Jak probíhal závod v Mexiku?
Rosbergovi se podařilo odstartovat podobně dobře jako Hamiltonovi, ale už v první zatáčce byl na obou pilotech Mercedesu nalepený Verstappen, ten vytlačil Rosberga mimo trať, ale i tak se po prvních zatáčkách na prvních třech pozicích udrželi Hamilton, Rosberg a právě Verstappen.
Vzadu se ale stala nehoda, kolidovali Ericsson a Wehrlein, kvůli čemuž se na trať dostal nejdříve virtuální a potom regulérní safety car. Za jeho fáze k mechanikům zajel Ricciardo, který špatně odstartoval, a nasadil střední směs.
Replays show GUT colliding with WEH at run into first turn #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/CxMnN1RsO1
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016
Po zavlátí zelených vlajek hlásil Sainz problém s převodovkou, ale pokračoval v závodě. Po prvních zastávkách v boxech zůstalo pořadí mercedesů stejné, Ricciardo se na starších pneumatikách dostal před Verstappena, po chvíli si dle týmových instrukcí vyměnili pozice, jelikož Ricciardo Verstappena zdržoval.
Zajímavou strategii zvolil Vettel, který na svých měkkých pneumatikách vydržel o dost déle než konkurence a překvapivě zajížděl podobně rychlá kola jako Hamilton, který kroužil 4 vteřiny za Němcem. K mechanikům zajel až v 33. kole a zařadil se za Räikkönena.
V polovině závodu se tedy pořadí ustálilo: Mercedes, Red Bull, Ferrari a následně promíchaní piloti Force Indie a Williamsu. Domácí miláček Pérez byl celou polovinu závodu zaseknutý za williamsem, před zastávkami se jednalo o Bottase, po nich o Massu, po půli závodu stále bojuje a drží si 10. místo. Mezitím k mechanikům zajel Räikkönen.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 38/71): VES is hunting down ROS #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/IKUvPqH4Bi
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 50. kole se Verstappen chtěl dostat před Rosberga při předjíždění jezdců o kolo zpět, bohužel pro něj probrzdil a Rosberg si pozici udržel. Ve stejném kole zajel Ricciardo k mechanikům. Zařadil se před Hülkenberga na 5. místo. Iceman se postupně začal dotahovat na Hülkenberga až ho v 62. kole dojel.
Verstappen challenges for second, but can't get it stopped. He rejoins, holds up Sainz & Button passes https://t.co/s73fyB3pwU #SkyF1 pic.twitter.com/2FeebDLk68
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) October 30, 2016I Vettel se ve stejnou dobu přibližoval Verstappenovi na 3. místě. "Vettel v minulém kole zajel... - Já vím, vidím ho, jak se přibližuje," proběhla komunikace ve Verstappenově rádiu. I Ricciardo je vysílačkou povzbuzován, aby zrychlil a také se připojil do souboje o 3. místo.
LAP 68/71: BATTLE FOR SIXTH - HUL in a spin after what looks like contact with RAI #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/w0iCrSaUNu
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016V 68. kole se Räikkönen dostal před Hülkenberga, ten se po souboji roztočil. O moment později Verstappen při souboji s Vettelem probrzdil a dostal se mimo trať. Tím si svou pozici udržel, hned se souboj přenesl do právničiny a začal jej řešit Charlie Whiting. Na dvojici se hned dotáhl Ricciardo, to vše dvě kola před koncem závodu.
Ricciardo se do souboje pustil na tvrdo, ale útok na Vettela skončil poťukáváním a neúspěšně. Tím ale zpomalil Vettela, takže Verstappen mohl vydechnout. I on sám se dostal mimo dosah DRS. Tím jejich souboje končí, jelikož jsme se ocitli na konci 71. kola. Souboj Verstappena a Vettela se bude řešit po závodě, stejně jako souboj Vettela a Ricciarda.
LAP 70/71: RIC tries to pass VET but can't quite get past #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/VP8tVCRCg8
— Formula 1 (@F1) October 30, 2016Vyšetřování incidentu Vettela a Verstappena proběhlo velmi rychle. Ještě před vyhlášením vítězů přišla 5sekundová penalizace, která Verstappena posunula na 5. místo za Ricciarda. Vettel tak narychlo dobíhá do míst, kde se první Hamilton a druhý Rosberg připravují na slavnostní ceremoniál.
Po závodě však přichází o pódiové umístění i on - za změnu směru při brzdění, když bojoval s Ricciardem, mu komisaři udělili 10 trestných vteřin, a tak se pilot Ferrari propadá za oba Red Bully na pátou pozici.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.