Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
Toto Wolff loni několikrát veřejně naznačil zájem o Maxe Verstappena jako možného nástupce Lewise Hamiltona, který se rozhodl přestoupit do Ferrari. Mercedes nakonec podepsal smlouvu s italským teenagerem Andreou Kimi Antonellim, který bude závodit vedle George Russella.
I přesto, že Russellův kontrakt končí na konci sezóny 2025, Wolff ujišťuje, že Brit je součástí dlouhodobého plánu týmu, a před začátkem sezóny v Austrálii zdůraznil, že se Mercedes musí soustředit na správnou jezdeckou sestavu.
„Když jsem ve stabilním vztahu, neflirtuji s nikým jiným, a to platí i letos. Takže v tuto chvíli není žádný zájem o přestup Verstappena na naše radarové obrazovky. Neplánuji se soustředit na jiné možnosti a chci zajistit, aby měl George co nejdříve jasnou perspektivu, nebo měl brzy novou smlouvu.“
Přestože Max Verstappen v roce 2024 získal svůj čtvrtý titul mistra světa v řadě, jeho budoucnost v Red Bullu zůstává nejistá. Smlouvu má platnou až do konce roku 2028, avšak obsahuje klauzule, které by mu mohly umožnit předčasný odchod. Spekulace o jeho setrvání v týmu posílily i zákulisní problémy, včetně sporu mezi jeho otcem Jossem Verstappenem a šéfem stáje Christianem Hornerem.
Od svého příchodu do Mercedesu v roce 2022 George Russell několikrát dokázal své kvality, když ve dvou ze tří sezón překonal týmového kolegu Lewise Hamiltona. Se třemi vítězstvími a pěti pole position se zařadil mezi klíčové postavy týmu. Navzdory těmto úspěchům se spekulovalo o jeho budoucnosti, především kvůli zájmu Mercedesu o Maxe Verstappena. Šéf stáje Toto Wolff však nyní ujistil, že jednání o Russellově nové smlouvě jsou v pokročilé fázi.
„Před pár týdny jsme si povídali o tom, kdy bude správný čas začít jednání, a já – ať už je to naivní nebo ne – si stojím za svým. Tato trojice [Russell, Antonelli a rezervní jezdec Bottas] je pro mě ideální sestava, se kterou chci pokračovat v Mercedesu, řekl Wolff.
„Nemám žádný důvod o tom pochybovat, spíše naopak. Myslím, že si najdeme čas na jednání ještě před létem. Uděláme to v pravý moment tak, aby to nenarušilo sezónu,“ doplnil.
George Russell dal na tiskové konferenci Mercedesu ve čtvrtek ráno jasně najevo, že otázku své budoucnosti v Mercedesu nevnímá jako prioritu. Také zdůraznil, že hlavním cílem týmu je návrat do boje o mistrovský titul.
Podle něj má s vedením stáje pevný vztah založený na důvěře, a proto necítí žádný tlak ohledně své smlouvy. Věří, že správný čas na rozhodnutí přijde sám, a místo spekulací chce soustředit energii na zlepšení výkonnosti Mercedesu. „Teď máme důležitější věci na práci – musíme se vrátit na špičku,“ dodal odhodlaně.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.