Podle zavedeného scénáře fungoval i druhý trénink na mexické trati. Nejdřív rozheřívání na tvrdších směsích a v závěru první půlhodiny kvalifikační simulace. Tentokrát měl nejvíc důvodů k úsměvu Sebastian Vettel.
Ferrari vedle tradičních manorů byly jedny z prvních vozů, které se objevily na trati. Protože bylo poměrně chladno - vzduch pouhých 16°C, povrch dráhy 38°C, vanul jižní vítr (14 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 51 % - bylo jasné, že týmy budou mít poměrně značné problémy s pneumatikami. Což se také stalo, vozy se značně smýkaly po trati a piloti měli občas poměrně dost potíží, aby zvládli projet zatáčky ve vymezených mezích.
První čas si zapsal Wehrlein - kolikrát už to v letošním šampionátu bylo právě tak? Ale 1:32,162 na měkkých pneumatikách nebylo vypovídajících, i když se německý pilot vzápětí o deset vteřin zlepšil, šel mezitím do čela Räikkönen (1:27,665), aby se poté dostal ke slovu Vettel. Jeho výkon 1:22,951 vzápětí Iceman překonal - 1:22,075 a Ferrari si mohly odškrtnout první položku.
Na trať pak vyjížděly vozy ostatních týmů, střídavě na měkké a středně tvrdé směsi, časy se většinou pohybovaly kolem 1:22,0 - 1:23,0. Čekalo se především na Mercedesy, od nichž se očekávala změna v pořadí. Místo toho se diváci dočkali v první zatáčce identické chyby obou Stříbrných šípů, kdy se nejdřív Rosberg a poté i Hamilton projeli travou. Toho využil Vettel k zajetí průběžně nejlepšího času (1:22,024), pak ale okolnosti nabraly očekávaný směr - Hamilton si připravil své rychlé kolo na žluté směsi a šel do čela časem téměř o dvě vteřiny rychlejším - 1:20,326. Rosberg vsadil na středně tvrdé pneumatiky a pochopitelně zůstal více pozadu - 1:21,513.
Další dramatické chvíle předvedli Pérez a několik minut po něm i Nasr, když ve 12. zatáčce v nájezdu na stadion nezvládli své vozy a podařily se jim poloviční hodiny. Riccardo se zase obtížně trefoval do stejné zatáčky, kvůli tomu musel vynechat jeden ze svých rychlých pokusů.
Po dvaceti minutách došlo na kvalifikační simulaci - piloti postupně přezouvali na superměkké pneumatiky a pokoušeli se vyzkoušet si podmínky na trati pro co nejlepší výkon. Zase stanovovali normu Vettel s Räikkönenem. Nejdřív se Vettel dostal pod hranici 1:20,0, vzápětí se za něj prosadil i Räikkönen. Hamilton zaútočil nejdříve časem 1:19,803, pak mu další pokus zhatil příliš velký provoz na trati. Poslední atak na Vettela skončil rozdílem +0,004 vteřiny! Rosberg nejdřív ztrácel na Räikkönena nepříliš přesvědčivým kolem 1:20,406, pak se mu podařilo zařadit se za svého kolegu. Další pokusy už nebyly na pořadu dne, Mercedesy se věnovaly zkoumání výdrže superměkkých pneumatik a na nejrychlejší pokusy rezignovaly.
Problémy měl Romain Grosjean, který po jediném instalačním kole čekal prakticky hodinu, než se dostal na trať, ale dlouho na ní nepobyl - jeho výkon a Gutiérrezův čas musely být pro Haas obrovským zklamáním. To u Toro Rosso mohly vládnout úsměvy, oba piloti se pohybovali na konci první desítky, jen závěr tréninku poněkud zhořkl Kvjatovi, který se doploužil se svým vozem už po odmávnutí tréninku ke vjezdu do boxů, kde musel svůj mírně dýmivý vůz odstavit.
Solidní časy zajížděl i Nico Hülkenberg, naproti tomu Pérez se nemohl trefit do správného rytmu a občas bavil diváky jízdou na zcela jiných částí okruhu, než je k závodění určená. Prakticky celé dvě třetiny tréninku tedy diváky příliš nemohly nadchnout, po zkouškách trvanlivosti červeně označených pneumatik nasazovaly týmy měkkou a středně tvrdou směs, díky čemuž se časy pohybovaly tři až pět vteřin za nejlepším Vettelovým časem.
A tak jediným zpestřením byl další Vettelův výlev, kdy počastoval do radiokomunikace počínání Alonsa jedoucího před ním. Asi nepůjde spočítat, kolikátý »idiot« už to ve Vettelově podání byl. Těžko říci, zda Fernandovi někdo něco řekl, každopádně Španěl opustil svůj vůz už čtvrt hodiny před koncem tréninku a zamířil do motorhomu McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.