Odpolení trénink patřil Hamiltonovi. Zaskvěli se Ricciardo i Grosjean.
Druhý trénink na GP Španělska se nesl v očekávaném duchu. Nejrychlejší opět byly oba Mercedesy před Maxem Verstappenem. Zdá se, že toto trio bude během zbytku závodního víkendu bojovat o příčky nejvyšší. Byť Holanďanova ztráta na stříbrné šípy už byla veliká.
Překvapil čtvrtý Ricciardo a stejně tak pátý Grosjean. U Haasu letos rozhodně nejsou zvyklí na taková umístění, i když je třeba akceptovat, že jde stále pouze o trénink. Dobrou formu Renaultu potvrdil devátý Ocon. Prapor Ferrari držel šestý Leclerc, Vettelovi se nedařilo, protože skončil až jako dvanáctý.
Podobnou mizérii předvedl třináctý Albon, kdežto v dobré formě pokračoval desátý Gasly, který opět zastínil svého týmového kolegu Kvyata.
Velký rozdíl byl rovněž mezi piloty McLarenu. Zatímco Sainzovi patřila sedmá pozice, Norris byl až čtrnáctý. Závěr výsledkové listiny si pro sebe rezervovali piloti Alfy Romeo a Williamsu. Neoslnil ani Kevin Magnussen.
Vypadá to, že minimálně kvalifikace bude v režii dua Mercedesu. Ten možná naposledy využije svůj párty mód. V závodě by to ale mohlo být zajímavější. Na druhou stranu Barcelona je okruhem, kde se předjíždí obtížně. Z tohoto pohledu bude kvalifikace dost možná hrát klíčovou roli.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.