Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Liam Lawson debutoval s vozem RB21 během testování ve středu ráno a následně pokračoval celý čtvrtek. Jeho testování však skončilo dříve než u většiny ostatních jezdců.
Jolyon Palmer uvedl, že Red Bull upřednostňuje Maxe Verstappena, který měl k dispozici vůz ve vyšší specifikaci, což odráží týmovou strategii zaměřenou na maximalizaci jeho potenciálu.
Christian Horner si je vědom, že nejlepší šance na zisk titulů spočívá v podpoře Verstappenovy výkonnosti, přičemž Lawson se musí přizpůsobit své nové roli.
Lawsonovo nejlepší kolo v testech mělo čas 1:30,252, což ho zařadilo na 11. místo. I když hlavní časy na kolo nejsou rozhodující, například Lando Norris skončil až na 17. pozici. Před nadcházející Velkou cenou Austrálie je McLaren považován za lídra v rychlosti, následován Red Bullem, Mercedesem a Ferrarim.
Jak uvedl web ESPN bylo tempo Red Bullu v Bahrajnu "těžké pochopit", přičemž nový RB21 nemusí být nejrychlejším vozem na startovním roštu. I přesto by však měl Max Verstappen, považovaný za jednoho z nejkompletnějších jezdců, vyhrát několik prvních závodů sezóny. Loni Verstappen vydržel 10 závodů bez vítězství, což ukazuje, že i když tým není nejrychlejší, jeho výkonnost stále zůstává na vysoké úrovni.
Red Bull si může oddychnout, že je stále v konkurenci, ale individuální vyhlídky Liama Lawsona zůstávají nejisté. Jeden z konkurentů si žertem všiml, že vůz vypadal jako "světový bijec" v rukou Verstappena, ale v rukou Lawsona skončil až čtvrtý nejrychlejší. Tento výsledek však není zcela překvapivý, když vezmeme v úvahu, že Lawson odjel pouze 11 kol.
Karun Chandhok vyjádřil obavy, že by Liam Lawson mohl po tak rychlém příchodu do Red Bullu vyhořet. Připomněl, že Christian Horner a Helmut Marko původně neplánovali povýšit žádného z jejich juniorských jezdců, a že plánované prodloužení smlouvy Sergia Péreze o dva roky vypadalo jako uzavřená záležitost. Nicméně, vzhledem k výraznému zhoršení Pérezových výkonů se jeho pozice stala neudržitelnou.
Lawson nyní čelí obrovské příležitosti, kdy by mohl letos poprvé dosáhnout na stupně vítězů, nebo dokonce vyhrát závod. Na začátku září přitom vůbec nebyl na startovním roštu. Günther Steiner ale upozorňuje, že i když je Lawson na začátku sezóny "nečekaně super dobrý", bude se muset "hodně učit" a přizpůsobit se nárokům, které s sebou přináší závodění v Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.