Pole position překvapivě uzmul Lewis Hamilton na Mercedesu, který nevypadal v Malajsii zrovna silně. Smolně skončila kvalifikace pro Vettela, kterému odešlo turbo a nebyl schopen zajet žádný měřený čas.
Vyhlídky před kvalifikací
Výsledky tréninků nasvědčují, že nejlépe je na tom Ferrari. Těsně před kvalifikací musel Sebastian Vettel měnit motor a Ferrari nasadí specifikaci, kterou si šetřili až na Japonsko. Jedná se o čtvrtou pohonnou jednotku, takže se Vettel vyhne penalizaci.
Mercedes naopak značně ztrácí a Wolff včera řekl, že je čeká nejnáročnější víkend. Třetí trénink ukázal, že horko Mercedesu nesvědčí a trápí se i s přilnavostí. Na druhou stranu, Stříbrné šípy vždy v kvalifikaci díky svému motoru dokážou z vozů dostat extra výkon oproti zbytku pole.
První část kvalifikace:
Největším zvratem byl problém u Ferrari, konkrétně pak s turbem v Gině Sebastiana Vettela. V jednu chvíli to vypadalo, že Vettel nakonec zajede měřený čas, ale nakonec nevyjel a překvapivě tak vypadl hned v Q1.
Naopak jezdci Mercedesu na měkké se dokázali zberchat a Hamilton se dostal do průběžného vedení. Za něj se dostal Verstappen, též na žluté směsi. A druhou řadu otevřel Bottas, vedle nějž by se postavil jeho krajan Iceman.
Překvapením byl nováček Pierre Gasly, který s jistotou postoupil od Q2 a dokonce se dostal i před Sainze. Naopak smůlu měli piloti Sauberu (Ericsson a Wehrlein) a amerického Haasu (Magnussen a Grosjean), kteří se do Q2 již nepodívali. K nim je třeba připočítat i Vettela, který nezajel žádný měřený čas.
Druhá část kvalifikace
Do druhé části kvalifikace piloti sáhli po nejměkčí možné sadě pro Malajsii - červená super-měkká směs. Nejlépe se opět dařilo Mercedesu, tentokrát ale pomyslnou pole position získal Bottas, který společně s Hamiltonem využil dvojitého vyjetí na trať. Brit ale nakonec skončil čtvrtý. Druhý skončil Iceman a třetí byl dnešní oslavenec Verstappen.
Mezi vypadlivšími nakonec skončil Massa, Palmer, Stroll, Sainz a Gasly.
Třetí část kvalifikace
Závěrečnou část nejlépe rozjel Hamilton, který po se po nejrychlejších časech ve všech sektorech dostal na průběžné první místo. Bottasovi první pokus nevyšel, čehož využil Räikkönen a dostal se na průběžné první místo.
I ve druhém pokusu dokázal Hamilton zlepšit své maximum, Bottas ale na a bude startovat až ze třetí řady. Na druhém místě se ztrátou 44 tisícin skončil Kimi na Ferrari. Druhou řadu nakonec uzmuli piloti červeného býka, a to v pořadí Verstappen, Ricciardo.
První desítku uzavřel Fernando Alonso. Překvapením jistě je Stoffel Vandoorne, který se dostal na sedmé místo za Sebastianem Oconem.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.