George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Mercedes dominoval F1 od roku 2014 do 2021, kdy získal osm titulů v řadě, ale od zavedení nových pravidel na začátku roku 2022, kdy se k týmu připojil i George Russell, se jejich výkony výrazně zhoršily. V roce 2022 a 2023 vyhráli pouze jednu Grand Prix, a přestože v roce 2024 čtyřikrát vystoupili na nejvyšší stupínek, čtvrté místo v Poháru konstruktérů za McLarenem, Ferrari a Red Bullem znamenalo jejich nejhorší výsledek od roku 2012.
Problémy Mercedesu v posledních třech sezónách byly důsledkem slabého startu do každé z nich, ale v poslední sezóně před novými změnami v pravidlech je George Russell optimistický ohledně šancí týmu být konkurenceschopný od samého začátku. Při představení vozu W16 na oficiálním zahájení sezóny v Londýně Russell uvedl: „Myslím, že letos dojde k zásadní změně. Každý rok jsme odhalili problém, vyřešili ho, ale vytvořili nový.“
„Byli jsme pravděpodobně mnohem disciplinovanější při každé provedené změně a důkladnější než kdy předtím, pokud jde o testování na simulátoru, abychom zajistili, že se vyhneme novým problémům,“ uvedl Russell.
„A zatím to vypadá jako rozumný krok, samozřejmě nevíte, co dělají ostatní, ale myslím, že to bude docela zajímavá sezóna, co se týče toho, jak týmy rozdělí své zdroje mezi sezónami 2025 a 2026,“ doplnil britský závodník.
Russell také zmínil význam přínosu svého nového týmového kolegy Andreje Kimiho Antonelliho, 18letého Itala, který nahradil Lewise Hamiltona po jeho přestupu do Ferrari. „Tento rok mám mnohem větší sebevědomí, protože díky práci na simulátoru jsem si jistější, že se neocitneme v pasti, jak tomu bylo v předchozích letech. Máme v týmu skvělé simulátorové jezdce, kteří tomu věnují hodně úsilí, a Kimi také odvedl vynikající práci," chválí mladého nováčka George.
Když byl požádán, aby upřesnil, co měl na mysli, když mluvil o „pasti“, Russell vysvětlil: „V posledních dvou letech jsme se tolik soustředili na řešení problémů, že jsme nebrali v úvahu, jaké nové problémy by to mohlo v budoucnu způsobit.“
„Když vyřešíte jeden problém, často vznikne nový, proto jsme teď mnohem víc zaměřeni na to, co nás čeká v budoucnosti. To je běžné, když pracujete na aerodynamice vozu. Při změnách vlastností vozu – například posílení přední části může oslabit zadní část. Pokud to přeženete, může to být stejně velký problém, jako když byste to udělali naopak," dodal Brit.
„Je důležité být důkladný, mít jasnou představu o tom, jaké změny uděláme, co to přinese, a jestli to může způsobit problémy na závodech. Pokud ano, musíme vědět, jak se s tím vypořádat během jízdy,“ doplnil.
I přes nevyrovnané výkony Mercedesu v roce 2024, George Russell ukázal silnou formu a v konečném pořadí šampionátu skončil o 22 bodů před Lewisem Hamiltonem. V kvalifikacích byl zvláště dominantní, když svého týmového kolegu porazil poměrem 19-5, a stejně tak měl navrch v sprintových trénincích, kde vyhrál 5 z 6 soubojů.
„Moje kvalifikační výkony byly minulý rok mou silnou stránkou. Pořád jsem cítil, že mám více, co nabídnout v závodech, a myslím, že poslední tři roky to ukázaly. V roce 2022 byla moje čistá rychlost nepochybná, ale Lewis měl pravděpodobně lepší závodní tempo. A od té doby jsem se každý rok zlepšoval, takže se teď zaměřuji na to, abych to ještě více vypiloval. A také jsem si uvědomil, na jakých tratích jsem měl problémy a na čem chci pracovat. Takže ano, jde o malé detaily,“ prozradil Russell.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.