Jak probíhal závod v Mexiku?
Rosbergovi se podařilo odstartovat podobně dobře jako Hamiltonovi, ale už v první zatáčce byl na obou pilotech Mercedesu nalepený Verstappen, ten vytlačil Rosberga mimo trať, ale i tak se po prvních zatáčkách na prvních třech pozicích udrželi Hamilton, Rosberg a právě Verstappen.
Vzadu se ale stala nehoda, kolidovali Ericsson a Wehrlein, kvůli čemuž se na trať dostal nejdříve virtuální a potom regulérní safety car. Za jeho fáze k mechanikům zajel Ricciardo, který špatně odstartoval, a nasadil střední směs.
Replays show GUT colliding with WEH at run into first turn #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/CxMnN1RsO1
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016
Po zavlátí zelených vlajek hlásil Sainz problém s převodovkou, ale pokračoval v závodě. Po prvních zastávkách v boxech zůstalo pořadí mercedesů stejné, Ricciardo se na starších pneumatikách dostal před Verstappena, po chvíli si dle týmových instrukcí vyměnili pozice, jelikož Ricciardo Verstappena zdržoval.
Zajímavou strategii zvolil Vettel, který na svých měkkých pneumatikách vydržel o dost déle než konkurence a překvapivě zajížděl podobně rychlá kola jako Hamilton, který kroužil 4 vteřiny za Němcem. K mechanikům zajel až v 33. kole a zařadil se za Räikkönena.
V polovině závodu se tedy pořadí ustálilo: Mercedes, Red Bull, Ferrari a následně promíchaní piloti Force Indie a Williamsu. Domácí miláček Pérez byl celou polovinu závodu zaseknutý za williamsem, před zastávkami se jednalo o Bottase, po nich o Massu, po půli závodu stále bojuje a drží si 10. místo. Mezitím k mechanikům zajel Räikkönen.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 38/71): VES is hunting down ROS #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/IKUvPqH4Bi
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 50. kole se Verstappen chtěl dostat před Rosberga při předjíždění jezdců o kolo zpět, bohužel pro něj probrzdil a Rosberg si pozici udržel. Ve stejném kole zajel Ricciardo k mechanikům. Zařadil se před Hülkenberga na 5. místo. Iceman se postupně začal dotahovat na Hülkenberga až ho v 62. kole dojel.
Verstappen challenges for second, but can't get it stopped. He rejoins, holds up Sainz & Button passes https://t.co/s73fyB3pwU #SkyF1 pic.twitter.com/2FeebDLk68
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) October 30, 2016I Vettel se ve stejnou dobu přibližoval Verstappenovi na 3. místě. "Vettel v minulém kole zajel... - Já vím, vidím ho, jak se přibližuje," proběhla komunikace ve Verstappenově rádiu. I Ricciardo je vysílačkou povzbuzován, aby zrychlil a také se připojil do souboje o 3. místo.
LAP 68/71: BATTLE FOR SIXTH - HUL in a spin after what looks like contact with RAI #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/w0iCrSaUNu
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 68. kole se Räikkönen dostal před Hülkenberga, ten se po souboji roztočil. O moment později Verstappen při souboji s Vettelem probrzdil a dostal se mimo trať. Tím si svou pozici udržel, hned se souboj přenesl do právničiny a začal jej řešit Charlie Whiting. Na dvojici se hned dotáhl Ricciardo, to vše dvě kola před koncem závodu.
Ricciardo se do souboje pustil na tvrdo, ale útok na Vettela skončil poťukáváním a neúspěšně. Tím ale zpomalil Vettela, takže Verstappen mohl vydechnout. I on sám se dostal mimo dosah DRS. Tím jejich souboje končí, jelikož jsme se ocitli na konci 71. kola. Souboj Verstappena a Vettela se bude řešit po závodě, stejně jako souboj Vettela a Ricciarda.
LAP 70/71: RIC tries to pass VET but can't quite get past #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/VP8tVCRCg8
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016Vyšetřování incidentu Vettela a Verstappena proběhlo velmi rychle. Ještě před vyhlášením vítězů přišla 5sekundová penalizace, která Verstappena posunula na 5. místo za Ricciarda. Vettel tak narychlo dobíhá do míst, kde se první Hamilton a druhý Rosberg připravují na slavnostní ceremoniál.
Po závodě však přichází o pódiové umístění i on - za změnu směru při brzdění, když bojoval s Ricciardem, mu komisaři udělili 10 trestných vteřin, a tak se pilot Ferrari propadá za oba Red Bully na pátou pozici.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.