Třetí trénink nepřinesl velká překvapení. Ovládl jej Mercedes v pořadí Hamilton, Bottas. Se ztrátou půl sekundy je následoval Verstappen, čtvrtý dojel Sainz. V závěru tvrdě havaroval Esteban Ocon, když se snažil vyhnout zpomalujícímu Magnussenovi.
Týmy čeká poslední příprava na kvalifikaci a závod v Barceloně. Jezdci se mohou těšit ze slunečného počasí. Teploty se pohybují kolem 29 °C a trať má 43 °C. Grosjean a Sainz pojedou s novými motory. Red Bull zkouší upravená křídla.
Hamilton má z horkého počasí obavy kvůli jejich problémům s pneumatikami, které je trápily v Británii. Technický ředitel James Allison však uvedl, že jsou na tom zde v Barceloně lépe co se pneumatik týče. Norris tvrdou sadu označil za "odpad". Zatímco Vettel si vůz pochvaloval, je prý lepší než v minulém závodě, avšak zároveň se prý ve druhém tréninku trápil.
#DidYouKnow 🤓 Turn 5 = a unique challenge! 👀 The camber of the road drops away at the apex, so drivers tackle this corner differently in Quali & the Race!▪️ Quali: Tighter line for a shorter distance, but risks lock-up▪️ Race: Wider line to avoid unloading front-right tyre pic.twitter.com/MlmDIOoHWu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 15, 2020
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a trénink začíná. Jako první vyráží Grosjean, jehož mechanici pracovali až do noci. Doplnil jej také Sainz a Magnussen, všichni však po zajetí instalačního kola zajeli do garáže. Na trati je klid.
Ticho přerušuje Norris, který zajíždí měřený čas 1:19,620 na střední sadě. Za chvíli se k němu přidávají i Alfy Romeo. Räikkönen jde do čela s časem 1:19,521 min, avšak dlouho se tam neohřál. Většina jezdců nyní vyrazila na trať a časy se hodně mění. Jako další na to šlápl Leclerc (1:18,950 min.).
Na trati nyní oba Mercedesy, takže není překvapením, že jde do čela Bottas s časem 1:17,971 min, jeho týmový kolega Hamilton ztrácí tři a půl desetiny sekundy. Oba na měkké sadě.
Vamos! #FP3 🔜 pic.twitter.com/qmeq4dj1bE
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) August 15, 2020
Jako poslední chybí měřený čas Red Bullům, ale oba jezdci jsou nyní už na trati.
Pořadí po čtyřiceti minutách tréninku: Bottas, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Gasly, Albon, Pérez, Stroll, Kvjat, Sainz, Grosjean, Ocon, Räikkönen, Norris, Giovinazzi, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Russell, Latifi.
Velmi pěkné kolo se povedlo Sainzovi, rozdělil Mercedesy v čele a na prvního Bottase ztrácí sedm setin. Slušně to jezdí Red Bulu. Ferrari zatím páté a šesté. Vettel na svého týmového kolegu ztrácí půl sekundy.
Pierre marks his territory 💨 🔥 #AlphaTauri #F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/xPU4h9GTvl
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 15, 2020
Do čela jde Hamilton, na nové měkké sadě zajel čas 1:17,222 min. Má tak náskok 0,15 sek. na Bottase. Sainz stále před Verstappenem a Leclercem.
Latifi dává rádiem najevo svoji nespokojenost s Verstappenem, který ho podle jeho slov blokoval. "Pořád si stěžuje, že ho někdo brzdí, ale on sám není o nic lepší," zlobil se jezdec Williamsu. A nizozemský pilot se mezitím dostal na třetí místo za Mercedesy, ztrácí půl sekundy. Provoz na trati je pár minut před koncem tréninku značný, někteří už zpomalili a zajíždějí do garáže, jiní na to chtějí ještě šlápnout.
Před Leclerca se dostává Pérez. A těsně před koncem tréninku je tu velká havárie - Ocon v prvním sektoru narazil do náhle zpomalujícího Magnussena, skončil ve zdi a způsobil červenou vlajku. A tím trénink končí. Incident se však prý bude vyšetřovat. Jisté je, že mechaniky Renaultu čeká plno práce.
Nejvíce kol ujel Lando Norris a to 23. Nejméně jich má na svém kontě Verstappen a to 10.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.