Ve třetím tréninku tempo udával Lewis Hamilton s Mercedesem před Estebanem Oconem v Renaultu a Landem Norrisem v McLarenu. Ferrari se zde velmi trápí. Dvacáté místo pro Sebastiana Vettela. Leclerc dojel sedmnáctý.
V pátečním druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen s Red Bullem. Poté se však nechal slyšet, že boj o pole position s Mercedesy dnes neočekává. Před kvalifikací však ještě týmy čeká poslední trénink. V Belgii včera v noci pršelo, dnes zpoza mraků občas vykoukne slunce, je zde 14 °C a trať má 19 °C.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a trénink může začít. Jako první vyráží z garáže Kevin Magnussen, Romain Grosjean a Lando Norris. Brzy je následují Pierre Gasly, Daniil Kvjat a Carlos Sainz.
První měřený čas si hned v úvodu připisuje Kevin Magnussen a má hodnotu 1:45, 984 min. Jeho týmový kolega Grosjean ztratil 0,322 s a všechny vozy se vydali do boxů.
Installation laps done ✅ A quick read of some data before we start pushing for some Quali laps 💪 #AlphaTauri #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/3enHKf0OKl
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 29, 2020
Chvíli se na trati opět ukázaly Haasy. Po dvaceti minutách zatím jako jediní najeli více než jedno kolo, konkrétně šest. Ale to už z garáží vyrazili téměř všichni kromě Gaslyho a Verstappena.
Do čela jdou Mercedesy, Bottas zajel 1:43,813 min a jeho týmový kolega Hamilton ztratil 0,6 sek. Oba na měkké sadě. Verstappen už také vyrazil a zařadil se na druhé místo s časem 1:43,896 min.
Průběžné pořadí po půl hodině tréninku: Bottas, Verstappen, Hamilton, Pérez, Ocon, Albon, Gasly, Norris, Ricciardo, Stroll, Kvjat, Leclerc, Russell, Sainz, Vettel, Giovinazzi, Magnussen, Grosjean.
Avčas časy se nyní dost mění. Kvjat si stěžuje na brzdy, které mu prý nefungují. Jediným jezdcem, který ještě nezajel žádný čas je Kimi Räikkönen. Na trati se chvílemi objevilo pár dešťových kapek, ale nic zásadního.
Ostatní postupně zajíždějí do boxů a právě zmíněný Räikkönen tak má nakonec trať sám pro sebe. Sice zajel i měřený čas, avšak byly smazány, nedržel se totiž v dráze v šikaně Bus Stop a porušil tak pravidla. Nakonec trať opět zcela utichá. Do konce tréninku zbývá deset minut.
Všichni vyrazili v posledních minutách na trať. A nejrychlejší čas zajíždí Ocon (1:43,48 min). Dlouho se však z toho neradoval. Hamilton jde do čela s časem 1:43,255 min. Bottas v tomto kole zablokoval kola a trápil se s přetáčivostí. Dobře to rozhodně nevypadá pro Ferrari. Jejich výkon i fakt, že jsou až za svými dodavatelskými týmy neukazují moc nadějné vyhlídky. A to už je trénink u konce.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.