Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
Toto Wolff loni několikrát veřejně naznačil zájem o Maxe Verstappena jako možného nástupce Lewise Hamiltona, který se rozhodl přestoupit do Ferrari. Mercedes nakonec podepsal smlouvu s italským teenagerem Andreou Kimi Antonellim, který bude závodit vedle George Russella.
I přesto, že Russellův kontrakt končí na konci sezóny 2025, Wolff ujišťuje, že Brit je součástí dlouhodobého plánu týmu, a před začátkem sezóny v Austrálii zdůraznil, že se Mercedes musí soustředit na správnou jezdeckou sestavu.
„Když jsem ve stabilním vztahu, neflirtuji s nikým jiným, a to platí i letos. Takže v tuto chvíli není žádný zájem o přestup Verstappena na naše radarové obrazovky. Neplánuji se soustředit na jiné možnosti a chci zajistit, aby měl George co nejdříve jasnou perspektivu, nebo měl brzy novou smlouvu.“
Přestože Max Verstappen v roce 2024 získal svůj čtvrtý titul mistra světa v řadě, jeho budoucnost v Red Bullu zůstává nejistá. Smlouvu má platnou až do konce roku 2028, avšak obsahuje klauzule, které by mu mohly umožnit předčasný odchod. Spekulace o jeho setrvání v týmu posílily i zákulisní problémy, včetně sporu mezi jeho otcem Jossem Verstappenem a šéfem stáje Christianem Hornerem.
Od svého příchodu do Mercedesu v roce 2022 George Russell několikrát dokázal své kvality, když ve dvou ze tří sezón překonal týmového kolegu Lewise Hamiltona. Se třemi vítězstvími a pěti pole position se zařadil mezi klíčové postavy týmu. Navzdory těmto úspěchům se spekulovalo o jeho budoucnosti, především kvůli zájmu Mercedesu o Maxe Verstappena. Šéf stáje Toto Wolff však nyní ujistil, že jednání o Russellově nové smlouvě jsou v pokročilé fázi.
„Před pár týdny jsme si povídali o tom, kdy bude správný čas začít jednání, a já – ať už je to naivní nebo ne – si stojím za svým. Tato trojice [Russell, Antonelli a rezervní jezdec Bottas] je pro mě ideální sestava, se kterou chci pokračovat v Mercedesu, řekl Wolff.
„Nemám žádný důvod o tom pochybovat, spíše naopak. Myslím, že si najdeme čas na jednání ještě před létem. Uděláme to v pravý moment tak, aby to nenarušilo sezónu,“ doplnil.
George Russell dal na tiskové konferenci Mercedesu ve čtvrtek ráno jasně najevo, že otázku své budoucnosti v Mercedesu nevnímá jako prioritu. Také zdůraznil, že hlavním cílem týmu je návrat do boje o mistrovský titul.
Podle něj má s vedením stáje pevný vztah založený na důvěře, a proto necítí žádný tlak ohledně své smlouvy. Věří, že správný čas na rozhodnutí přijde sám, a místo spekulací chce soustředit energii na zlepšení výkonnosti Mercedesu. „Teď máme důležitější věci na práci – musíme se vrátit na špičku,“ dodal odhodlaně.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.