Podle zavedeného scénáře fungoval i druhý trénink na mexické trati. Nejdřív rozheřívání na tvrdších směsích a v závěru první půlhodiny kvalifikační simulace. Tentokrát měl nejvíc důvodů k úsměvu Sebastian Vettel.
Ferrari vedle tradičních manorů byly jedny z prvních vozů, které se objevily na trati. Protože bylo poměrně chladno - vzduch pouhých 16°C, povrch dráhy 38°C, vanul jižní vítr (14 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 51 % - bylo jasné, že týmy budou mít poměrně značné problémy s pneumatikami. Což se také stalo, vozy se značně smýkaly po trati a piloti měli občas poměrně dost potíží, aby zvládli projet zatáčky ve vymezených mezích.
První čas si zapsal Wehrlein - kolikrát už to v letošním šampionátu bylo právě tak? Ale 1:32,162 na měkkých pneumatikách nebylo vypovídajících, i když se německý pilot vzápětí o deset vteřin zlepšil, šel mezitím do čela Räikkönen (1:27,665), aby se poté dostal ke slovu Vettel. Jeho výkon 1:22,951 vzápětí Iceman překonal - 1:22,075 a Ferrari si mohly odškrtnout první položku.
Na trať pak vyjížděly vozy ostatních týmů, střídavě na měkké a středně tvrdé směsi, časy se většinou pohybovaly kolem 1:22,0 - 1:23,0. Čekalo se především na Mercedesy, od nichž se očekávala změna v pořadí. Místo toho se diváci dočkali v první zatáčce identické chyby obou Stříbrných šípů, kdy se nejdřív Rosberg a poté i Hamilton projeli travou. Toho využil Vettel k zajetí průběžně nejlepšího času (1:22,024), pak ale okolnosti nabraly očekávaný směr - Hamilton si připravil své rychlé kolo na žluté směsi a šel do čela časem téměř o dvě vteřiny rychlejším - 1:20,326. Rosberg vsadil na středně tvrdé pneumatiky a pochopitelně zůstal více pozadu - 1:21,513.
Další dramatické chvíle předvedli Pérez a několik minut po něm i Nasr, když ve 12. zatáčce v nájezdu na stadion nezvládli své vozy a podařily se jim poloviční hodiny. Riccardo se zase obtížně trefoval do stejné zatáčky, kvůli tomu musel vynechat jeden ze svých rychlých pokusů.
Po dvaceti minutách došlo na kvalifikační simulaci - piloti postupně přezouvali na superměkké pneumatiky a pokoušeli se vyzkoušet si podmínky na trati pro co nejlepší výkon. Zase stanovovali normu Vettel s Räikkönenem. Nejdřív se Vettel dostal pod hranici 1:20,0, vzápětí se za něj prosadil i Räikkönen. Hamilton zaútočil nejdříve časem 1:19,803, pak mu další pokus zhatil příliš velký provoz na trati. Poslední atak na Vettela skončil rozdílem +0,004 vteřiny! Rosberg nejdřív ztrácel na Räikkönena nepříliš přesvědčivým kolem 1:20,406, pak se mu podařilo zařadit se za svého kolegu. Další pokusy už nebyly na pořadu dne, Mercedesy se věnovaly zkoumání výdrže superměkkých pneumatik a na nejrychlejší pokusy rezignovaly.
Problémy měl Romain Grosjean, který po jediném instalačním kole čekal prakticky hodinu, než se dostal na trať, ale dlouho na ní nepobyl - jeho výkon a Gutiérrezův čas musely být pro Haas obrovským zklamáním. To u Toro Rosso mohly vládnout úsměvy, oba piloti se pohybovali na konci první desítky, jen závěr tréninku poněkud zhořkl Kvjatovi, který se doploužil se svým vozem už po odmávnutí tréninku ke vjezdu do boxů, kde musel svůj mírně dýmivý vůz odstavit.
Solidní časy zajížděl i Nico Hülkenberg, naproti tomu Pérez se nemohl trefit do správného rytmu a občas bavil diváky jízdou na zcela jiných částí okruhu, než je k závodění určená. Prakticky celé dvě třetiny tréninku tedy diváky příliš nemohly nadchnout, po zkouškách trvanlivosti červeně označených pneumatik nasazovaly týmy měkkou a středně tvrdou směs, díky čemuž se časy pohybovaly tři až pět vteřin za nejlepším Vettelovým časem.
A tak jediným zpestřením byl další Vettelův výlev, kdy počastoval do radiokomunikace počínání Alonsa jedoucího před ním. Asi nepůjde spočítat, kolikátý »idiot« už to ve Vettelově podání byl. Těžko říci, zda Fernandovi někdo něco řekl, každopádně Španěl opustil svůj vůz už čtvrt hodiny před koncem tréninku a zamířil do motorhomu McLarenu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.