Ve třetím tréninku tempo udával Lewis Hamilton s Mercedesem před Estebanem Oconem v Renaultu a Landem Norrisem v McLarenu. Ferrari se zde velmi trápí. Dvacáté místo pro Sebastiana Vettela. Leclerc dojel sedmnáctý.
V pátečním druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen s Red Bullem. Poté se však nechal slyšet, že boj o pole position s Mercedesy dnes neočekává. Před kvalifikací však ještě týmy čeká poslední trénink. V Belgii včera v noci pršelo, dnes zpoza mraků občas vykoukne slunce, je zde 14 °C a trať má 19 °C.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a trénink může začít. Jako první vyráží z garáže Kevin Magnussen, Romain Grosjean a Lando Norris. Brzy je následují Pierre Gasly, Daniil Kvjat a Carlos Sainz.
První měřený čas si hned v úvodu připisuje Kevin Magnussen a má hodnotu 1:45, 984 min. Jeho týmový kolega Grosjean ztratil 0,322 s a všechny vozy se vydali do boxů.
Installation laps done ✅ A quick read of some data before we start pushing for some Quali laps 💪 #AlphaTauri #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/3enHKf0OKl
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 29, 2020
Chvíli se na trati opět ukázaly Haasy. Po dvaceti minutách zatím jako jediní najeli více než jedno kolo, konkrétně šest. Ale to už z garáží vyrazili téměř všichni kromě Gaslyho a Verstappena.
Do čela jdou Mercedesy, Bottas zajel 1:43,813 min a jeho týmový kolega Hamilton ztratil 0,6 sek. Oba na měkké sadě. Verstappen už také vyrazil a zařadil se na druhé místo s časem 1:43,896 min.
Průběžné pořadí po půl hodině tréninku: Bottas, Verstappen, Hamilton, Pérez, Ocon, Albon, Gasly, Norris, Ricciardo, Stroll, Kvjat, Leclerc, Russell, Sainz, Vettel, Giovinazzi, Magnussen, Grosjean.
Avčas časy se nyní dost mění. Kvjat si stěžuje na brzdy, které mu prý nefungují. Jediným jezdcem, který ještě nezajel žádný čas je Kimi Räikkönen. Na trati se chvílemi objevilo pár dešťových kapek, ale nic zásadního.
Ostatní postupně zajíždějí do boxů a právě zmíněný Räikkönen tak má nakonec trať sám pro sebe. Sice zajel i měřený čas, avšak byly smazány, nedržel se totiž v dráze v šikaně Bus Stop a porušil tak pravidla. Nakonec trať opět zcela utichá. Do konce tréninku zbývá deset minut.
Všichni vyrazili v posledních minutách na trať. A nejrychlejší čas zajíždí Ocon (1:43,48 min). Dlouho se však z toho neradoval. Hamilton jde do čela s časem 1:43,255 min. Bottas v tomto kole zablokoval kola a trápil se s přetáčivostí. Dobře to rozhodně nevypadá pro Ferrari. Jejich výkon i fakt, že jsou až za svými dodavatelskými týmy neukazují moc nadějné vyhlídky. A to už je trénink u konce.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.