Odpolení trénink patřil Hamiltonovi. Zaskvěli se Ricciardo i Grosjean.
Druhý trénink na GP Španělska se nesl v očekávaném duchu. Nejrychlejší opět byly oba Mercedesy před Maxem Verstappenem. Zdá se, že toto trio bude během zbytku závodního víkendu bojovat o příčky nejvyšší. Byť Holanďanova ztráta na stříbrné šípy už byla veliká.
Překvapil čtvrtý Ricciardo a stejně tak pátý Grosjean. U Haasu letos rozhodně nejsou zvyklí na taková umístění, i když je třeba akceptovat, že jde stále pouze o trénink. Dobrou formu Renaultu potvrdil devátý Ocon. Prapor Ferrari držel šestý Leclerc, Vettelovi se nedařilo, protože skončil až jako dvanáctý.
Podobnou mizérii předvedl třináctý Albon, kdežto v dobré formě pokračoval desátý Gasly, který opět zastínil svého týmového kolegu Kvyata.
Velký rozdíl byl rovněž mezi piloty McLarenu. Zatímco Sainzovi patřila sedmá pozice, Norris byl až čtrnáctý. Závěr výsledkové listiny si pro sebe rezervovali piloti Alfy Romeo a Williamsu. Neoslnil ani Kevin Magnussen.
Vypadá to, že minimálně kvalifikace bude v režii dua Mercedesu. Ten možná naposledy využije svůj párty mód. V závodě by to ale mohlo být zajímavější. Na druhou stranu Barcelona je okruhem, kde se předjíždí obtížně. Z tohoto pohledu bude kvalifikace dost možná hrát klíčovou roli.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.