Odpolení trénink patřil Hamiltonovi. Zaskvěli se Ricciardo i Grosjean.
Druhý trénink na GP Španělska se nesl v očekávaném duchu. Nejrychlejší opět byly oba Mercedesy před Maxem Verstappenem. Zdá se, že toto trio bude během zbytku závodního víkendu bojovat o příčky nejvyšší. Byť Holanďanova ztráta na stříbrné šípy už byla veliká.
Překvapil čtvrtý Ricciardo a stejně tak pátý Grosjean. U Haasu letos rozhodně nejsou zvyklí na taková umístění, i když je třeba akceptovat, že jde stále pouze o trénink. Dobrou formu Renaultu potvrdil devátý Ocon. Prapor Ferrari držel šestý Leclerc, Vettelovi se nedařilo, protože skončil až jako dvanáctý.
Podobnou mizérii předvedl třináctý Albon, kdežto v dobré formě pokračoval desátý Gasly, který opět zastínil svého týmového kolegu Kvyata.
Velký rozdíl byl rovněž mezi piloty McLarenu. Zatímco Sainzovi patřila sedmá pozice, Norris byl až čtrnáctý. Závěr výsledkové listiny si pro sebe rezervovali piloti Alfy Romeo a Williamsu. Neoslnil ani Kevin Magnussen.
Vypadá to, že minimálně kvalifikace bude v režii dua Mercedesu. Ten možná naposledy využije svůj párty mód. V závodě by to ale mohlo být zajímavější. Na druhou stranu Barcelona je okruhem, kde se předjíždí obtížně. Z tohoto pohledu bude kvalifikace dost možná hrát klíčovou roli.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.