Podle zavedeného scénáře fungoval i druhý trénink na mexické trati. Nejdřív rozheřívání na tvrdších směsích a v závěru první půlhodiny kvalifikační simulace. Tentokrát měl nejvíc důvodů k úsměvu Sebastian Vettel.
Ferrari vedle tradičních manorů byly jedny z prvních vozů, které se objevily na trati. Protože bylo poměrně chladno - vzduch pouhých 16°C, povrch dráhy 38°C, vanul jižní vítr (14 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 51 % - bylo jasné, že týmy budou mít poměrně značné problémy s pneumatikami. Což se také stalo, vozy se značně smýkaly po trati a piloti měli občas poměrně dost potíží, aby zvládli projet zatáčky ve vymezených mezích.
První čas si zapsal Wehrlein - kolikrát už to v letošním šampionátu bylo právě tak? Ale 1:32,162 na měkkých pneumatikách nebylo vypovídajících, i když se německý pilot vzápětí o deset vteřin zlepšil, šel mezitím do čela Räikkönen (1:27,665), aby se poté dostal ke slovu Vettel. Jeho výkon 1:22,951 vzápětí Iceman překonal - 1:22,075 a Ferrari si mohly odškrtnout první položku.
Na trať pak vyjížděly vozy ostatních týmů, střídavě na měkké a středně tvrdé směsi, časy se většinou pohybovaly kolem 1:22,0 - 1:23,0. Čekalo se především na Mercedesy, od nichž se očekávala změna v pořadí. Místo toho se diváci dočkali v první zatáčce identické chyby obou Stříbrných šípů, kdy se nejdřív Rosberg a poté i Hamilton projeli travou. Toho využil Vettel k zajetí průběžně nejlepšího času (1:22,024), pak ale okolnosti nabraly očekávaný směr - Hamilton si připravil své rychlé kolo na žluté směsi a šel do čela časem téměř o dvě vteřiny rychlejším - 1:20,326. Rosberg vsadil na středně tvrdé pneumatiky a pochopitelně zůstal více pozadu - 1:21,513.
Další dramatické chvíle předvedli Pérez a několik minut po něm i Nasr, když ve 12. zatáčce v nájezdu na stadion nezvládli své vozy a podařily se jim poloviční hodiny. Riccardo se zase obtížně trefoval do stejné zatáčky, kvůli tomu musel vynechat jeden ze svých rychlých pokusů.
Po dvaceti minutách došlo na kvalifikační simulaci - piloti postupně přezouvali na superměkké pneumatiky a pokoušeli se vyzkoušet si podmínky na trati pro co nejlepší výkon. Zase stanovovali normu Vettel s Räikkönenem. Nejdřív se Vettel dostal pod hranici 1:20,0, vzápětí se za něj prosadil i Räikkönen. Hamilton zaútočil nejdříve časem 1:19,803, pak mu další pokus zhatil příliš velký provoz na trati. Poslední atak na Vettela skončil rozdílem +0,004 vteřiny! Rosberg nejdřív ztrácel na Räikkönena nepříliš přesvědčivým kolem 1:20,406, pak se mu podařilo zařadit se za svého kolegu. Další pokusy už nebyly na pořadu dne, Mercedesy se věnovaly zkoumání výdrže superměkkých pneumatik a na nejrychlejší pokusy rezignovaly.
Problémy měl Romain Grosjean, který po jediném instalačním kole čekal prakticky hodinu, než se dostal na trať, ale dlouho na ní nepobyl - jeho výkon a Gutiérrezův čas musely být pro Haas obrovským zklamáním. To u Toro Rosso mohly vládnout úsměvy, oba piloti se pohybovali na konci první desítky, jen závěr tréninku poněkud zhořkl Kvjatovi, který se doploužil se svým vozem už po odmávnutí tréninku ke vjezdu do boxů, kde musel svůj mírně dýmivý vůz odstavit.
Solidní časy zajížděl i Nico Hülkenberg, naproti tomu Pérez se nemohl trefit do správného rytmu a občas bavil diváky jízdou na zcela jiných částí okruhu, než je k závodění určená. Prakticky celé dvě třetiny tréninku tedy diváky příliš nemohly nadchnout, po zkouškách trvanlivosti červeně označených pneumatik nasazovaly týmy měkkou a středně tvrdou směs, díky čemuž se časy pohybovaly tři až pět vteřin za nejlepším Vettelovým časem.
A tak jediným zpestřením byl další Vettelův výlev, kdy počastoval do radiokomunikace počínání Alonsa jedoucího před ním. Asi nepůjde spočítat, kolikátý »idiot« už to ve Vettelově podání byl. Těžko říci, zda Fernandovi někdo něco řekl, každopádně Španěl opustil svůj vůz už čtvrt hodiny před koncem tréninku a zamířil do motorhomu McLarenu.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.