GP Abú Zabí - kvalifikace; jak probíhaly poslední boje o pozice na startovním roštu v letošní sezoně?
Kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí začala v poklidném duchu. Trať nejdříve "čistili" jezdci pomalejších týmů. Až po sedmi minutách si na konto připsali rychlá kola Hamilton s Rosbergem. Na čelo šel Brit s náskokem sekundy na týmového kolegu.
Looks like ?? versus ?? is going on in the crowd at @ymcofficial #Quali #AbuDhabiGP ?? pic.twitter.com/McpJctSgLL
— Formula 1 (@F1) November 26, 2016Sebastian Vettel se podíval na druhé místo, na Hamiltona ztratil 8 desetin sekundy. Räikkönen se podíval lehce mimo trať a ztratil na Hamiltona sekundu a půl, proto se rozhodl najet do dalšího rychlého kola. Mezitím se Verstappen posunul na 3. místo, zatímco Ricciardo obsadil 9. příčku. Iceman se zlepšil na 2. místo o 3 tisíciny sekundy před Vettela.
Pět minut před koncem jsou mimo postup Palmer, Kvjat, Sainz, Ericsson, Ocon a Nasr. Brazilec se zachránil a mimo postup vyšoupl Wehrleina, ale to už byli mnoho pilotů z poslední desítky na trati. Button se po zavátí šachovnicové vlajky posouvá do nejlepší 10, Esteban Ocon se posouvá na 17. příčku, ale dolů jej hned odsunul Palmer, který se zachránil na 15. místo. Zazářil Pascal Wehrlein, který vybojoval 16. pozici a postup do Q2. Postup mu nesebrali ani piloti Toro Rosso - oba končí v Q1.
V Q1 končí: Ericsson, Sainz, Ocon, Nasr, Magnussen a Kvjat.
2. část kvalifikace
V druhé části kvalifikace piloti nejlepších týmů ke svým pokusům vyjeli už zkraje. Piloti Mercedesu a Ferrari vyjeli na ultra-měkkých pneumatikách, piloti Red Bullu na super-měkkých - na těchto pneumatikách budou startovat. Pořadí na špici po prvních (a zřejmě i posledních pokusech) je Hamilton s náskokem desetiny sekundy na Rosberga, následuje Räikkönen se ztrátou čtvrt sekundy a dále Verstappen, Vettel a Ricciardo.
Mimo výše vyjmenované tři týmy byly 4 minuty před koncem v nejlepší desítce i oba williamsy a obě force indie. Oba mclareny, haasy a Palmer s Wehrleinem by se museli zlepšit, aby postoupili do Q3. Zajímavou strategii zvolil Red Bull, jehož piloti (na 4. a 6. místě) znova vyjeli na trať na ultra-měkkých pneumatikách. Kdyby je ale nikdo nepřekonal, zajedou do boxů a nezlepší se, aby startovali na super-měkkých pneu.
Fernando fires up and leaves the garage. Jenson is right behind. Options for both. #AbuDhabiGP pic.twitter.com/IEmnnLV7e4
— McLaren (@McLarenF1) November 26, 2016Nakonec je nikdo nepřekonal. Pouze se zlepšili Button, který se zlepšil na 12. místo, a Alonso, kterému se podařilo překonat Bottase a dostat se do Q3. V Q2 končí: Bottas, Button, Guttierez, Grosjean, Palmer a Wehrlein.
3. část kvalifikace
Piloti hned zamířili na trať k prvním kolům. Do čela šel Hamilton s časem 1:39,013 min. Rosberg na něj ztratil přes 3 desetiny sekundy a zařadil se na 2. příčku. Dále se piloti seřadili v pořadí: Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Vettel, který ve svém rychlém kole probrzdil, Hülkenberg, Pérez a Alonso. Massa vyjel na trať až v půlce kvalifikace.
First runs of Q3, Hamilton lays down the benchmark...and Rosberg can't match it LIVE: https://t.co/2lJ52VHKg6 #SkyF1 #F1 pic.twitter.com/pqlNUy6qvL
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) November 26, 2016V posledních pokusech se zlepšují oba piloti Mercedesu, ale zachovávají své pořadí Hamilton - Rosberg. Ricciardo se zlepšil na 3. místo před Räikkönena a Vettel na 5. místo před Verstappena, který chyboval v zatáčce číslo 11 a svůj poslední pokus nedokončil. 7. a 8. příčku si na startu zarezervovaly force indie a při posledním pokusu se Alonso dostal na 9. místo před Massu.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.