V týmu Mercedes F1 zaujímali dříve juniorské posty Pascal Wehrlein a Esteban Ocon. Tato přípravka se ale vylidnila, když oba piloti získali angažmá u Sauberu resp. Force Indie a navíc nesplňují podmínkou danou pravidly F1.
V těch se říká, že tým může do testů nasadit pilota, který absolvoval dvě nebo méně Grand Prix, pak může strávit v kokpitu vozu dva dny v libovolném sezónním testování. Tato možnost už ale pro Wehrleina i Ocona neplatí.
Proto se Mercedes zaměřil na osmnáctiletého Brita George Russella, který dva roky účinkoval v evropské Formuli 3 a nyní se bude pokoušet uspět v GP3 v týmu ART Grand Prix, který je pasován za jednoho z velkých favoritů.
"Je skvělé být součástí juniorského týmu Mercedesu. Je to neuvěřitelná příležitost, mít podporu týmu, který dal Formuli 1 poslední tři mistry světa. Začal jsem s týmem spolupracovat na simulátoru a je mi jasné, že jsem se setkal s nejlepšími lidmi v oboru, pomohou mi rozvinout se nejen jako pilot, ale i člověk," nadšeně komentuje situaci Russell.
"George prokázal impozantní formu v juniorských kategoriích, bedlivě jsme jej až do této chvíle sledovali. Je ještě příliš brzo hovořit o jeho další kariéře, nicméně už prokázal hodně velký potenciál," prohlásil o Britovi Toto Wolff.
Testy mladík zaručené nemáPřestože je Russell od čtvrtka 19. ledna, kdy bylo jeho angažmá oznámeno, jediným členem německého týmu, který může jako mladý pilot testovat v sezónních jízdách F1, mladík vůbec nebere jako samozřejmé, že onu příležitost dostane. Ostatně sám prohlásil, že závazky k týmu ART Grand Prix v GP3 mu tak jako tak nedovolí se zúčastnit testů v Bahrajnu.
"V tomto režimu jsem jediným pilotem, který nemá angažmá v F1, ale stát se může cokoliv. Teď se chci zaměřit na svou práci. Jsem v hledáčku týmu, ale to ještě neznamená, že mám vyhráno. Musím se soustředit na veškeré úkoly. Bahrajn koliduje s podnikem GP3, takže je mnohem pravděpodobnější, že se svezu při druhém testu v Silverstone. Chci být fyzicky připraven, kdybych měl do auta usednout, ale zatím to není priorita v mém programu. Moje hlavní pozornost se zaměřuje na GP3, tento šampionát chci vyhrát," vysvětluje Russell.
Otevře mu titul cestu do F1?Russell uznává, že případný úspěch v nižší kategorii, konkrétně v GP3, mu může zaručit postup do F1. Kráčel by tak ve stopách posledních dvou mistrů Estebana Ocona a Charlese Leclerca. Ačkoliv mu nikdo neklade za cíl napodobit své předchůdce v týmu ART, sám Russell si je vědom důležitosti úspěchu pro případný postup do F1.
"Co se týče péče o mladé piloty, Mercedes je určitě nejlepší. Stačí se podívat na Estebana Ocona a Pascala Wehrleina, jakou dostali příležitost. Esteban vyhrál GP3, Pascal zase DTM, odvedli skvělé výsledky a chopili se šance. U mě vše závisí na letošním roku. Pokud odvedu dobrou práci, věřím, že se o mě Mercedes postará. Mým cílem zůstává F1, ale to je dlouhodobá záležitost, momentálně se chci maximálně zaměřit na GP3. Kvjatovi s Bottasem se to povedlo, Ocon čekal jen půl roku. Myslím, že není důvod, proč bych nemohl skočit z GP3 rovnou do F1. Je to jen otázka správného načasování - ve vhodnou dobu, kdy je nějaké místo k dispozici," dodává Russell.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.