George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Mercedes dominoval F1 od roku 2014 do 2021, kdy získal osm titulů v řadě, ale od zavedení nových pravidel na začátku roku 2022, kdy se k týmu připojil i George Russell, se jejich výkony výrazně zhoršily. V roce 2022 a 2023 vyhráli pouze jednu Grand Prix, a přestože v roce 2024 čtyřikrát vystoupili na nejvyšší stupínek, čtvrté místo v Poháru konstruktérů za McLarenem, Ferrari a Red Bullem znamenalo jejich nejhorší výsledek od roku 2012.
Problémy Mercedesu v posledních třech sezónách byly důsledkem slabého startu do každé z nich, ale v poslední sezóně před novými změnami v pravidlech je George Russell optimistický ohledně šancí týmu být konkurenceschopný od samého začátku. Při představení vozu W16 na oficiálním zahájení sezóny v Londýně Russell uvedl: „Myslím, že letos dojde k zásadní změně. Každý rok jsme odhalili problém, vyřešili ho, ale vytvořili nový.“
„Byli jsme pravděpodobně mnohem disciplinovanější při každé provedené změně a důkladnější než kdy předtím, pokud jde o testování na simulátoru, abychom zajistili, že se vyhneme novým problémům,“ uvedl Russell.
„A zatím to vypadá jako rozumný krok, samozřejmě nevíte, co dělají ostatní, ale myslím, že to bude docela zajímavá sezóna, co se týče toho, jak týmy rozdělí své zdroje mezi sezónami 2025 a 2026,“ doplnil britský závodník.
Russell také zmínil význam přínosu svého nového týmového kolegy Andreje Kimiho Antonelliho, 18letého Itala, který nahradil Lewise Hamiltona po jeho přestupu do Ferrari. „Tento rok mám mnohem větší sebevědomí, protože díky práci na simulátoru jsem si jistější, že se neocitneme v pasti, jak tomu bylo v předchozích letech. Máme v týmu skvělé simulátorové jezdce, kteří tomu věnují hodně úsilí, a Kimi také odvedl vynikající práci," chválí mladého nováčka George.
Když byl požádán, aby upřesnil, co měl na mysli, když mluvil o „pasti“, Russell vysvětlil: „V posledních dvou letech jsme se tolik soustředili na řešení problémů, že jsme nebrali v úvahu, jaké nové problémy by to mohlo v budoucnu způsobit.“
„Když vyřešíte jeden problém, často vznikne nový, proto jsme teď mnohem víc zaměřeni na to, co nás čeká v budoucnosti. To je běžné, když pracujete na aerodynamice vozu. Při změnách vlastností vozu – například posílení přední části může oslabit zadní část. Pokud to přeženete, může to být stejně velký problém, jako když byste to udělali naopak," dodal Brit.
„Je důležité být důkladný, mít jasnou představu o tom, jaké změny uděláme, co to přinese, a jestli to může způsobit problémy na závodech. Pokud ano, musíme vědět, jak se s tím vypořádat během jízdy,“ doplnil.
I přes nevyrovnané výkony Mercedesu v roce 2024, George Russell ukázal silnou formu a v konečném pořadí šampionátu skončil o 22 bodů před Lewisem Hamiltonem. V kvalifikacích byl zvláště dominantní, když svého týmového kolegu porazil poměrem 19-5, a stejně tak měl navrch v sprintových trénincích, kde vyhrál 5 z 6 soubojů.
„Moje kvalifikační výkony byly minulý rok mou silnou stránkou. Pořád jsem cítil, že mám více, co nabídnout v závodech, a myslím, že poslední tři roky to ukázaly. V roce 2022 byla moje čistá rychlost nepochybná, ale Lewis měl pravděpodobně lepší závodní tempo. A od té doby jsem se každý rok zlepšoval, takže se teď zaměřuji na to, abych to ještě více vypiloval. A také jsem si uvědomil, na jakých tratích jsem měl problémy a na čem chci pracovat. Takže ano, jde o malé detaily,“ prozradil Russell.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.