Druhý trénink před GP Belgie patřil Maxi Verstappenovi, za ním následují Daniel Ricciardo a Lewis Hamilton.
Druhý trénink před belgickou Grand Prix přinesl pěkné počasí, což znamenalo, že na tradičním přírodním okruhu ve Spa bylo živo už od prvních minut vyměřeného času. Měřená kola zaznamenali Giovinazzi, který měl co dohánět, protože Ital v dopoledním tréninku nejezdil. Na trať se brzy vydali zároveň Ocon, Pérez, Stroll nebo Albon.
V garáží naopak zůstávaly oba Haasy. Po půl hodině vedl Verstappen, jehož následoval Bottas. Za Finem se seřadili Stroll, Pérez, Albon a Hamilton, jezdící na rozdíl od pilotů před sebou na nejtvrdší sadě pneumatik. Pokračovalo trápení Ferrari. Jedenáctý Leclerc a patnáctý Vettel se rozhodně nepohybovali na pozicích, které by sami chtěli.
Mezi nejlepší desítku se průběžně dokázaly dostat oba Renaulty i Sainz. Solidní tempo poukazoval Racing Point, který by mohl být černým koněm sobotní kvalifikace i nedělního závodu. Stejně tak se zdálo, že Kvyat možná konečně vyjde ze stínu Gaslyho. Rus byl v porovnání s Gaslym rychlejší o dvě desetiny. Čekaly nás však ještě kvalifikační simulace.
Ty zvládl nejlépe Verstappen, překvapením bylo druhé místo Ricciarda. Za nimi následovali Hamilton, Albon Pérez a Bottas. Zbylé pozice v první desítce náležely Norrisovi, Oconovi, Sainzovi a Galymu, Mizérie Ferrari pokračovala. Patnáctý Leclerc a sedmnáctý Vettel se viditelně trápili.
Technické problémy odstavily Ricciarda, vypadalo to na selhání pohonné jednotky.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.