Pole position překvapivě uzmul Lewis Hamilton na Mercedesu, který nevypadal v Malajsii zrovna silně. Smolně skončila kvalifikace pro Vettela, kterému odešlo turbo a nebyl schopen zajet žádný měřený čas.
Vyhlídky před kvalifikací
Výsledky tréninků nasvědčují, že nejlépe je na tom Ferrari. Těsně před kvalifikací musel Sebastian Vettel měnit motor a Ferrari nasadí specifikaci, kterou si šetřili až na Japonsko. Jedná se o čtvrtou pohonnou jednotku, takže se Vettel vyhne penalizaci.
Mercedes naopak značně ztrácí a Wolff včera řekl, že je čeká nejnáročnější víkend. Třetí trénink ukázal, že horko Mercedesu nesvědčí a trápí se i s přilnavostí. Na druhou stranu, Stříbrné šípy vždy v kvalifikaci díky svému motoru dokážou z vozů dostat extra výkon oproti zbytku pole.
První část kvalifikace:
Největším zvratem byl problém u Ferrari, konkrétně pak s turbem v Gině Sebastiana Vettela. V jednu chvíli to vypadalo, že Vettel nakonec zajede měřený čas, ale nakonec nevyjel a překvapivě tak vypadl hned v Q1.
Naopak jezdci Mercedesu na měkké se dokázali zberchat a Hamilton se dostal do průběžného vedení. Za něj se dostal Verstappen, též na žluté směsi. A druhou řadu otevřel Bottas, vedle nějž by se postavil jeho krajan Iceman.
Překvapením byl nováček Pierre Gasly, který s jistotou postoupil od Q2 a dokonce se dostal i před Sainze. Naopak smůlu měli piloti Sauberu (Ericsson a Wehrlein) a amerického Haasu (Magnussen a Grosjean), kteří se do Q2 již nepodívali. K nim je třeba připočítat i Vettela, který nezajel žádný měřený čas.
Druhá část kvalifikace
Do druhé části kvalifikace piloti sáhli po nejměkčí možné sadě pro Malajsii - červená super-měkká směs. Nejlépe se opět dařilo Mercedesu, tentokrát ale pomyslnou pole position získal Bottas, který společně s Hamiltonem využil dvojitého vyjetí na trať. Brit ale nakonec skončil čtvrtý. Druhý skončil Iceman a třetí byl dnešní oslavenec Verstappen.
Mezi vypadlivšími nakonec skončil Massa, Palmer, Stroll, Sainz a Gasly.
Třetí část kvalifikace
Závěrečnou část nejlépe rozjel Hamilton, který po se po nejrychlejších časech ve všech sektorech dostal na průběžné první místo. Bottasovi první pokus nevyšel, čehož využil Räikkönen a dostal se na průběžné první místo.
I ve druhém pokusu dokázal Hamilton zlepšit své maximum, Bottas ale na a bude startovat až ze třetí řady. Na druhém místě se ztrátou 44 tisícin skončil Kimi na Ferrari. Druhou řadu nakonec uzmuli piloti červeného býka, a to v pořadí Verstappen, Ricciardo.
První desítku uzavřel Fernando Alonso. Překvapením jistě je Stoffel Vandoorne, který se dostal na sedmé místo za Sebastianem Oconem.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.