Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, zahájil svou první sezónu ve Ferrari pro rok 2025, což je jedna z největších změn ve Formuli 1. Tato změna přitahuje obrovskou pozornost a spustí novou etapu jeho kariéry.
Oficiálně začal svou kariéru ve Ferrari poté, co se na Nový rok oficiálně stal pilotem italské stáje, nový podpis hvězdy Scuderie poprvé navštívil jejich slavné sídlo 20. ledna.
Po podpisu kontraktu navštívil slavné sídlo Ferrari v Maranellu stejný den 20. ledna, kde se setkal s vedením a kolegy. Během svého prvního dne v italském týmu pózoval v černém obleku před sídlem zakladatele Enza Ferrari a F40, oblíbeným sportovním vozem značky. Následně se zapojil do intenzivního programu, aby se seznámil s novým prostředím a pracovními postupy Ferrari.
Ferrari stále vyvíjí nový vůz pro sezónu 2025, ale v souladu s pravidly F1 mohou týmy testovat starší modely. Lewis Hamilton měl proto možnost v rámci prvních jízd řídit Ferrari SF-23, což vzbudilo velké nadšení mezi fanoušky. Tento vůz, i když není finální verzí pro 2025, ukazuje Hamiltonovo první svezení.
Ferrari naplánovalo třídenní testování TPC ve starém voze na Circuit de Catalunya od 28. do 30. ledna, kde se Lewis Hamilton a Charles Leclerc zaměří na srovnání Ferrari s jejich předchozími vozy.
Barcelona, známá Hamiltonovi, mu poskytne příležitost lépe se adaptovat na pracovní postupy Ferrari a přizpůsobit se novým strojům. Po těchto testech budou mít oba jezdci ještě další příležitosti testovat vozy před uvedením nového modelu Ferrari pro 2025.
Frederic Vasseur potvrdil, že před sezónou 2025 nebude žádné speciální "odhalení" Ferrari pro Lewise Hamiltona. Místo toho se Hamilton připojí k Charlesi Leclercovi a dalším kolegům na zahájení sezóny 2025 v londýnské O2 aréně 18. února. O den později se zúčastní i uvedení svého prvního vozu Ferrari v Maranellu.
Obe piloti, Hamilton a Leclerc budou testovat nový vůz Ferrari pro rok 2025 na shakedownu ve Fioranu 19. února. Jejich úplné debuty se uskuteční během testování v Bahrajnu od 26. do 28. února, kde se během tří dnů podělí o řízení. Jejich první závodní víkend ve Ferrari se bude konat v Melbourne na Velké ceně Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Ferrari podepsalo s Lewisem Hamiltonem víceletý kontrakt, který by mohl zahrnovat sezóny 2025 a 2026, s možností pokračování i po tomto období. Hamilton, který v lednu oslavil 40. narozeniny, se chystá na svou 19. sezónu ve Formuli 1. Kromě toho se po dvou letech vrátila jeho bývalá trenérka výkonnosti Angela Cullenová, která byla po jeho boku od roku 2016 až do začátku roku 2023. Cullenová byla přítomna při Hamiltonově debutu ve Ferrari ve Fioranu.
Hamiltonovým novým závodním inženýrem je mezitím Ital Riccardo Adami, který stejnou roli zastával za Carlose Sainze a před ním Sebastiana Vettela. Adami se bude snažit vybudovat s Hamiltonem stejně úspěšný vztah jako Peter 'Bono' Bonnington v Mercedesu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.