Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Lando Norris si na Velké ceně Austrálie připsal vítězství v náročných podmínkách a odolal tlakům Oscara Piastriho i Maxe Verstappena. Přesto odmítá tvrzení, že by se McLaren mohl nyní soustředit na budoucí sezóny a brát letošní titul za hotovou věc.
Jeho postoj kontrastuje s výrokem George Russella z Mercedesu, který po závodě naznačil, že McLaren je v takové formě, že si může dovolit přesměrovat vývojové úsilí na rok 2026. „Jsou v takové výhodě, protože mohou nyní zastavit vývoj a jít naplno do sezony 2026, protože je těžké překonat tuto mezeru,“ prohlásil Russell.
Norris však takový přístup odmítá. „Vím, že George měl na začátku víkendu nějaké komentáře. To není mentalita, kterou byste měli mít… Promiň, kámo!“ reagoval britský jezdec na slova svého krajana. „Na letošním voze máme ještě hodně práce. Pokud se v této pozici uvolníte, selžete.“
Připomněl také, že McLaren stále musí pracovat na udržení své výkonnosti. „Ve formuli 1, když si začnete myslet, že věci jsou dobré a skvělé, tak vás začnou dostihnou. Máme před sebou spoustu práce, jsme favorité, protože tým odvedl úžasnou práci. Jsou závody, se kterými budeme bojovat,“ řekl Norris.
Přesto si uvědomuje, že McLaren se nyní dostal do pozice nejsilnějšího týmu. „Jsme favorité a jsme tým, který je třeba porazit,“ připustil. Přesto ale vyzval ke klidu: „Dovolme, aby se odehrály další závody, než řekneme tyto zřejmé věci.“
Zda Norrisova skepse ohledně dominance McLarenu obstojí, ukáže další závod. Formule 1 se přesouvá do Číny, kde se příští víkend uskuteční Velká cena Šanghaje. Britský jezdec se bude snažit potvrdit svou výbornou formu a udržet McLaren na vrcholu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.