V týmu Mercedes F1 zaujímali dříve juniorské posty Pascal Wehrlein a Esteban Ocon. Tato přípravka se ale vylidnila, když oba piloti získali angažmá u Sauberu resp. Force Indie a navíc nesplňují podmínkou danou pravidly F1.
V těch se říká, že tým může do testů nasadit pilota, který absolvoval dvě nebo méně Grand Prix, pak může strávit v kokpitu vozu dva dny v libovolném sezónním testování. Tato možnost už ale pro Wehrleina i Ocona neplatí.
Proto se Mercedes zaměřil na osmnáctiletého Brita George Russella, který dva roky účinkoval v evropské Formuli 3 a nyní se bude pokoušet uspět v GP3 v týmu ART Grand Prix, který je pasován za jednoho z velkých favoritů.
"Je skvělé být součástí juniorského týmu Mercedesu. Je to neuvěřitelná příležitost, mít podporu týmu, který dal Formuli 1 poslední tři mistry světa. Začal jsem s týmem spolupracovat na simulátoru a je mi jasné, že jsem se setkal s nejlepšími lidmi v oboru, pomohou mi rozvinout se nejen jako pilot, ale i člověk," nadšeně komentuje situaci Russell.
"George prokázal impozantní formu v juniorských kategoriích, bedlivě jsme jej až do této chvíle sledovali. Je ještě příliš brzo hovořit o jeho další kariéře, nicméně už prokázal hodně velký potenciál," prohlásil o Britovi Toto Wolff.
Testy mladík zaručené nemáPřestože je Russell od čtvrtka 19. ledna, kdy bylo jeho angažmá oznámeno, jediným členem německého týmu, který může jako mladý pilot testovat v sezónních jízdách F1, mladík vůbec nebere jako samozřejmé, že onu příležitost dostane. Ostatně sám prohlásil, že závazky k týmu ART Grand Prix v GP3 mu tak jako tak nedovolí se zúčastnit testů v Bahrajnu.
"V tomto režimu jsem jediným pilotem, který nemá angažmá v F1, ale stát se může cokoliv. Teď se chci zaměřit na svou práci. Jsem v hledáčku týmu, ale to ještě neznamená, že mám vyhráno. Musím se soustředit na veškeré úkoly. Bahrajn koliduje s podnikem GP3, takže je mnohem pravděpodobnější, že se svezu při druhém testu v Silverstone. Chci být fyzicky připraven, kdybych měl do auta usednout, ale zatím to není priorita v mém programu. Moje hlavní pozornost se zaměřuje na GP3, tento šampionát chci vyhrát," vysvětluje Russell.
Otevře mu titul cestu do F1?Russell uznává, že případný úspěch v nižší kategorii, konkrétně v GP3, mu může zaručit postup do F1. Kráčel by tak ve stopách posledních dvou mistrů Estebana Ocona a Charlese Leclerca. Ačkoliv mu nikdo neklade za cíl napodobit své předchůdce v týmu ART, sám Russell si je vědom důležitosti úspěchu pro případný postup do F1.
"Co se týče péče o mladé piloty, Mercedes je určitě nejlepší. Stačí se podívat na Estebana Ocona a Pascala Wehrleina, jakou dostali příležitost. Esteban vyhrál GP3, Pascal zase DTM, odvedli skvělé výsledky a chopili se šance. U mě vše závisí na letošním roku. Pokud odvedu dobrou práci, věřím, že se o mě Mercedes postará. Mým cílem zůstává F1, ale to je dlouhodobá záležitost, momentálně se chci maximálně zaměřit na GP3. Kvjatovi s Bottasem se to povedlo, Ocon čekal jen půl roku. Myslím, že není důvod, proč bych nemohl skočit z GP3 rovnou do F1. Je to jen otázka správného načasování - ve vhodnou dobu, kdy je nějaké místo k dispozici," dodává Russell.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.