Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
Toto Wolff loni několikrát veřejně naznačil zájem o Maxe Verstappena jako možného nástupce Lewise Hamiltona, který se rozhodl přestoupit do Ferrari. Mercedes nakonec podepsal smlouvu s italským teenagerem Andreou Kimi Antonellim, který bude závodit vedle George Russella.
I přesto, že Russellův kontrakt končí na konci sezóny 2025, Wolff ujišťuje, že Brit je součástí dlouhodobého plánu týmu, a před začátkem sezóny v Austrálii zdůraznil, že se Mercedes musí soustředit na správnou jezdeckou sestavu.
„Když jsem ve stabilním vztahu, neflirtuji s nikým jiným, a to platí i letos. Takže v tuto chvíli není žádný zájem o přestup Verstappena na naše radarové obrazovky. Neplánuji se soustředit na jiné možnosti a chci zajistit, aby měl George co nejdříve jasnou perspektivu, nebo měl brzy novou smlouvu.“
Přestože Max Verstappen v roce 2024 získal svůj čtvrtý titul mistra světa v řadě, jeho budoucnost v Red Bullu zůstává nejistá. Smlouvu má platnou až do konce roku 2028, avšak obsahuje klauzule, které by mu mohly umožnit předčasný odchod. Spekulace o jeho setrvání v týmu posílily i zákulisní problémy, včetně sporu mezi jeho otcem Jossem Verstappenem a šéfem stáje Christianem Hornerem.
Od svého příchodu do Mercedesu v roce 2022 George Russell několikrát dokázal své kvality, když ve dvou ze tří sezón překonal týmového kolegu Lewise Hamiltona. Se třemi vítězstvími a pěti pole position se zařadil mezi klíčové postavy týmu. Navzdory těmto úspěchům se spekulovalo o jeho budoucnosti, především kvůli zájmu Mercedesu o Maxe Verstappena. Šéf stáje Toto Wolff však nyní ujistil, že jednání o Russellově nové smlouvě jsou v pokročilé fázi.
„Před pár týdny jsme si povídali o tom, kdy bude správný čas začít jednání, a já – ať už je to naivní nebo ne – si stojím za svým. Tato trojice [Russell, Antonelli a rezervní jezdec Bottas] je pro mě ideální sestava, se kterou chci pokračovat v Mercedesu, řekl Wolff.
„Nemám žádný důvod o tom pochybovat, spíše naopak. Myslím, že si najdeme čas na jednání ještě před létem. Uděláme to v pravý moment tak, aby to nenarušilo sezónu,“ doplnil.
George Russell dal na tiskové konferenci Mercedesu ve čtvrtek ráno jasně najevo, že otázku své budoucnosti v Mercedesu nevnímá jako prioritu. Také zdůraznil, že hlavním cílem týmu je návrat do boje o mistrovský titul.
Podle něj má s vedením stáje pevný vztah založený na důvěře, a proto necítí žádný tlak ohledně své smlouvy. Věří, že správný čas na rozhodnutí přijde sám, a místo spekulací chce soustředit energii na zlepšení výkonnosti Mercedesu. „Teď máme důležitější věci na práci – musíme se vrátit na špičku,“ dodal odhodlaně.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.