Ve druhém tréninku na Velkou cenu Ruska dominoval Mercedes a Valtteri Bottas. Výborně se jeví rovněž Daniel Ricciardo a oba McLareny. Naopak trápí se Red Bull.
Druhý trénink započal za slunečného počasí. Obloha byla jako vymetená, pro tréninkové jízdy tedy naprosto ideální podmínky. Jako první si měřený čas připsal Lando Norris, jehož týmový kolega Carlos Sainz během prvního tréninku havaroval. Brit musel svůj vůz v poslední zatáčce korigovat. Zdá se, že McLaren trpí určitou nestabilitou zadní části.
Dále se na okruh vydal Kevin Magnussen. Dán byl o tři desetiny pomalejší než Norris. Mezitím si Kimi Raikkonen stěžoval na vibrace vycházející ze svých pneumatik. Od Alfy se toho v Soči obecně moc nečeká, ostatně jako od všech týmů s motory Ferrari. V Maranellu už intenzivně pracují na pohonné jednotce pro příští rok, ta bude úplně odlišná od té letošní.
FP2's thrills and spills made Saturday and Sunday even harder to call 😬Watch the best bits here 👇👀#RussianGP 🇷🇺 #F1
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Do průběžného vedení se těsně před Norrise dostal Bottas, jemuž okruh v Soči sedí. Před třemi lety zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Fina ale brzy předstihl Lewis Hamilton rozdílem víc než jedné vteřiny.
Velmi dobrou formu dále prokazoval Daniel Ricciardo. který se dokázal vyšvihnout hned za Hamiltona. Pilot Renaultu skončil druhý už dopoledne a jen tak potvrzuje, že motorově náročný okruh jeho balíku svědčí. Až za Ricciarda se průběžně zařadil Verstappen. Holanďan absolvoval během týdne pohovory s Red Bullem i Hondou, jejichž cílem bylo rozptýlit Verstappennovi obavy o rychlost a spolehlivost motoru japonského výrobce.
Here's your ticket for The George Russell Show 🎟️Now... Enjoy! 🍿📺#RussianGP 🇷🇺 #F1 @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/NwVgwx6uLS
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Ferrari se nacházelo na dvanácté a čtrnácté příčce. V podání stáje z Maranella se blýská na další protrápený víkend. Po půl hodině vyjely oba Mercedesy na nejměkčích pneumatikách. Mírně rychlejším byl Hamilton, který se tak dostal na první místo. V témže čase se v garáži pilně pracovalo na Leclercově Ferrari.
O chvíli později měl Hamilton rozjeto výrazně nejrychlejší kolo, jenže v závěrečné pasáži prudce prozbrzdil a měl co dělat, aby jeho vůz neskončil napěchovaný v bariéře. Šestinásobný mistr světa však situaci nakonec s notnou dávkou potřebného štěstí ustál. Zato Bottas se dostal rozdílem čtvrt sekundy do čela.
That was 𝗖𝗟𝗢𝗦𝗘 😲Sochi showed it can catch out the very best of them - here's Lewis Hamilton narrowly avoiding Turn 13's barriers 👀#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/5vFu0odmq0
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Za tandemem Mercedesu následovali Pérez, Vettel, Ricciardo a Raikkonen. Australan se však nakonec dokázal probojovat na třetí pozici. Zdá se, že právě on by mohl být nejrychlejším jezdcem ze zbytku pole. Jako jeden z posledních si rychlé kolo připsal Leclerc, vyneslo ho na sedmou pozici.
Do konce měřených jízd už se nic výrazného nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.