Šéf týmu Mercedes Toto Wolff označil George Russella za jednoho ze tří nejlepších jezdců současné F1. Svůj názor opírá o Russellův působivý start do sezóny 2025.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, vyjádřil vysoké uznání Georgi Russellovi po jeho vynikajícím startu do sezóny 2025, kdy dosáhl dvou po sobě jdoucích pódií v Austrálii a Číně. Po těchto výkonech, které ho dostaly na deváté místo v celkovém pořadí šampionátu, Wolff prohlásil, že Russell patří mezi nejlepší tři jezdce současné F1, a to nejen díky jeho výkonům v posledních závodech, ale i jeho celkovému potenciálu.
„Nikdy nedávám hodnocení 10 z 10, protože vždy věřím, že může být ještě lépe. Ale vzhledem k okolnostem v Číně, dávám mu 10 z 10,“ řekl Wolff pro Sky Sports F1, čímž ocenil Russellovu schopnost maximálně využít auto, pneumatiky a strategii. Tento výkon, včetně téměř získání druhého místa v Číně poté, co Norris měl problémy s brzdami, podle Wolffa ukazuje, jak silný je britský jezdec.
Russell byl od začátku sezóny v roli lídra Mercedesu, což bylo posíleno příchodem Kimiho Antonelliho jako jeho nového týmového kolegy, a to i vzhledem k Hamiltonově přechodu do Ferrari. Wolff vyjádřil přesvědčení, že jeho týmový kolega není jen velmi talentovaným jezdcem, ale i opravdovým bojovníkem, jak na trati, tak mimo ni.
Když se Wolffa zeptali na to, kdo jsou nejlepší jezdci v F1, jasně uvedl: „Pokud bych měl jmenovat tři nejlepší, George je rozhodně mezi nimi. Možná patří dokonce mezi první dva, a kdo ví, možná míří k tomu být číslem jedna.“ Tento komentář zdůrazňuje, jak daleko se Russell v posledních letech dostal a jaký vliv má na celkové dění ve Formuli 1.
Během úvodních závodů sezóny 2025, Russell také vtipkoval na adresu svého krajana Landa Norrise, čímž ho možná lehce tlačil pod tlak. V Austrálii například řekl, že McLaren by mohl už přepnout na vývoj auta pro sezonu 2026 a v Číně prohlásil, že McLaren má větší výhodu než Red Bull měl v dominující sezoně 2023.
Wolff také podpořil svého jezdce v jeho výrocích a v reakci na kritiku od Oscar Piastriho, který označil Russellovy komentáře za "přehnané", zdůraznil, že je Russell rozhodně „rattling the cage“ – tedy, že skutečně vyvolává diskuzi a pozornost. V Číně to podle Wolffa byla validní výpověď, a tým musí analyzovat svou pozici po několika závodech, aby zjistil, kde se ve skutečnosti nachází.
Co se týče budoucnosti Russella, včetně jeho smlouvy na rok 2026, Wolff odmítl sdílet podrobnosti, ale potvrdil, že má s Russellem a Antonellim složité dohody, které nabízejí možnosti pro prodloužení jejich spolupráce. „George je Mercedeský jezdec, a jsme hrdí na to, že ho máme v týmu,“ dodal Wolff, který je od začátku kariéry Russella v F1 na něj velmi pyšný a soustředí svou pozornost na jeho další rozvoj.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.