2. TRÉNINK, SPIELBERG - Nejrychlejším týmem druhého tréninku byl podle očekávání Mercedes, nejrychlejší čas is připsal Lewis Hamilton před svým týmovým kolegou. Slibně se dnes předvedli u Racing Point.
Před prázdnými tribunami, s rouškami, avšak jezdci a členové týmů se mohou těšit. Konečně opět vyjedou na trať! Čeká je druhý trénink na první letošní závod. V Rakousku je zataženo, teplota vzduchu je 20 °C. Trať má 29 °C. Co se Mercedesu a jeho DAS systému týče, podle SkySports se chystá formální protest soupeřů proti této vychytávce.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená. Prvním na trati je Romain Grosjean. Ten ráno příliš nejezdil kvůli problému s brzdami. Po pár minutách se k němu připojuje Sainz spolu s Giovinazzim, Strollem a Räikkönenem.
Haas, za jehož volantem sedí Grosjean hned v prvním minutách zajíždí měřený čas, který má hodnotu 1:08,351 min. Brzy jej však překonává Sainz, který zajel 1:06,886 min a objevují se další časy. Stroll, si nakonec připisuje nejrychlejší čas prvních deseti minut tréninku s hodnotou 1:05,469 min. A na druhém místě jej doplňuje jeho týmový kolega Pérez, který má ztrátu 0,178 sek.
We can’t get enough of this view. 🤩#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PiQl0FVHgV
— McLaren (@McLarenF1) July 3, 2020
Na trať vyráží Bottas a to na střední sadě pneumatik, ale rychlé kolo z toho nebude, stačí to na šestnácté místo. Na trati také obě Ferrari, která se zařadila na jedenácté a dvanácté místo. Po chvíli se však zlepšuje Leclerc a jde na šesté místo.
A mimo trať je jeden z vozů Alfa Tauri (Kvjat)! Hodiny dostal také Williams (Latiffi) a to rovnou dvakrát. Oba jezdci však pokračují dál. Po patnácti minutách zajeli čas všichni jezdci kromě Hamiltona, Ocona a Ricciarda. Verstappen na to šlápl a je z toho třetí místo s časem 1:05,683 min. V dalším kole se ještě zlepšuje a jde do čela, čas 1:05.379 min.
Bottas se řadí na třetí místo , v dalším kole si však také udělal krátký výlet mimo, avšak bez potíží pokračuje.Hamilton vyráží na trať! Renaulty stále v garáží. Připomínáme, že první trénink kvůli technickým problémům skončil pro Ocona předčasně. Pro francouzský tým prý rakouský okruh není zrovna ten nejideálnější. Hamilton se svým prvním časem řadí na jedenácté místo.
pic.twitter.com/SiTQpcHDhj
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 3, 2020
Průběžné pořadí po půl hodině tréninku: Verstappen, Stroll, Bottas, Pérez, Albon, Norris, Sainz, Gasly, Leclerc, Kvjat, Hamilton, Giovinazzi, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Grosjean, Russell, Latiffi.
Ocon vyráží na trať a svým časem se řadí na šestnácté místo. A vyjíždí i Ricciardo. Řadí se na sedmé místo. Hamilton jde do čela s časem 1:05,095 min.
Zlepšuje se Vettel, na měkké sadě je o půl sekundy pomalejší než Bottas, který zajel nejrychleji (1:04,501) Fin také obul měkkou sadu stejně jako jezdci Racing Point. A ti na to šlápli, Pérez jde do čela (čas 1:04,945 min) a jeho týmový kolega je třetí.
Výlet mimo trať si udělal také Räikkönen. V následujících kolech si Fin zkrátil trať a časy mu tak byly vymazány. U Ferrari zatím asi nebudou příliš spokojeni. Na stejných pneumatikách ztrácí téměř půl sekundy a je za Mercedesem a musel se těsně sklonit i před Pérezem v Racing Point. Ti ukazují velmi dobrou rychlost.
Half time [ish] in FP2 and things are looking rather rosy...@SChecoPerez P3⃣@lance_stroll P6⃣#WeRaceAsOne #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/DSM7C8eMOC
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 3, 2020
Na nových měkkých pneumatikách vyráží také Hamilton. A Brit jde do čela s časem 1:04,304 min. Na týmového kolegu má náskok 0,197 sek. Postupně se však týmy připravují na závodní simulace. Všichni kromě Hamiltona, Ricciarda a Ocona jsou v garážích. Ti však nakonec také jedou k mechanikům. Opačným směrem vyrazil Sainz a Norris.
Průběžné pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Pérez, Vettel, Ricciardo, Norris, Stroll, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ocon, Kvjat, Albon, Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Gasly, Russell, Räikkönen, Latiffi.
Všichni kromě Hamiltona, Ricciarda a Ocona jsou v garážích. Ti však nakonec také jedou k mechanikům. Opačným směrem vyrazil Sainz a Norris.
Vettel i Verstappen si také udělali menší výlet mimo trať. Jezdci nyní na trati zkoušení dlouhé delší jízdy. Dalším jezdcem mimo trať je Albon, chvíli po něm také Grosjean.
A jak jsou spokojeni u Red Bullu? "Naše aktuální časy nevypadají jako reálný odraz toho, jak na tom jsme," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Christian Horner.
Pérez může být spokojen, nejenže zajel v tréninku třetí nejrychlejší čas, tým mu navíc nyní sdělil, že co se závodní simulace týče, jede srovnatelně s Verstappenem. A trénink je u konce.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.