Jak probíhal závod v Mexiku?
Rosbergovi se podařilo odstartovat podobně dobře jako Hamiltonovi, ale už v první zatáčce byl na obou pilotech Mercedesu nalepený Verstappen, ten vytlačil Rosberga mimo trať, ale i tak se po prvních zatáčkách na prvních třech pozicích udrželi Hamilton, Rosberg a právě Verstappen.
Vzadu se ale stala nehoda, kolidovali Ericsson a Wehrlein, kvůli čemuž se na trať dostal nejdříve virtuální a potom regulérní safety car. Za jeho fáze k mechanikům zajel Ricciardo, který špatně odstartoval, a nasadil střední směs.
Replays show GUT colliding with WEH at run into first turn #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/CxMnN1RsO1
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016
Po zavlátí zelených vlajek hlásil Sainz problém s převodovkou, ale pokračoval v závodě. Po prvních zastávkách v boxech zůstalo pořadí mercedesů stejné, Ricciardo se na starších pneumatikách dostal před Verstappena, po chvíli si dle týmových instrukcí vyměnili pozice, jelikož Ricciardo Verstappena zdržoval.
Zajímavou strategii zvolil Vettel, který na svých měkkých pneumatikách vydržel o dost déle než konkurence a překvapivě zajížděl podobně rychlá kola jako Hamilton, který kroužil 4 vteřiny za Němcem. K mechanikům zajel až v 33. kole a zařadil se za Räikkönena.
V polovině závodu se tedy pořadí ustálilo: Mercedes, Red Bull, Ferrari a následně promíchaní piloti Force Indie a Williamsu. Domácí miláček Pérez byl celou polovinu závodu zaseknutý za williamsem, před zastávkami se jednalo o Bottase, po nich o Massu, po půli závodu stále bojuje a drží si 10. místo. Mezitím k mechanikům zajel Räikkönen.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 38/71): VES is hunting down ROS #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/IKUvPqH4Bi
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 50. kole se Verstappen chtěl dostat před Rosberga při předjíždění jezdců o kolo zpět, bohužel pro něj probrzdil a Rosberg si pozici udržel. Ve stejném kole zajel Ricciardo k mechanikům. Zařadil se před Hülkenberga na 5. místo. Iceman se postupně začal dotahovat na Hülkenberga až ho v 62. kole dojel.
Verstappen challenges for second, but can't get it stopped. He rejoins, holds up Sainz & Button passes https://t.co/s73fyB3pwU #SkyF1 pic.twitter.com/2FeebDLk68
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) October 30, 2016I Vettel se ve stejnou dobu přibližoval Verstappenovi na 3. místě. "Vettel v minulém kole zajel... - Já vím, vidím ho, jak se přibližuje," proběhla komunikace ve Verstappenově rádiu. I Ricciardo je vysílačkou povzbuzován, aby zrychlil a také se připojil do souboje o 3. místo.
LAP 68/71: BATTLE FOR SIXTH - HUL in a spin after what looks like contact with RAI #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/w0iCrSaUNu
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 68. kole se Räikkönen dostal před Hülkenberga, ten se po souboji roztočil. O moment později Verstappen při souboji s Vettelem probrzdil a dostal se mimo trať. Tím si svou pozici udržel, hned se souboj přenesl do právničiny a začal jej řešit Charlie Whiting. Na dvojici se hned dotáhl Ricciardo, to vše dvě kola před koncem závodu.
Ricciardo se do souboje pustil na tvrdo, ale útok na Vettela skončil poťukáváním a neúspěšně. Tím ale zpomalil Vettela, takže Verstappen mohl vydechnout. I on sám se dostal mimo dosah DRS. Tím jejich souboje končí, jelikož jsme se ocitli na konci 71. kola. Souboj Verstappena a Vettela se bude řešit po závodě, stejně jako souboj Vettela a Ricciarda.
LAP 70/71: RIC tries to pass VET but can't quite get past #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/VP8tVCRCg8
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016Vyšetřování incidentu Vettela a Verstappena proběhlo velmi rychle. Ještě před vyhlášením vítězů přišla 5sekundová penalizace, která Verstappena posunula na 5. místo za Ricciarda. Vettel tak narychlo dobíhá do míst, kde se první Hamilton a druhý Rosberg připravují na slavnostní ceremoniál.
Po závodě však přichází o pódiové umístění i on - za změnu směru při brzdění, když bojoval s Ricciardem, mu komisaři udělili 10 trestných vteřin, a tak se pilot Ferrari propadá za oba Red Bully na pátou pozici.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.