Ve druhém tréninku na Velkou cenu Ruska dominoval Mercedes a Valtteri Bottas. Výborně se jeví rovněž Daniel Ricciardo a oba McLareny. Naopak trápí se Red Bull.
Druhý trénink započal za slunečného počasí. Obloha byla jako vymetená, pro tréninkové jízdy tedy naprosto ideální podmínky. Jako první si měřený čas připsal Lando Norris, jehož týmový kolega Carlos Sainz během prvního tréninku havaroval. Brit musel svůj vůz v poslední zatáčce korigovat. Zdá se, že McLaren trpí určitou nestabilitou zadní části.
Dále se na okruh vydal Kevin Magnussen. Dán byl o tři desetiny pomalejší než Norris. Mezitím si Kimi Raikkonen stěžoval na vibrace vycházející ze svých pneumatik. Od Alfy se toho v Soči obecně moc nečeká, ostatně jako od všech týmů s motory Ferrari. V Maranellu už intenzivně pracují na pohonné jednotce pro příští rok, ta bude úplně odlišná od té letošní.
FP2's thrills and spills made Saturday and Sunday even harder to call 😬Watch the best bits here 👇👀#RussianGP 🇷🇺 #F1
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Do průběžného vedení se těsně před Norrise dostal Bottas, jemuž okruh v Soči sedí. Před třemi lety zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Fina ale brzy předstihl Lewis Hamilton rozdílem víc než jedné vteřiny.
Velmi dobrou formu dále prokazoval Daniel Ricciardo. který se dokázal vyšvihnout hned za Hamiltona. Pilot Renaultu skončil druhý už dopoledne a jen tak potvrzuje, že motorově náročný okruh jeho balíku svědčí. Až za Ricciarda se průběžně zařadil Verstappen. Holanďan absolvoval během týdne pohovory s Red Bullem i Hondou, jejichž cílem bylo rozptýlit Verstappennovi obavy o rychlost a spolehlivost motoru japonského výrobce.
Here's your ticket for The George Russell Show 🎟️Now... Enjoy! 🍿📺#RussianGP 🇷🇺 #F1 @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/NwVgwx6uLS
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Ferrari se nacházelo na dvanácté a čtrnácté příčce. V podání stáje z Maranella se blýská na další protrápený víkend. Po půl hodině vyjely oba Mercedesy na nejměkčích pneumatikách. Mírně rychlejším byl Hamilton, který se tak dostal na první místo. V témže čase se v garáži pilně pracovalo na Leclercově Ferrari.
O chvíli později měl Hamilton rozjeto výrazně nejrychlejší kolo, jenže v závěrečné pasáži prudce prozbrzdil a měl co dělat, aby jeho vůz neskončil napěchovaný v bariéře. Šestinásobný mistr světa však situaci nakonec s notnou dávkou potřebného štěstí ustál. Zato Bottas se dostal rozdílem čtvrt sekundy do čela.
That was 𝗖𝗟𝗢𝗦𝗘 😲Sochi showed it can catch out the very best of them - here's Lewis Hamilton narrowly avoiding Turn 13's barriers 👀#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/5vFu0odmq0
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Za tandemem Mercedesu následovali Pérez, Vettel, Ricciardo a Raikkonen. Australan se však nakonec dokázal probojovat na třetí pozici. Zdá se, že právě on by mohl být nejrychlejším jezdcem ze zbytku pole. Jako jeden z posledních si rychlé kolo připsal Leclerc, vyneslo ho na sedmou pozici.
Do konce měřených jízd už se nic výrazného nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.