George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Mercedes dominoval F1 od roku 2014 do 2021, kdy získal osm titulů v řadě, ale od zavedení nových pravidel na začátku roku 2022, kdy se k týmu připojil i George Russell, se jejich výkony výrazně zhoršily. V roce 2022 a 2023 vyhráli pouze jednu Grand Prix, a přestože v roce 2024 čtyřikrát vystoupili na nejvyšší stupínek, čtvrté místo v Poháru konstruktérů za McLarenem, Ferrari a Red Bullem znamenalo jejich nejhorší výsledek od roku 2012.
Problémy Mercedesu v posledních třech sezónách byly důsledkem slabého startu do každé z nich, ale v poslední sezóně před novými změnami v pravidlech je George Russell optimistický ohledně šancí týmu být konkurenceschopný od samého začátku. Při představení vozu W16 na oficiálním zahájení sezóny v Londýně Russell uvedl: „Myslím, že letos dojde k zásadní změně. Každý rok jsme odhalili problém, vyřešili ho, ale vytvořili nový.“
„Byli jsme pravděpodobně mnohem disciplinovanější při každé provedené změně a důkladnější než kdy předtím, pokud jde o testování na simulátoru, abychom zajistili, že se vyhneme novým problémům,“ uvedl Russell.
„A zatím to vypadá jako rozumný krok, samozřejmě nevíte, co dělají ostatní, ale myslím, že to bude docela zajímavá sezóna, co se týče toho, jak týmy rozdělí své zdroje mezi sezónami 2025 a 2026,“ doplnil britský závodník.
Russell také zmínil význam přínosu svého nového týmového kolegy Andreje Kimiho Antonelliho, 18letého Itala, který nahradil Lewise Hamiltona po jeho přestupu do Ferrari. „Tento rok mám mnohem větší sebevědomí, protože díky práci na simulátoru jsem si jistější, že se neocitneme v pasti, jak tomu bylo v předchozích letech. Máme v týmu skvělé simulátorové jezdce, kteří tomu věnují hodně úsilí, a Kimi také odvedl vynikající práci," chválí mladého nováčka George.
Když byl požádán, aby upřesnil, co měl na mysli, když mluvil o „pasti“, Russell vysvětlil: „V posledních dvou letech jsme se tolik soustředili na řešení problémů, že jsme nebrali v úvahu, jaké nové problémy by to mohlo v budoucnu způsobit.“
„Když vyřešíte jeden problém, často vznikne nový, proto jsme teď mnohem víc zaměřeni na to, co nás čeká v budoucnosti. To je běžné, když pracujete na aerodynamice vozu. Při změnách vlastností vozu – například posílení přední části může oslabit zadní část. Pokud to přeženete, může to být stejně velký problém, jako když byste to udělali naopak," dodal Brit.
„Je důležité být důkladný, mít jasnou představu o tom, jaké změny uděláme, co to přinese, a jestli to může způsobit problémy na závodech. Pokud ano, musíme vědět, jak se s tím vypořádat během jízdy,“ doplnil.
I přes nevyrovnané výkony Mercedesu v roce 2024, George Russell ukázal silnou formu a v konečném pořadí šampionátu skončil o 22 bodů před Lewisem Hamiltonem. V kvalifikacích byl zvláště dominantní, když svého týmového kolegu porazil poměrem 19-5, a stejně tak měl navrch v sprintových trénincích, kde vyhrál 5 z 6 soubojů.
„Moje kvalifikační výkony byly minulý rok mou silnou stránkou. Pořád jsem cítil, že mám více, co nabídnout v závodech, a myslím, že poslední tři roky to ukázaly. V roce 2022 byla moje čistá rychlost nepochybná, ale Lewis měl pravděpodobně lepší závodní tempo. A od té doby jsem se každý rok zlepšoval, takže se teď zaměřuji na to, abych to ještě více vypiloval. A také jsem si uvědomil, na jakých tratích jsem měl problémy a na čem chci pracovat. Takže ano, jde o malé detaily,“ prozradil Russell.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.