Třetí trénink nepřinesl velká překvapení. Ovládl jej Mercedes v pořadí Hamilton, Bottas. Se ztrátou půl sekundy je následoval Verstappen, čtvrtý dojel Sainz. V závěru tvrdě havaroval Esteban Ocon, když se snažil vyhnout zpomalujícímu Magnussenovi.
Týmy čeká poslední příprava na kvalifikaci a závod v Barceloně. Jezdci se mohou těšit ze slunečného počasí. Teploty se pohybují kolem 29 °C a trať má 43 °C. Grosjean a Sainz pojedou s novými motory. Red Bull zkouší upravená křídla.
Hamilton má z horkého počasí obavy kvůli jejich problémům s pneumatikami, které je trápily v Británii. Technický ředitel James Allison však uvedl, že jsou na tom zde v Barceloně lépe co se pneumatik týče. Norris tvrdou sadu označil za "odpad". Zatímco Vettel si vůz pochvaloval, je prý lepší než v minulém závodě, avšak zároveň se prý ve druhém tréninku trápil.
#DidYouKnow 🤓 Turn 5 = a unique challenge! 👀 The camber of the road drops away at the apex, so drivers tackle this corner differently in Quali & the Race!▪️ Quali: Tighter line for a shorter distance, but risks lock-up▪️ Race: Wider line to avoid unloading front-right tyre pic.twitter.com/MlmDIOoHWu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 15, 2020
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a trénink začíná. Jako první vyráží Grosjean, jehož mechanici pracovali až do noci. Doplnil jej také Sainz a Magnussen, všichni však po zajetí instalačního kola zajeli do garáže. Na trati je klid.
Ticho přerušuje Norris, který zajíždí měřený čas 1:19,620 na střední sadě. Za chvíli se k němu přidávají i Alfy Romeo. Räikkönen jde do čela s časem 1:19,521 min, avšak dlouho se tam neohřál. Většina jezdců nyní vyrazila na trať a časy se hodně mění. Jako další na to šlápl Leclerc (1:18,950 min.).
Na trati nyní oba Mercedesy, takže není překvapením, že jde do čela Bottas s časem 1:17,971 min, jeho týmový kolega Hamilton ztrácí tři a půl desetiny sekundy. Oba na měkké sadě.
Vamos! #FP3 🔜 pic.twitter.com/qmeq4dj1bE
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) August 15, 2020
Jako poslední chybí měřený čas Red Bullům, ale oba jezdci jsou nyní už na trati.
Pořadí po čtyřiceti minutách tréninku: Bottas, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Gasly, Albon, Pérez, Stroll, Kvjat, Sainz, Grosjean, Ocon, Räikkönen, Norris, Giovinazzi, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Russell, Latifi.
Velmi pěkné kolo se povedlo Sainzovi, rozdělil Mercedesy v čele a na prvního Bottase ztrácí sedm setin. Slušně to jezdí Red Bulu. Ferrari zatím páté a šesté. Vettel na svého týmového kolegu ztrácí půl sekundy.
Pierre marks his territory 💨 🔥 #AlphaTauri #F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/xPU4h9GTvl
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 15, 2020
Do čela jde Hamilton, na nové měkké sadě zajel čas 1:17,222 min. Má tak náskok 0,15 sek. na Bottase. Sainz stále před Verstappenem a Leclercem.
Latifi dává rádiem najevo svoji nespokojenost s Verstappenem, který ho podle jeho slov blokoval. "Pořád si stěžuje, že ho někdo brzdí, ale on sám není o nic lepší," zlobil se jezdec Williamsu. A nizozemský pilot se mezitím dostal na třetí místo za Mercedesy, ztrácí půl sekundy. Provoz na trati je pár minut před koncem tréninku značný, někteří už zpomalili a zajíždějí do garáže, jiní na to chtějí ještě šlápnout.
Před Leclerca se dostává Pérez. A těsně před koncem tréninku je tu velká havárie - Ocon v prvním sektoru narazil do náhle zpomalujícího Magnussena, skončil ve zdi a způsobil červenou vlajku. A tím trénink končí. Incident se však prý bude vyšetřovat. Jisté je, že mechaniky Renaultu čeká plno práce.
Nejvíce kol ujel Lando Norris a to 23. Nejméně jich má na svém kontě Verstappen a to 10.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.