiokomunikace. I tak zalej výborný čas 1:39,186, který vzápětí zlepšil na 1:38,546. Verstappenovi dlouho dělalo problémy se dostat pod hranici 1:39,0 a tak se propadl nejen za obě Ferrari, ale i oba Mercedesy, ačkoliv Bottas neměl zrovna svůj den. Při jednom ze svých rychlých pokusů mu nevyšla úvodní zatáčka a Fin několik desítek metrů poskakoval po obrubníku i za ním.
Nebyl ale zdaleka sám, kdo okusil půvab únikových zón. V poslední zatáčce si střihl hodiny Grosjean, Hamilton těsně před uplynutím hodiny nezkrotil svůj vůz v zatáčce 17, na stejném místě jako pilot Haasu vypochodoval z trati bokem Hartley. Tým ho proto povolal do boxů k výměně pneumatik.
Během závodní simulace, která probíhala prakticky po celou druhou polovinu zkoušeli piloti nejen ultraměkkou směs, ale opět se vraceli k superměkké. V této poklidnější fázi se časy pohybovaly v rozmezí 1:42,3 - 1:46,5 a zdálo se, že se účastníci tréninku dokáži na trati dobře porovnat.
Jen Verstappen si stěžoval, že mu motor brzdí bez ohledu na jeho rozhodnutí, jinak žádné potíže nikdo neměl. Tedy pokud nepočítáme situaci ze zatáčky 7 mezi Massou a Ricciardem, kdy Brazilec oblouk v druhé části značně "utáhl" a Daniel měl co dělat, aby se nepodíval zblízka na zadní partie jeho Williamsu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best Sectors vs Fastest Laptimes set ?:#Vettel fastest in middle sector, #Alonso ahead of #Hülkenberg who nailed it in his hot lap pic.twitter.com/MoIbKaSDpj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Když jsme u tradiční stáje, její pilot Lance Stroll zhruba čtvrt hodiny před koncem měnil přední spoiler a o poslední vzrušení se postaral Verstappen, který mezi zatáčkami 20 a 21 nezvládl svůj Red Bull a ocitl se za okrajem trati. Časy se nezlepšily, což ostatně nikdo nečekal, snad jen složení první šestice bylo poněkud jiné než se předpokládalo.
Sluší se ještě poznamenat, že pouze dvojice Grosjean a Hartley si zapsala nejlepší čas na superměkké směsi (ultraměkkou nazuli jen pro závodní simulaci) a celkem podle očekávání skončili tito piloti na posledních dvou místech.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. speeds ?:#Vettel hit 337.2kph, #McLaren duo in the middle - 12kph off with lower drag pic.twitter.com/8zHelPxlGF
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 24, 2017Přehled všech měřených kol: PDF.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.