Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Liam Lawson debutoval s vozem RB21 během testování ve středu ráno a následně pokračoval celý čtvrtek. Jeho testování však skončilo dříve než u většiny ostatních jezdců.
Jolyon Palmer uvedl, že Red Bull upřednostňuje Maxe Verstappena, který měl k dispozici vůz ve vyšší specifikaci, což odráží týmovou strategii zaměřenou na maximalizaci jeho potenciálu.
Christian Horner si je vědom, že nejlepší šance na zisk titulů spočívá v podpoře Verstappenovy výkonnosti, přičemž Lawson se musí přizpůsobit své nové roli.
Lawsonovo nejlepší kolo v testech mělo čas 1:30,252, což ho zařadilo na 11. místo. I když hlavní časy na kolo nejsou rozhodující, například Lando Norris skončil až na 17. pozici. Před nadcházející Velkou cenou Austrálie je McLaren považován za lídra v rychlosti, následován Red Bullem, Mercedesem a Ferrarim.
Jak uvedl web ESPN bylo tempo Red Bullu v Bahrajnu "těžké pochopit", přičemž nový RB21 nemusí být nejrychlejším vozem na startovním roštu. I přesto by však měl Max Verstappen, považovaný za jednoho z nejkompletnějších jezdců, vyhrát několik prvních závodů sezóny. Loni Verstappen vydržel 10 závodů bez vítězství, což ukazuje, že i když tým není nejrychlejší, jeho výkonnost stále zůstává na vysoké úrovni.
Red Bull si může oddychnout, že je stále v konkurenci, ale individuální vyhlídky Liama Lawsona zůstávají nejisté. Jeden z konkurentů si žertem všiml, že vůz vypadal jako "světový bijec" v rukou Verstappena, ale v rukou Lawsona skončil až čtvrtý nejrychlejší. Tento výsledek však není zcela překvapivý, když vezmeme v úvahu, že Lawson odjel pouze 11 kol.
Karun Chandhok vyjádřil obavy, že by Liam Lawson mohl po tak rychlém příchodu do Red Bullu vyhořet. Připomněl, že Christian Horner a Helmut Marko původně neplánovali povýšit žádného z jejich juniorských jezdců, a že plánované prodloužení smlouvy Sergia Péreze o dva roky vypadalo jako uzavřená záležitost. Nicméně, vzhledem k výraznému zhoršení Pérezových výkonů se jeho pozice stala neudržitelnou.
Lawson nyní čelí obrovské příležitosti, kdy by mohl letos poprvé dosáhnout na stupně vítězů, nebo dokonce vyhrát závod. Na začátku září přitom vůbec nebyl na startovním roštu. Günther Steiner ale upozorňuje, že i když je Lawson na začátku sezóny "nečekaně super dobrý", bude se muset "hodně učit" a přizpůsobit se nárokům, které s sebou přináší závodění v Red Bullu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.