SUZUKA - ZÁVOD; přinášíme vám průběžně aktualizovaný článek o závodu z Japonska na tradičním okruhu nedaleko Suzuky.
Dneska se v netradiční čas jede další závod F1, piloti se ze Singapuru přesunuli do japonské Suzuky na jeden z tradičních okruhů. Závodní víkend nám nenabídnul moc suchého ježdění, nicméně dnes by mělo být již sucho, i když v noci pršelo. Nezapomeňte se podívat na startovní rošt, který se po včerejší kvalifikaci změnil.
To znamená, že se očekává 2zastávková strategie, která má být podobně rychlá jako 3zastávková. Kvůli vyšším tlakům a absenci suchého ježdění se ale můžeme dočkat vyšší degradace. Takže výslednou startegii ovlivní hlavně výjezdy safety caru, které předurčí ideální čas na zastávku u mechaniků.
Podle Felipeho Massy si piloti budou muset dávat velký pozor na zadní pneumatiky, jež budou limitující. Nico Rosberg se necítí dobře, má bolesti hlavy a krku. Před závodem neposkytuje rozhovory a prý spolykal několik prášků proti bolesti.
Podle Hornera to bude s pneumatikami celkem loterie, protože přes noc pršelo a trať je v podstatě zelená. Jinak se neděje nic zajímavého, nikdo nemá žádné zřejmé problémy. Závodníci jsou momentálně postaveni na startovním roštu a čekají na start do zaváděcího kola.
Jenson Button je jediným mužem, který odstartuje na tvrdých pneumatikách, mezitím Ron Dennis prohlašuje, že oba piloti mají smlouvu i na další rok, a tak nevidí důvod, proč by Button od týmu odešel. Piloti najíždějí do zaváděcího kola.
Vše se obešlo bez problémů, takže najíždějí na rošt. A startujeme! Hamilton svádí s Rosbergem velký souboj v prvních dvou zatáčkách, Rosberg se dostává na trávu a ztrácí pozice. V první zatáčce se mimo trať dostává Pérez, ale vrací se trať. Do kontaktu se dostali i Ricciardo a Massa, oba musí zamířit do boxů.
McLarenům se zase nedaří, na cílové rovince znatelně ztrácí rychlost, a tím i pozice. Po startu se vozy ocitly na prahu nejlepší desítky, ale již jsou jistě mimo body. Rosberg na 4. místě se dotáhl na Bottase na 3. místě a žádá více výkonu.
V 9. kole jsme se dočkali první plánované zastávky v boxech v podání Kvjata, přezul na tvrdé pneumatiky. Na čele se mezitím navýšily odstupy, v první desítce se odehrává souboj jen o 7. místo Maldonada. Rosberg musel kvůli horkému motoru odložit souboj s Bottasem a lehce jej dohnal Räikkönen.
Zastávky v boxech pokračují hlavně ve středu pole, degradace vypadá velmi vysoká. Ericsson chybuje v zatáčce Spoon a dostává se před něj týmový kolega. Williams jde do agresivní strategie, Bottas v boxech.
Dvě kola po něm jede do boxů Vettel, ten ale přezouvá na tvrdší směs. O další kolo později u mechaniků Iceman. A o další kolo později míří k mechanikům i Rosberg, přezouvá na tvrdou směs. O další kolo později staví i Hamilton.
Nejzajímavějším soubojem na trati je boj o 11. místo Fernanda Alonsa. Za ním je Kvjat, který ho ale nedokáže předjet, takže se na něj dotáhl Verstappen. Rosberg se dotáhl na Bottase a v poslední šikaně jej předjíždí!
Sainz při nájezdu do boxů přejel kameru u trati, což mu poškodilo přední křídlo, mechanici si toho nevšimli a chvíli jim trvalo, než mu křídlo vyměnili. Každopádně jsou nečistoty a karbonové úlomky na nájezdu na cílovou rovinku.
Rozjíždí se i další kolo zastávek v boxech, při kterém se Räikkönen dostal před Bottase, Hamilton reportuje vibrace. A Rosberg se při zastávkách dostává před Vettela! Hamilton si při vedení závodů odskočil taky do boxů.
Největší souboje se odehrávají až za hranicí první desítky, mclareny se opět propadají ještě hlouběji. Vettel se na druhého Rosberga dotáhl na dvě vteřiny. Před Rosbergem se objevilo spoustu jezdců, kteří mezi sebou bojují, ovšem o kolo zpět.
Will Stevens se roztočil na výjezdu ze zatáčky 130R a málem kolidoval se svým týmovým kolegou Rossim. Hamilton natahuje náskok nad Rosbergem na patnáct vteřin.
Pérez se konečně dostává před Ericssona, byl to však dlouhý boj. Ericsson se propadá a jeho kolega Felipe Nasr odstupuje ze závodu.
A je tu konec závodu, vyhrává Lewis Hamilton, následuje Nico Rosberg s velkou mezerou a za ním na třetím místě dojíždí Sebastian Vettel.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.