Šéf týmu Mercedes Toto Wolff označil George Russella za jednoho ze tří nejlepších jezdců současné F1. Svůj názor opírá o Russellův působivý start do sezóny 2025.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, vyjádřil vysoké uznání Georgi Russellovi po jeho vynikajícím startu do sezóny 2025, kdy dosáhl dvou po sobě jdoucích pódií v Austrálii a Číně. Po těchto výkonech, které ho dostaly na deváté místo v celkovém pořadí šampionátu, Wolff prohlásil, že Russell patří mezi nejlepší tři jezdce současné F1, a to nejen díky jeho výkonům v posledních závodech, ale i jeho celkovému potenciálu.
„Nikdy nedávám hodnocení 10 z 10, protože vždy věřím, že může být ještě lépe. Ale vzhledem k okolnostem v Číně, dávám mu 10 z 10,“ řekl Wolff pro Sky Sports F1, čímž ocenil Russellovu schopnost maximálně využít auto, pneumatiky a strategii. Tento výkon, včetně téměř získání druhého místa v Číně poté, co Norris měl problémy s brzdami, podle Wolffa ukazuje, jak silný je britský jezdec.
Russell byl od začátku sezóny v roli lídra Mercedesu, což bylo posíleno příchodem Kimiho Antonelliho jako jeho nového týmového kolegy, a to i vzhledem k Hamiltonově přechodu do Ferrari. Wolff vyjádřil přesvědčení, že jeho týmový kolega není jen velmi talentovaným jezdcem, ale i opravdovým bojovníkem, jak na trati, tak mimo ni.
Když se Wolffa zeptali na to, kdo jsou nejlepší jezdci v F1, jasně uvedl: „Pokud bych měl jmenovat tři nejlepší, George je rozhodně mezi nimi. Možná patří dokonce mezi první dva, a kdo ví, možná míří k tomu být číslem jedna.“ Tento komentář zdůrazňuje, jak daleko se Russell v posledních letech dostal a jaký vliv má na celkové dění ve Formuli 1.
Během úvodních závodů sezóny 2025, Russell také vtipkoval na adresu svého krajana Landa Norrise, čímž ho možná lehce tlačil pod tlak. V Austrálii například řekl, že McLaren by mohl už přepnout na vývoj auta pro sezonu 2026 a v Číně prohlásil, že McLaren má větší výhodu než Red Bull měl v dominující sezoně 2023.
Wolff také podpořil svého jezdce v jeho výrocích a v reakci na kritiku od Oscar Piastriho, který označil Russellovy komentáře za "přehnané", zdůraznil, že je Russell rozhodně „rattling the cage“ – tedy, že skutečně vyvolává diskuzi a pozornost. V Číně to podle Wolffa byla validní výpověď, a tým musí analyzovat svou pozici po několika závodech, aby zjistil, kde se ve skutečnosti nachází.
Co se týče budoucnosti Russella, včetně jeho smlouvy na rok 2026, Wolff odmítl sdílet podrobnosti, ale potvrdil, že má s Russellem a Antonellim složité dohody, které nabízejí možnosti pro prodloužení jejich spolupráce. „George je Mercedeský jezdec, a jsme hrdí na to, že ho máme v týmu,“ dodal Wolff, který je od začátku kariéry Russella v F1 na něj velmi pyšný a soustředí svou pozornost na jeho další rozvoj.
Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.
Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.