2. TRÉNINK, SPIELBERG - Nejrychlejším týmem druhého tréninku byl podle očekávání Mercedes, nejrychlejší čas is připsal Lewis Hamilton před svým týmovým kolegou. Slibně se dnes předvedli u Racing Point.
Před prázdnými tribunami, s rouškami, avšak jezdci a členové týmů se mohou těšit. Konečně opět vyjedou na trať! Čeká je druhý trénink na první letošní závod. V Rakousku je zataženo, teplota vzduchu je 20 °C. Trať má 29 °C. Co se Mercedesu a jeho DAS systému týče, podle SkySports se chystá formální protest soupeřů proti této vychytávce.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená. Prvním na trati je Romain Grosjean. Ten ráno příliš nejezdil kvůli problému s brzdami. Po pár minutách se k němu připojuje Sainz spolu s Giovinazzim, Strollem a Räikkönenem.
Haas, za jehož volantem sedí Grosjean hned v prvním minutách zajíždí měřený čas, který má hodnotu 1:08,351 min. Brzy jej však překonává Sainz, který zajel 1:06,886 min a objevují se další časy. Stroll, si nakonec připisuje nejrychlejší čas prvních deseti minut tréninku s hodnotou 1:05,469 min. A na druhém místě jej doplňuje jeho týmový kolega Pérez, který má ztrátu 0,178 sek.
We can’t get enough of this view. 🤩#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PiQl0FVHgV
— McLaren (@McLarenF1) July 3, 2020
Na trať vyráží Bottas a to na střední sadě pneumatik, ale rychlé kolo z toho nebude, stačí to na šestnácté místo. Na trati také obě Ferrari, která se zařadila na jedenácté a dvanácté místo. Po chvíli se však zlepšuje Leclerc a jde na šesté místo.
A mimo trať je jeden z vozů Alfa Tauri (Kvjat)! Hodiny dostal také Williams (Latiffi) a to rovnou dvakrát. Oba jezdci však pokračují dál. Po patnácti minutách zajeli čas všichni jezdci kromě Hamiltona, Ocona a Ricciarda. Verstappen na to šlápl a je z toho třetí místo s časem 1:05,683 min. V dalším kole se ještě zlepšuje a jde do čela, čas 1:05.379 min.
Bottas se řadí na třetí místo , v dalším kole si však také udělal krátký výlet mimo, avšak bez potíží pokračuje.Hamilton vyráží na trať! Renaulty stále v garáží. Připomínáme, že první trénink kvůli technickým problémům skončil pro Ocona předčasně. Pro francouzský tým prý rakouský okruh není zrovna ten nejideálnější. Hamilton se svým prvním časem řadí na jedenácté místo.
pic.twitter.com/SiTQpcHDhj
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 3, 2020
Průběžné pořadí po půl hodině tréninku: Verstappen, Stroll, Bottas, Pérez, Albon, Norris, Sainz, Gasly, Leclerc, Kvjat, Hamilton, Giovinazzi, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Grosjean, Russell, Latiffi.
Ocon vyráží na trať a svým časem se řadí na šestnácté místo. A vyjíždí i Ricciardo. Řadí se na sedmé místo. Hamilton jde do čela s časem 1:05,095 min.
Zlepšuje se Vettel, na měkké sadě je o půl sekundy pomalejší než Bottas, který zajel nejrychleji (1:04,501) Fin také obul měkkou sadu stejně jako jezdci Racing Point. A ti na to šlápli, Pérez jde do čela (čas 1:04,945 min) a jeho týmový kolega je třetí.
Výlet mimo trať si udělal také Räikkönen. V následujících kolech si Fin zkrátil trať a časy mu tak byly vymazány. U Ferrari zatím asi nebudou příliš spokojeni. Na stejných pneumatikách ztrácí téměř půl sekundy a je za Mercedesem a musel se těsně sklonit i před Pérezem v Racing Point. Ti ukazují velmi dobrou rychlost.
Half time [ish] in FP2 and things are looking rather rosy...@SChecoPerez P3⃣@lance_stroll P6⃣#WeRaceAsOne #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/DSM7C8eMOC
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 3, 2020
Na nových měkkých pneumatikách vyráží také Hamilton. A Brit jde do čela s časem 1:04,304 min. Na týmového kolegu má náskok 0,197 sek. Postupně se však týmy připravují na závodní simulace. Všichni kromě Hamiltona, Ricciarda a Ocona jsou v garážích. Ti však nakonec také jedou k mechanikům. Opačným směrem vyrazil Sainz a Norris.
Průběžné pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Pérez, Vettel, Ricciardo, Norris, Stroll, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ocon, Kvjat, Albon, Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Gasly, Russell, Räikkönen, Latiffi.
Všichni kromě Hamiltona, Ricciarda a Ocona jsou v garážích. Ti však nakonec také jedou k mechanikům. Opačným směrem vyrazil Sainz a Norris.
Vettel i Verstappen si také udělali menší výlet mimo trať. Jezdci nyní na trati zkoušení dlouhé delší jízdy. Dalším jezdcem mimo trať je Albon, chvíli po něm také Grosjean.
A jak jsou spokojeni u Red Bullu? "Naše aktuální časy nevypadají jako reálný odraz toho, jak na tom jsme," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Christian Horner.
Pérez může být spokojen, nejenže zajel v tréninku třetí nejrychlejší čas, tým mu navíc nyní sdělil, že co se závodní simulace týče, jede srovnatelně s Verstappenem. A trénink je u konce.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.