Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Po nadějném startu do sezony zažil Mercedes v Saúdské Arábii tvrdé vystřízlivění. George Russell dojel pátý, Andrea Kimi Antonelli šestý, a stříbrné šípy zaostaly za McLarenem, Red Bullem i Ferrari. Šéf týmu Toto Wolff neskrýval frustraci: „Byl to jednoznačně náš nejhorší výkon roku,“ prohlásil. „Tempo nám dramaticky spadlo kvůli přehřívání a puchýřům na pneumatikách a zatím nevíme proč.“
Toto Wolff těžce nesl, že Mercedes po slibné kvalifikaci, kde Russell startoval ze třetí pozice, nedokázal navázat dobrým výsledkem. „Když máte druhé nejrychlejší auto a závod pak dopadne takhle, jen to zvyšuje frustraci,“ poznamenal.
Podobnou frustraci vyjádřil i George Russell, který v rozhovoru pro Sky Sports F1 popsal, že měl v závodě velké problémy s přehříváním pneumatik. „Snažil jsem se v druhém stintu držet Maxe, ale bylo mi jasné, že to dlouho nevydržím, a nakonec jsme ztratili tempo,“ řekl. V posledních patnácti kolech ztrácel každé kolo zhruba sekundu a přiznal, že Mercedes prostě neměl dostatečné tempo: „Na špatný den bereme páté místo, ale musíme se rychle zlepšit.“
Problém podle Russella nesouvisel s teplotou vzduchu, ale se způsobem, jakým auto generovalo teplo v zatáčkách: „Pneumatiky jsme přetížili, vznikly puchýře na přední i zadní sadě a najednou zmizela veškerá přilnavost.“
Zklamání v Džiddě přichází navzdory Russellovu silnému startu sezony, kdy stál třikrát na stupních vítězů, včetně druhého místa v Bahrajnu. „Potřebujeme pochopit, proč to v Bahrajnu fungovalo, přestože tamní trať taky přehřívá pneumatiky,ale jinak než tady v Džiddě,“ řekl.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.