Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Oscar Piastri v Džiddě potvrdil skvělou formu a vítězstvím ze druhého místa na startu sesadil Landa Norrise z čela průběžného pořadí šampionátu. Přestože Australan projel cílem jako první, jeho náskok na Maxe Verstappena byl po penalizaci Nizozemce pouhých 2,8 sekundy. Verstappen si totiž musel během zastávky v boxech odpykat pětisekundový trest za to, že v souboji s Piastrim zkrátil první zatáčku.
Lando Norris mezitím předvedl působivou stíhací jízdu. Po havárii v kvalifikaci, která ho odsunula až na desáté místo na startovním roštu, se dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Přesto si Brit po závodě posteskl: "Samozřejmě je škoda, že nám podium těsně uteklo. Byli jsme blízko, ale Charles Leclerc odjel skvělý první stint a měl lepší pneumatiky v závěru."
Na otázku, jak hodnotí výkon Red Bullu a Ferrari, reagoval Norris trochu podrážděně. "Nevím, proč jsou lidé tak překvapení, jsou v závodech rychlí stejně jako my. Jen proto, že jsme občas rychlí v trénincích, všichni hned začnou s tím vším blábolem," poznamenal pro Sky Sports F1. Podle něj McLaren často ukazuje formu v trénincích, ale v kvalifikaci a závodě už není tak dominantní, jak si veřejnost myslí.
Norris rovněž přiznal, že optimalizace výkonu přes tréninky a kvalifikaci je jejich způsob práce. "Kdybychom to nedělali tímto způsobem, byli bychom ještě víc vzadu. Máme skvělé auto a asi nejrychlejší v průměru, ale rozhodně nemáme takový náskok," zdůraznil. Současně připustil, že bez Verstappenovy penalizace by Max pravděpodobně v Džiddě dominoval.
I přes smíšené pocity ze závodu zůstává Norris optimistický, přesto si je vědom, že na sobotní výkon musí zapracovat. "Musím si soboty trochu ulehčit. Když startujete vepředu, všechno je pak v závodě mnohem jednodušší," dodal a podobný vzkaz poslal i svému týmu přes vysílačku. Po pěti odjetých závodech sezony tak Norris ztrácí na vedoucího Piastriho deset bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.