George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Mercedes dominoval F1 od roku 2014 do 2021, kdy získal osm titulů v řadě, ale od zavedení nových pravidel na začátku roku 2022, kdy se k týmu připojil i George Russell, se jejich výkony výrazně zhoršily. V roce 2022 a 2023 vyhráli pouze jednu Grand Prix, a přestože v roce 2024 čtyřikrát vystoupili na nejvyšší stupínek, čtvrté místo v Poháru konstruktérů za McLarenem, Ferrari a Red Bullem znamenalo jejich nejhorší výsledek od roku 2012.
Problémy Mercedesu v posledních třech sezónách byly důsledkem slabého startu do každé z nich, ale v poslední sezóně před novými změnami v pravidlech je George Russell optimistický ohledně šancí týmu být konkurenceschopný od samého začátku. Při představení vozu W16 na oficiálním zahájení sezóny v Londýně Russell uvedl: „Myslím, že letos dojde k zásadní změně. Každý rok jsme odhalili problém, vyřešili ho, ale vytvořili nový.“
„Byli jsme pravděpodobně mnohem disciplinovanější při každé provedené změně a důkladnější než kdy předtím, pokud jde o testování na simulátoru, abychom zajistili, že se vyhneme novým problémům,“ uvedl Russell.
„A zatím to vypadá jako rozumný krok, samozřejmě nevíte, co dělají ostatní, ale myslím, že to bude docela zajímavá sezóna, co se týče toho, jak týmy rozdělí své zdroje mezi sezónami 2025 a 2026,“ doplnil britský závodník.
Russell také zmínil význam přínosu svého nového týmového kolegy Andreje Kimiho Antonelliho, 18letého Itala, který nahradil Lewise Hamiltona po jeho přestupu do Ferrari. „Tento rok mám mnohem větší sebevědomí, protože díky práci na simulátoru jsem si jistější, že se neocitneme v pasti, jak tomu bylo v předchozích letech. Máme v týmu skvělé simulátorové jezdce, kteří tomu věnují hodně úsilí, a Kimi také odvedl vynikající práci," chválí mladého nováčka George.
Když byl požádán, aby upřesnil, co měl na mysli, když mluvil o „pasti“, Russell vysvětlil: „V posledních dvou letech jsme se tolik soustředili na řešení problémů, že jsme nebrali v úvahu, jaké nové problémy by to mohlo v budoucnu způsobit.“
„Když vyřešíte jeden problém, často vznikne nový, proto jsme teď mnohem víc zaměřeni na to, co nás čeká v budoucnosti. To je běžné, když pracujete na aerodynamice vozu. Při změnách vlastností vozu – například posílení přední části může oslabit zadní část. Pokud to přeženete, může to být stejně velký problém, jako když byste to udělali naopak," dodal Brit.
„Je důležité být důkladný, mít jasnou představu o tom, jaké změny uděláme, co to přinese, a jestli to může způsobit problémy na závodech. Pokud ano, musíme vědět, jak se s tím vypořádat během jízdy,“ doplnil.
I přes nevyrovnané výkony Mercedesu v roce 2024, George Russell ukázal silnou formu a v konečném pořadí šampionátu skončil o 22 bodů před Lewisem Hamiltonem. V kvalifikacích byl zvláště dominantní, když svého týmového kolegu porazil poměrem 19-5, a stejně tak měl navrch v sprintových trénincích, kde vyhrál 5 z 6 soubojů.
„Moje kvalifikační výkony byly minulý rok mou silnou stránkou. Pořád jsem cítil, že mám více, co nabídnout v závodech, a myslím, že poslední tři roky to ukázaly. V roce 2022 byla moje čistá rychlost nepochybná, ale Lewis měl pravděpodobně lepší závodní tempo. A od té doby jsem se každý rok zlepšoval, takže se teď zaměřuji na to, abych to ještě více vypiloval. A také jsem si uvědomil, na jakých tratích jsem měl problémy a na čem chci pracovat. Takže ano, jde o malé detaily,“ prozradil Russell.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.