Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, zahájil svou první sezónu ve Ferrari pro rok 2025, což je jedna z největších změn ve Formuli 1. Tato změna přitahuje obrovskou pozornost a spustí novou etapu jeho kariéry.
Oficiálně začal svou kariéru ve Ferrari poté, co se na Nový rok oficiálně stal pilotem italské stáje, nový podpis hvězdy Scuderie poprvé navštívil jejich slavné sídlo 20. ledna.
Po podpisu kontraktu navštívil slavné sídlo Ferrari v Maranellu stejný den 20. ledna, kde se setkal s vedením a kolegy. Během svého prvního dne v italském týmu pózoval v černém obleku před sídlem zakladatele Enza Ferrari a F40, oblíbeným sportovním vozem značky. Následně se zapojil do intenzivního programu, aby se seznámil s novým prostředím a pracovními postupy Ferrari.
Ferrari stále vyvíjí nový vůz pro sezónu 2025, ale v souladu s pravidly F1 mohou týmy testovat starší modely. Lewis Hamilton měl proto možnost v rámci prvních jízd řídit Ferrari SF-23, což vzbudilo velké nadšení mezi fanoušky. Tento vůz, i když není finální verzí pro 2025, ukazuje Hamiltonovo první svezení.
Ferrari naplánovalo třídenní testování TPC ve starém voze na Circuit de Catalunya od 28. do 30. ledna, kde se Lewis Hamilton a Charles Leclerc zaměří na srovnání Ferrari s jejich předchozími vozy.
Barcelona, známá Hamiltonovi, mu poskytne příležitost lépe se adaptovat na pracovní postupy Ferrari a přizpůsobit se novým strojům. Po těchto testech budou mít oba jezdci ještě další příležitosti testovat vozy před uvedením nového modelu Ferrari pro 2025.
Frederic Vasseur potvrdil, že před sezónou 2025 nebude žádné speciální "odhalení" Ferrari pro Lewise Hamiltona. Místo toho se Hamilton připojí k Charlesi Leclercovi a dalším kolegům na zahájení sezóny 2025 v londýnské O2 aréně 18. února. O den později se zúčastní i uvedení svého prvního vozu Ferrari v Maranellu.
Obe piloti, Hamilton a Leclerc budou testovat nový vůz Ferrari pro rok 2025 na shakedownu ve Fioranu 19. února. Jejich úplné debuty se uskuteční během testování v Bahrajnu od 26. do 28. února, kde se během tří dnů podělí o řízení. Jejich první závodní víkend ve Ferrari se bude konat v Melbourne na Velké ceně Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Ferrari podepsalo s Lewisem Hamiltonem víceletý kontrakt, který by mohl zahrnovat sezóny 2025 a 2026, s možností pokračování i po tomto období. Hamilton, který v lednu oslavil 40. narozeniny, se chystá na svou 19. sezónu ve Formuli 1. Kromě toho se po dvou letech vrátila jeho bývalá trenérka výkonnosti Angela Cullenová, která byla po jeho boku od roku 2016 až do začátku roku 2023. Cullenová byla přítomna při Hamiltonově debutu ve Ferrari ve Fioranu.
Hamiltonovým novým závodním inženýrem je mezitím Ital Riccardo Adami, který stejnou roli zastával za Carlose Sainze a před ním Sebastiana Vettela. Adami se bude snažit vybudovat s Hamiltonem stejně úspěšný vztah jako Peter 'Bono' Bonnington v Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.